Logo voor- en achterkant zwart

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 195
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 195

Ik wil mijn logo's voor- en achter glanzend zwart maken, hoe doe ik dit?.

Ik begin er maar gelijk een topic over zodat het voor eens en altijd duidelijk is ;) . Natuurlijk zorg ik voor een how-to!.

- Waar kan ik deze logo's kopen?.
- Hoe demonteer ik het logo aan de voorkant?.
- Hoe demonteer ik het logo aan de achterkant?.

Omdat ik aan de achterkant geen zwart 'gat' wil heb ik het volgende idee gejat:

 
ik heb toevallig van het weekend de logo's beide gedemonteerd...as far as i know de voorkant zou je wel makkelijk over kunnen spuiten
maar de achterkant is wat trickier...dat is namelijk een hele achterklep systeem dus je zou de achterkant moeten afplakken etc

maar het is niet zo heel moeilijk hoor voorgrill 2 torx schroeven eraf draaien en dan samen met dat haakje wat je voor je mistkapjes gebruikt de grill eraf trekken

de achterkant doe je ook met hetzelfde haakje (dat werkt best goed dat haakje!! DAMN) :mrgreen: hahaha je moet wel enige kracht gebruiken je hoort duidelijk een klik dat die los komt en hij zit denk ik met zo'n 12 punten vast. ik denk als je achterkant geen zwart gat wilt dat je dan de achterklep logo ook wit zal moeten spuiten
 
Bas zei:
Dat logo kan je als het goed is uit elkaar trekken. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Bij een 9N gaat het in ieder geval wel.

Hoe bedoel je uit elkaar trekken @Bas?. Los trekken van het mechanisme of..?.

Ik zit er aan te denken om eerst het logo aan de voorkant te verwijderen, afmetingen te maken van de gaten en deze op de achterkant te plakken met vinyl. Maar ja, ik betwijfel of dit uberhaupt werkt. Het is sowieso veel werk om het op deze manier te doen.

Weet iemand waar ik de zwarte logo's kan kopen, wellicht een linkje van ebay.
 
Ik heb vandaag mijn achterlogo "bewerkt".
Mechanisme uit de achterklep gehaald. Zoals ook in het to do topic elder hier op het forum
en dankzij Mitch's tips van afgelopen zondag!
Kunstof logo van het echanisme los gehaald. Voorzichtig op een paar plaatsen een dunne schroevendraaier ertussen totdat er een klein randje openstaat. Het logo zit in de zeg maar V en de W vastgeklikt dmv nylon striljes voorzichtig met gevoel trekken tot hij loskomt.
Ontvet met ammonia, licht geschuurd en gespoten met semi gloss Motip acryl lak. Mat werd afgeraden omdat je daar snel vingers en vlekken op scheen te krijgen. Zwarte behuizing zelfde verhaal. Wel de openeningen dichtplakken waarmee het logo in de behuizing vast komt. Ik zal wat foto's plaatsen.

Greets,

Robert
 
ropo2002 zei:
Ik heb vandaag mijn achterlogo "bewerkt".
Mechanisme uit de achterklep gehaald. Zoals ook in het to do topic elder hier op het forum
en dankzij Mitch's tips van afgelopen zondag!
Kunstof logo van het echanisme los gehaald. Voorzichtig op een paar plaatsen een dunne schroevendraaier ertussen totdat er een klein randje openstaat. Het logo zit in de zeg maar V en de W vastgeklikt dmv nylon striljes voorzichtig met gevoel trekken tot hij loskomt.
Ontvet met ammonia, licht geschuurd en gespoten met semi gloss Motip acryl lak. Mat werd afgeraden omdat je daar snel vingers en vlekken op scheen te krijgen. Zwarte behuizing zelfde verhaal. Wel de openeningen dichtplakken waarmee het logo in de behuizing vast komt. Ik zal wat foto's plaatsen.

Greets,

Robert







 
PRIdEVisions zei:
en hoe heb je dat dan zo gedaan dat de achtergrond in je lakkleur is gedaan ? die rubber goed inspuiten in plasticprimer en dan met je lakkleur erover ? of wat ?

De achterkant, waar het logo op vast zit heb ik ook gespoten. Het is geen rubber maar hard plastic. Het is een wat ruw materiaal dus daar hecht verf goed op. Ook goed ontvetten, bijv. met pure ammonia, licht schuren, de gaatjes afplakken en dan ook spuiten.

Primers e.d. zijn goed bij vooral zeer glad en grote oppervlakken kunstof, laat je niet gek maken!!! ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!