Locatie + vervangen ruitenwissersproeier pomp

Weet iemand waar de ruitenwissersproeier pomp van een 6R 2011 zit? Hij wil niet meer sproeien.
De7,5A zekering was doorgebrand, nieuwe 7,5 brandde ook door. 10A zit nog maar de motor zegt nog steeds geen BZZZZZZZZZ dus ik denk dat de motor zelf stuk is gegaan.

Ik gok links ergens aan je vloeistof reservoir. Maar van bovenaf zie ik niks, hoe kom ik daar het gemakkelijkst bij zonder de hele auto uit elkaar te hoeven slopen?


Ik zie hier wel een soort van schematische tekening maar ik vindt het niet heel duidelijk.

 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
In de manual staat trouwens "Remove right wheel housing liner" dus het lijkt mij dat je daaraan ook had kunnen zien dat er daar wat moet zitten?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
In de manual staat trouwens "Remove right wheel housing liner" dus het lijkt mij dat je daaraan ook had kunnen zien dat er daar wat moet zitten?
Ja klopt maar een Engelse handleiding, dus is het voor een links of rechts gestuurde auto....

Het reservoir zit links, (als je de motorkap open hebt en je staat voor de auto), Na verder zoeken denk ik dat de pomp dan aan de kant van het wiel zit.

Maar wat ik wou weten, je kan er niet van bovenaf bij? Met je arm naar beneden langs het reservoir bijvoorbeeld?
Ik zag een filmpje op youtube van een Golf 5 daar kan je gewoon een mistlamp of kapje los schroeven en kan je er zo bij...
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
Ja klopt maar een Engelse handleiding, dus is het voor een links of rechts gestuurde auto....

Het reservoir zit links, (als je de motorkap open hebt en je staat voor de auto), Na verder zoeken denk ik dat de pomp dan aan de kant van het wiel zit.

Maar wat ik wou weten, je kan er niet van bovenaf bij? Met je arm naar beneden langs het reservoir bijvoorbeeld?
Ik zag een filmpje op youtube van een Golf 5 daar kan je gewoon een mistlamp of kapje los schroeven en kan je er zo bij...
Het rechter wiel blijft toch het rechter wiel?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Vandaag pompje vervangen en hij werkt weer. Super blij! haha wat een gemis is dat als het niet werkt.

Inderdaad zoals joosspekloos al zei wiel er even af, spatbord voor de helft even los schroeven en dan kan je er wel bij.
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!