Maik's 9N krijgt een vervanger :: 2002 Volkswagen Polo

Maik, mag ik vragen wat voor kabelboom heb je gebruikt voor de stoelverwarming? :)
Die van Kufatec of een originele van VW?
Ik las namelijk dat sommige mensen problemen hebben met die van Kufatec..

De kabelboom voor de stoelverwarming had ik uit een originele kabelboom (de kabelboom waar ik nu ook mee bezig ben). Maar aangezien Nickname mijn andere leer set had over genomen heb ik daar de kabelboom bij verkocht. Dus ik moet zelf ook nog een nieuwe aanschaffen ;).Ik weet niet welke beter is maar ik kan denk ik in Elsawin nakijken of de kabel juist is (of er eventueel kabels omgewisseld dienen te worden). Maar dan moet ik wel eerst de kabel zien
 
De kabelboom voor de stoelverwarming had ik uit een originele kabelboom (de kabelboom waar ik nu ook mee bezig ben). Maar aangezien Nickname mijn andere leer set had over genomen heb ik daar de kabelboom bij verkocht. Dus ik moet zelf ook nog een nieuwe aanschaffen ;).Ik weet niet welke beter is maar ik kan denk ik in Elsawin nakijken of de kabel juist is (of er eventueel kabels omgewisseld dienen te worden). Maar dan moet ik wel eerst de kabel zien

Ah op die fiets. Heb je dan iets aan een foto, of moet je de kabel echt zelf hebben?
 
Na lang wikken en wegen is het zover. De Polo gaat eruit! Na wat onderzoek naar een waardige vervanger was ons oog gevallen op een witte demo Seat Ibiza ST FR Dynamic. Proefrit gemaakt en zeer tevreden, alleen het prijsverschil met een nieuwe is dermate klein dat we op het moment offertes hebben gevraagd voor een nieuwe. Het zal dan dus ook een nieuwe worden.

Wat betekent dit voor de Polo? Logischerwijs wordt deze natuurlijk verkocht. Het liefst zou ik hem inruilen maar ik het verschil wat er per dealer wordt geboden is groot. Ik denk er dan ook aan in ieder geval iemand anders blij te maken met mijn leer en dus nog ergens een normaal interieur te scoren zodat ik mijn volledig beige interieur uit kan bouwen.

Ter zijner tijd even een nieuw garage topic openen voor de Seat Big Grin Eerst maar even de beste offerte bekijken en de Seat daadwerkelijk bestellen.
 
Jammer voor de polo maar een nieuwe ibiza is ook leuk en een stuk sneller denk ik!

Veel sneller valt wel mee. De Ibiza ST FR Dynamic is enkel leverbaar met de 1.2 TSI 86pk motor. Gelukkig is JD er nog en die kan door middel van chiptuning naar 140pk brengen, maar de vraag blijft dan natuurlijk weer hoe en wat met garantie.. Even goed kijken dus. Maar snelheid is nooit prioriteit geweest. Heb liever een zuinige auto :). Jammer blijft dat de Polo er niet als variant is. Dat mis je toch wel een beetje bij Volkswagen, een kleine station al is het een opgerekte hatchback als de Ibiza ST/Fabia Combi.

Even een plaatje van wat het dus ongeveer gaat worden. De kleur moeten we nog even in het echt zien (zijn twee donker grijs kleuren)
2014-09-29 15.31.38.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er al goed uit, maar heb je al stiekem plannen om hem 'persoonlijker' te maken?

Eigenlijk niet, ik heb bewust gekozen voor een zo goed als full option auto om er zelf niets meer aan te doen Big Grin. De FR Dynamic heeft standaard 16inch en hier neem ik dus al 17inch, standaard sportstoelen met stof maar ga voor de sportstoelen met leer en alcantara, bagagerek voor de honden en dat is het wel zo'n beetje. Heb het panoramadak overwogen maar deze kan slechts 5cm kantelen, dus niet open! Niet cosmetisch zou het chippen dan zijn, maar dan zit je weer met garantie e.d. en er zit 4 jaar garantie op dus daar ben ik nog niet uit.
 
Ja VW mist daar de kansen toch wel waar Seat wel het aanbod heeft, zelfde als met snelle diesels in een Polo.

Hopelijk beleef je veel plezier met de Ibiza Big Grin

Thanks Starsky! VW mist hier idd iets in het segment anderzijds zou dan Volkswagens kleinste station waarschijnlijk erg duur zijn ten opzichte van haar concurrentie.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!