Lifters meenemen

Jpv

Actief lid
72
39
36
Voor mijn werk leg ik in mijn eentje zeer veel km's af,
voornamelijk in duitsland.
Hier kom je integenstelling tot Nederland nog vrij regelmatig lifters tegen, normaal begin ik er niet aan en rijd ik door. Vorige week werd ik bij een tankstation in Hannover in duitsland aangesproken door twee Nederlandse jongens (net 18) die op de terugweg van Hongarije waren. Ze kwamen erg sympathiek over en heb ze vervolgens ongeveer 400 km meegenomen en een ontzettend gezellige rit gehad. Ik zit er aan te denken om misschien toch vaker mensen mee te laten liften.
Geven jullie wel eens een lift aan mensen langs de snelweg? Wat zijn jullie ervaringen?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
kan, ik zou daar wel een strenge selectie in doen. geen losse vrouwen, geen mensen die je niet aan kan, geen mensen die er shady uit zien
Dat is het probleem. Je kunt mensen niet beoordelen op hun uiterlijk.

Het stel wat er zo onschuldig en er totaal niet shady uitziet, laat je kadaver achter in de greppel.

En dan ben je een van de velen waaraan aandacht wordt besteed op het nieuws en na 2 dagen ben je vergeten en gevonden.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Haha
Waarderingen: Tweak, andy1995 en HoMi
Zelf heb ik nog nooit een lifter(s) mee genomen, maar ik zou inderdaad geen verdachte types mee nemen.
Ik weet niet of jullie het programma ''Het Jachtseizoen'' kennen? Hierbij gaan bekende Nederlanders op de vlucht voor StukTV. Hier proberen de kandidaten ook te vluchten d.m.v. liften. Als ik ze zou tegen komen zou ik ze misschien nog mee nemen.

Ten tijde van de grote stakingen en storingen bij de NS werd er op Twitter ook gevraagd of gestrande reizigers met iemand mee konden rijden op een bepaald traject. Als ik ten tijde van een grote storing reizigers op weg zou kunnen helpen en ik moet toevallig dezelfde kant uit, zou ik nog reizigers mee nemen. Ook hier natuurlijk een selectie in.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ik neem ze gewoon mee, altijd al gedaan, zelf ook vaak gelift toen ik jong was. Maar kijk altijd even goed wat er staat.. ik heb al heel wat meegemaakt in mijn leven, dus kan redelijk goed inschatten wat er staat te liften. Ook heb ik regelmatig lifters voor de gek gehouden.. stoppen, en als ze er bijna waren weer door rijden voor een tiental meter, en dan kwamen ze weer aangerend hoor.. hahaha.. dan reed ik weer door en de meeste gaven het dan op.. maar tot een keer of 4 lukte het soms wel ze te laten lopen en dan vol gas weg. Dan zij ik tegen de gene die dan bij me was... zo heb ik ze toch een stukje verder geholpen.. hahaha
 
Volkswagen  Polo Life  1.0 TSI 95pk 
Vroeger zelf gelift en vroeger ook wel lifters meegenomen. Maar tegenwoordig zie ik ze bijna nooit meer liften en als ik ze al zie dan heeft het geen zin omdat ik dan lokaal rijd.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Als die zo erg stinkt dat je hem kan ruiken voor hij in je auto zit, dan is het waarschijnlijk een lijken geur.

Je hebt dan echt geluk gehad. Xd
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Haha
Waarderingen: Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!