Lichtschakelaar probleem

Ik heb iets raar voor met mijn lichtschakelaar in mijn polo aw 2019.
Alle lichten werken normaal in alle standen, zowel in de auto stand als manueel.
Maar als mijn lichten automatisch aangaan brand het groene lichtje niet op de schakelaar, ook niet als ik deze manueel op standlicht en dimlicht gezet wordt. Behalve als ik hem manueel op standlichten zet, gaf men display aan dat ik men lichten moest aanleggen.(dat kon mss zijn omdat ik in men garage stond)
Wagen een paar keer uitgelezen en geen enkele fout te vinden.
Ook eens alle aanpassingen die ik gedaan had één voor één eens uitgeschakeld en terug gezet, dat gaf ook geen resultaat.
Maar nu komt het ;)
Wat me toen ook is opgevallen en de vorige keren niet, is dat als men lichten aan gaan, dus ook normaal alle binnenverlichting moet aan gaan.
Maar nu gaat de verlichting in de bedieningsknoppen in men deuren(ramen en spiegels) en de verlichting in de middenconsole van het start/stop systeem en de parkeersensoren niet aan samen met de rest. (verlichting knoppen airco en DSG werken wel)
En nu komt de kat op de koord!
Als ik men schakelaar uit trek om me achtermistlicht aan de leggen(zowel in auto als manueel) gaan alle lampjes op men schakelaar aan(dus ook groen dimlicht en grootlicht) en gaan ook de bedieningsknoppen in men deuren branden..
wie kan daar nog aan uit?? :oops::rolleyes:
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Ik heb iets raar voor met mijn lichtschakelaar in mijn polo aw 2019.
Alle lichten werken normaal in alle standen, zowel in de auto stand als manueel.
Maar als mijn lichten automatisch aangaan brand het groene lichtje niet op de schakelaar, ook niet als ik deze manueel op standlicht en dimlicht gezet wordt. Behalve als ik hem manueel op standlichten zet, gaf men display aan dat ik men lichten moest aanleggen.(dat kon mss zijn omdat ik in men garage stond)
Wagen een paar keer uitgelezen en geen enkele fout te vinden.
Ook eens alle aanpassingen die ik gedaan had één voor één eens uitgeschakeld en terug gezet, dat gaf ook geen resultaat.
Maar nu komt het ;)
Wat me toen ook is opgevallen en de vorige keren niet, is dat als men lichten aan gaan, dus ook normaal alle binnenverlichting moet aan gaan.
Maar nu gaat de verlichting in de bedieningsknoppen in men deuren(ramen en spiegels) en de verlichting in de middenconsole van het start/stop systeem en de parkeersensoren niet aan samen met de rest. (verlichting knoppen airco en DSG werken wel)
En nu komt de kat op de koord!
Als ik men schakelaar uit trek om me achtermistlicht aan de leggen(zowel in auto als manueel) gaan alle lampjes op men schakelaar aan(dus ook groen dimlicht en grootlicht) en gaan ook de bedieningsknoppen in men deuren branden..
wie kan daar nog aan uit?? :oops::rolleyes:
lekker naar garage brengen je hebt immers nog garantie
 
Volkswagen  X  X 
Is er iemand die alle verschillende standen Van de schakelaar en betreffende lampjes eens wil controleren in alle standen ter vergelijking.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Bij mij gaan alle lampjes binnen aan op het moment dat ik hem naar stadslicht draai. Ze staan op alle standen aan, behalve op uit-stand en automatisch als het licht is buiten en dus de dimlichten niet branden. Als hij op automatisch staat en het is donker (dimlichten branden dus) dan staan ook gewoon alle lampjes binnen aan.
Ik heb een 6C en geen AW, maar ga ervan uit dat ze hetzelfde moeten werken.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Bij mij gaan alle lampjes binnen aan op het moment dat ik hem naar stadslicht draai. Ze staan op alle standen aan, behalve op uit-stand en automatisch als het licht is buiten en dus de dimlichten niet branden. Als hij op automatisch staat en het is donker (dimlichten branden dus) dan staan ook gewoon alle lampjes binnen aan.
Ik heb een 6C en geen AW, maar ga ervan uit dat ze hetzelfde moeten werken.
Thx voor het testen. Ja idd zou hetzelfde moeten werken normaal.
heb eens met Obdeleven gekeken en als ik men schakelaar verzet zie ik idd de waarde veranderingen in de schakeling van niet actief naar actief gaan bij elke stand, en een fractie er na komt de melding dat er een storing is iets met de plus of zo.
gisteren in de garage geweest en probleem uitgelegd. Heb een afspraak voor het uitlezen en zo maar binnen een maand. Is toch nog in garantie.
even afwachten wat hun uitlag zal zijn.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Thx voor het testen. Ja idd zou hetzelfde moeten werken normaal.
heb eens met Obdeleven gekeken en als ik men schakelaar verzet zie ik idd de waarde veranderingen in de schakeling van niet actief naar actief gaan bij elke stand, en een fractie er na komt de melding dat er een storing is iets met de plus of zo.
gisteren in de garage geweest en probleem uitgelegd. Heb een afspraak voor het uitlezen en zo maar binnen een maand. Is toch nog in garantie.
even afwachten wat hun uitlag zal zijn.
Uitleg
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
even live data bekeken terwijl ik telkens van stand verander. hij geeft telkens aan dat de stand klopt en van niet actief naar actief gaat van elke stand ik selecteer. Maar er groene lampje van standlicht en et lichtje van dimlicht gaat niet branden op de schakelaar. Wel zag ik (zie foto’s) dat bij het verzetten naar standslicht(in mijn geval led want heb de volledige ledverlichting als optie genomen) en ook bij het selecteren van dimlicht de diagnose eerst normaal aan geeft en dan plots na paar sec dit aan geeft. Onderbreking of kortsluiting met plus. En dit bij stekker B zowel bij aansluitnummer 42 als 7.
Maar men verlichting zelf van de wagen werkt volledig normaal. Enkel dat in het donker de knoppen van men ramen in de deuren niet verlicht worden als ook het knopje van de parkeersensoren en start/stop in de middenconsole, maar die gaan wel aan als ik mijn achter mistlicht schakelaar op zet alsook alle lampjes samen op men lichtschakelaar.
denk dat ik dan met een defecte licht schakelaar zit vermoed ik..
 

Bijlagen

  • 3F6773C2-50CA-4D4B-8A09-FA3E1CF9C0BB.png
    3F6773C2-50CA-4D4B-8A09-FA3E1CF9C0BB.png
    210.6 KB · Weergaven: 19
  • E3476047-3C3B-4046-9644-D775DCE9CB2E.png
    E3476047-3C3B-4046-9644-D775DCE9CB2E.png
    35.6 KB · Weergaven: 19
  • 24A8F5E5-0CBD-4C1E-8946-65C2677AC9C4.png
    24A8F5E5-0CBD-4C1E-8946-65C2677AC9C4.png
    35.3 KB · Weergaven: 15
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
En dit bij stekker B zowel bij aansluitnummer 42 als 7.
Onderbreking of kortsluiting met plus. En dit bij stekker B zowel bij aansluitnummer 42 als 7.


Sorry fout gelezen. Geen idee waar deze pinnen voor zijn
 
Nee heb nog geen andere schakelaar kunnen proberen. Of bemachtigen.
heb een afspraak met de garage begin oktober. Gaan ze eens uitzoeken.
vind het gewoon heel vreemd dat wel al mijn lichten normaal werken in alle standen en bij het scannen geen enkele fout te vinden is, maar de verlichting in de deuren niet aan gaan samen met de lichten alsook het standlicht en dimlichtsymbool. En bij het uittrekken van het Achtermistlicht in de stand auto dan allemaal aan gaan wel in de goeie kleuren En in de dimlicht stand ook alles aan gaat branden.

@joosspekloos: ook mijn grootlichten werken normaal. Dat is het rare dat alles normaal werkt maar dat de schakelaar blijkbaar er voor zou zorgen da de deurenverlichting(bedieningsknoppen) niet branden behalve als ik mijn mistlicht aan leg
Kan niet wachten op de uitleg van de garage
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Zo we zijn terug van de garage met mijn schakelaar probleem.
ik heb dus 2u in de garage gezeten met als resultaat nog niet opgelost☹️
natuurlijk hebben ze gezien dat er al aanpassingen gedaan zijn aan men wagen, wat ze op zicht niet erg vonden.
maar zij zeggen mij nu dat ze niet volledig in mijn wagen geraken, dat hun systeem Telkens vast loopt.. Hun mening daarover was dat het zou te maken kunnen hebben met de aanpassing van men AID en Infotainment naar de gti versie En toevoeging van rijschoolmodus (over offroad modus zijden ze niet) en lichtsterke van AID en Infotainment is ook niet meer aanpasbaar. Dat laaste had ik zelf nie eens opgemerkt omdat ik deze sinds de aankoop zelf niet meer anders had ingesteld.
ze hebben geprobeerd men AID en Infotainment terug origineel te zetten en dat ging zelfs niet volgens hun..
Voorlopig even afwachten en kijken of ik het kan oplossen of iemand die goed is in VCDS. Iemand die mij kan helpen regio oost-vlaanderen, kan ook eventueel zelf een bepaalde verplaatsing doen.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
zij beweren dat ze het geprobeerd hebben en geen toegang kregen tot de module.. wat me sterk zou verbazen want in de wagen is niets veranderd van modules of stuurdoos of zo.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
heb meer en meer de indruk dat het in welke garage dan ook tegenwoordig enkel draait om verkopen en verkopen, maar de service en snelheid er van met de jaren achteruit gaat. (ik wacht ondertussen ook al meer dan een maand op men kofferspoiler dat ik er besteld had.. nog altijd in backorder)
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Vandaag nog es alles origineel gezet zonder resultaat. Nog altijd hetzelfde..
in de stand (auto) brand het groene lichtje naast auto niet als de lichten aan gaan, alsook de verlichting van van raambediening en spiegelbediening in de deuren en in de middenconsole de knopjes startstopsysteem en parkeersensoren. Ook bij manueel bedienen van standlichten en dimlicht gaan deze niet aan. Het rare is als ik dan in de stand auto en manueel dimlicht mijn Achtermistlicht aan leg deze dan wel op de schakelaar en deuren gaan branden. De verlichting op men airco werkt wel normaal.
in de garage zeggen ze dat het niet aan de schakelaar zelf ligt. Ik begin nu ook zelf te twijfelen omdat mijn lichten zelf werken volledig normaal..
Iemand enig idee en een oplossing?
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
check eens de massa kabel van de lichtschakelaar (bruine)
heb de schakelaar er eens uit gehaald, stekker los gedaan. en de massa gecontroleerd maar zie daar nie echt iets aan.
mocht er iets met de massa zijn, zou dan de schakelaar volledig niet meer werken toch? of ben ik zo verkeerd?
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!