madtraxx18 :: 2014 Volkswagen Polo Blue GT

Nou, hij heeft gisteren bij de dealer gestaan en de conclusie; koppeling kapot.... onderdeel is niet op voorraad en staat in backorder. Vanmiddag weer ophalen en dan zal hij ergens volgende week onder het mes gaan :)
 
Weer eens een update, staat inmiddels 20K op de klok, rijdt verder nog steeds prima, irriteer mijzelf alleen aan het terugschakelen van de DSG bij het remmen. Als je aanremt voor het stoplicht voel je hem elke keer doorduwen in zijn versnellingen, bijzonder irritant want je moet er bijna omheen remmen.... Zijn er meer mensen die dit herkennen? Is dit op te lossen door de DSG te updaten zodat deze de vrijloop modus krijgt?
 
Ik rij ook met een BlueGT met DSG, en herken dit ook.
Ik erger me er ook behoorlijk aan dat wanneer ik moet remmen voor een verkeerslicht, ik elke schakeling voel. Ik heb alleen nog niet getest of dit ook merkbaar is in de manuele stand.
Ik merk het het beste wanneer ik wat steviger moet afremmen.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Dat heb ik ook verschrikkelijk vaak ervaren met de DSG bakken. Voornamelijk de bakken in de passat hebben daar belachelijk last van. Je remt en de bak gaat nog even duwen. (rij elke dag wel minimaal 2 DSG auto's haha)
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ik zou daarvoor naar de DSG dokter gaan. 1x een auto gereden die aangepakt is door de DSG dokter en wauw! Je herkent die hele DSG niet. Wat ik me afvraag, is S-tronic hetzelfde als DSG? Ik vind namelijk 10x erger rijden dan DSG, die is helemaal ruk.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!