madtraxx18 :: 2014 Volkswagen Polo Blue GT

Thanks! ben er heel tevreden mee.... echter wel een lijstje met dingetjes wat de dealer allemaal nog moet goedmaken;

passagiersstoel zit los (misschien door inbouwen stoellades)
interieurverlichting zit geschakeld met mijn dashboard verlichting (niet zoals het hoort)
dashboard rechtsvoor rammeltje bij A-stijl
stuur staat scheef naar links (niet goed uitgelijnd na monteren verlagingsveren)
afdekplaat naast het gaspedaal zit los

Allemaal beetje prutswerk dus..... laatste keer dat ik bij deze dealer een auto heb besteld, en het is nota bene nog mijn werkgever geweest.
 
Inmiddels de auto een tijdje in bezit, auto is 3x naar de dealer geweest voor het stuur... Staat nog steeds niet recht, ga ik dus een klacht over indienen bij vw. Heb ook een rammeltje rechtsvoor, daarvoor gaat hij woensdag voor de 4de keer terug en ik heb al 5 keer gehad dat de DSG niet goed van 5 naar 6 schakelt... Tandwielen hoor je knarsen...
 
Resultaat, boze dealer omdat ze door VW met mijn klacht benaderd zijn..... waarom ik het niet bij hun heb neergelegd... Ja ik blijf daar elke keer terugkomen voor dezelfde klachten. Uiteindelijk met de Salesmanager daar gesproken en die laat nu opnieuw diagnose uitvoeren voor mij stuur, wat betreft de DSG blijven ze erbij dat ze dit zelf moeten constateren willen ze er iets aan doen.
 
Groot gelijk geef ik je! Moeten ze maar gelijk actie ondernemen ik hoor steeds vaker boze klachten over de vw dealer!Ze reageren erg saggerijnig en zeggen dat ze het controleren terwijl ze het niet doen...Hopen dat ze nou eens met oplossingen komen want elke keer terug gaan geeft ook geen vertrouwen!
 
In de middag gisteren de auto opgehaald, stuur nog scheef (eind oordeel dealer is recht) radio geisoleerd tegen het klapperende geluid ( was niet waaarneembaar ) dus... Ik heb gezegd dat ik het stuur scheef vind staan, salesmanager geeft aan dat we "van mening" verschillen. Gelukkig heb ik een timmermans-oog en weet ik zeker dat hij scheef staat, maar de dealer heeft het met een waterpas gecheckt en hij staat recht. Goed ik had geen zin meer in discussie en heb gezegd dat ik het daarbij laat.... Wat betreft het gerammel, ik stap in de auto rijd de uitrit af, en bingo..... Toen klapte ik dus!!! Auto voor de deur neergezet en salesmanager mee gesommeerd, stukje rijden met een paar flinke rukken aan het stuur kon ik het gerammel laten horen. Dus voor mij duidelijk, maar nee de salesmanager heeft nog het gore lef om de opmerking te geven dat je dat "normaal gesproken niet doet" en terwijl hij het zegt stuur ik een bocht in en het gerammel was weer hoorbaar. Toen maar de vraag gesteld of ik ook geen bochten met de auto mag nemen, en hem ook nog even op het hart gedrukt dat één van zijn monteurs het vorige keer ook al had geconstateerd met mij in de auto, en dat ik samen met hem nog heb staan luisteren terwijl hij aan dingen zat te rammelen onder de motorkap. Wat blijkt, niet deze monteur maar een andere had aan mijn auto gewerkt...... Kun je nagaan dat ik zelf bij deze dealer heb gewerkt en hoe ik word behandeld. Maar hij zou het overleggen met de monteur en mij vandaag bellen..... En ja hoor niks gehoord...

Maar we zijn er nog niet, vandaag onderweg naar huis en ja hoor..... Kraken bij het opschakelen van 5 naar 6 en het hield aan. Nog erger de koppeling bleef aangrijpen bij stilstand, dus het stonk, de bak kraakte en de auto sprong weg wanneer je de rem los liet. Met mijn iphone gefilmd als bewijs, auto thuis neergezet en toen motor uit en nogmaals starten, probleem houdt aan.... Dochtertje naar boven gebracht, in de auto gestapt en naar de dichtsbijzijnde dealer gereden (Hoogenboom) was koopavond dus alleen verkopers aanwezig. Maar deze verkoper heb ik gevraagd om even in te stappen, en na even met klanten bezig te zijn is hij ingestapt en constateerde hetzelfde als ik. Finally!!! Advies om naar huis te rijden en mobiliteit te bellen ivm. recht op vervangend vervoer. Zo gedaan dus, mobiliteit is geweest heeft hetzelfde geconstateerd en de bak gereset / gecalibreerd en probleem was weg, maar geen foutcode uit de bak! Ik heb dus km of 20 gereden met een slippende koppeling... morgen afspraak maken bij deze dealer omdat ik het gehad hebt met mijn eigen dealer en de service perfect vond bij deze dealer....


wordt vervolgd!

ps sorry voor de zins-opbouw en grammatica, zit op de Ipad :)
 
Zo zie je maar dat er veel verschillen zijn kwa dealer ik vind het erg slecht van hun en zou er zeker niet meer naar terug gaan.

Ik hoop dat de problemen nu goed verholpen worden en dat je weer van de auto kan genieten!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!