Maik's SEAT Ibiza ST FR Dynamic
Maik's SEAT Ibiza ST FR Dynamic

Maik's seat ibiza st fr dynamic

TEST TEST TEST
Merk
SEAT
Model
Ibiza 6J ST
Uitvoering
FR Dynamic
Kleur
Technic Grijs
Bouwjaar
Juli 2014

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
img_9248-jpg.8877


Na bijna 9jaar een Volkswagen Polo 9N te hebben gereden werd het tijd voor wat anders. De vervanger moest voldoen aan meer luxe (niet heel moeilijk als je bedenkt dat er bijna niets op de Polo zat), moest groter (voornamelijk kofferruimte voor de honden) zijn en niet vergeten een VAG auto zijn. Zijn er dan veel mogelijkheden? We hebben gekeken naar een Golf 7 Variant maar deze werd te duur met leuke opties evenals de Skoda Octavia.
Een nieuwe Polo zou nog wat te klein zijn dus we kwam al snel bij de Seat Ibiza ST uit (Skoda Fabia combi hebben mijn ouders al). Was in het begin nog direct fan van de auto tot ik een Ibiza ST FR zag. Leuk en sportief aangekleed en voldoet verder aan alle vereisten, daarnaast nog zeer goed betaalbaar! We zijn wezen kijken in Veenendaal voor een witte Ibiza ST FR Dynamic, een demo met alle opties incl panoramadak. Hier ging echter te weinig van af en het is en blijft een gebruikte auto. Dan maar een nieuwe samenstellen.. Het panoramdak hebben wij geschrapt omdat de dakreling dan komt te vervallen en dat de lijn weg haalt uit de ST en daarnaast kost dit € 800,- extra en het dakje kan slechts 5cm kantelen.

Na een vijftal offertes de deal gesloten bij Tigchelaar in Breda, super bedrijf, mooie korting en denken echt met je mee. Resultaat is hierboven te zien. Zijn er nog wensen, zeker maar voornamelijk te doen met de Ross Tech kabel, dus dat scheelt weer.

Wensen:
- Needle Sweep (Stagging)
- Verbruik naar Km/h
- Achterlichten aan bij dagrijverlichting
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RobinInDaHood
Nice. Als je vragen hebt erover dan weet je me te vinden. Polijst al kleine 3 jaar auto's. (hobbymatig).

Thanks, misschien schakel ik je dienst nog wel in. Je moet immers de auto vanaf het begin direct goed behandelen. Bij Carclean heb ik voornamelijk wat Gyeon spul gekocht, o.a. coating. Dus misschien vooraf polijsten? Pb me anders eens wat je hiervoor vraagt dan kan ik er altijd over na denken.

Verder al weer het eerst nieuwtje, via ebay een setje instaplijsten weten te scoren. Origineel belachelijk duur bij de dealer á € 239,-, nu voor € 64,- excl. verzenden uit Duitsland Big Grin. Nu maar hopen dat de verkoper niet moeilijk doet over verzenden, daar hebben ze nog wel eens een handje van als je het goedkoop wint.
En nog vergeten te melden voor dat de Ibiza er was al via marktplaats een rubberen mattenset op de kop getikt, wel gebruikt maar even dat kan geen kwaad. Alleen nog even ophalen aan het eind van de maand Big Grin

Vast een voorbeeld foto:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!