Licht advies gevraag voor polo 6r met h4 koplamp

Hallo allemaal!

Ik ben hier nieuw op het forum en dit is dan ook mijn eerste bericht.

Over mijn Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion valt niet zoveel bijzonders te melden of te laten zien (wat jullie nog niet weten :grin:). Volgens mij is deze vrij standaard uitgevoerd en is nog helemaal origineel. Er zit wel een media ingang in het handschoenenvakje, verder is het allemaal vrij standaard.
Als het op prijs gesteld wordt kan ik wel foto’s plaatsen maar zoals gezegd is alles standaard, niet echt schokkend dus.

Enigste wat ik tot nu toe gedaan heb is de RCD 310 vervangen voor een Zenec NC-2011. Het volgende project wordt de verlichting. In mijn vorige auto had ik xenon verlichting en dat mis ik nu wel, zeker nu het weer zo vroeg donker wordt.

Mijn polo is voorzien van een H4 koplamp. Vervangen voor OEM xenon gaat me iets te ver, dit wordt me te prijzig. Zodoende zat ik te denken om de private label te nemen van xenonlamp.nl, hier op het forum schijnen deze lampen wel te bevallen. Als ik het goed heb moet ik dan deze hebben:
https://www.xenonlamp.nl/xenonlamp-nl-h4-bi-xenon-canbus-r-lamp
Dit is een bi-H4 lamp, dus dimlicht en grootlicht zitten bij elkaar in. Wat ik me nu afvraag is hoe het groot licht zich verhoud tot het dimlicht. Wordt bij groot licht een tweede sterkere xenon aangezet of is alleen de straalhoek anders?

Uit mijn vorige auto heb ik de pilot H7 xenon uitgebouwd en zit er nu aan te denken om deze in te bouwen in de polo als mistlicht. Hier zou wel een H8 lamp in moeten dus dan zou ik deze nog moeten kopen: 2 Xenon lampen H8 6000K of 8000K - Xenon lamp H8 - Xenon Jan - een heldere zaak! Gaat de mistlamp dan nog werken i.c.m. de bochtenverlichting of moet deze uitgeschakeld worden met een VAGCOM kabel?

Voor het daglicht kwam ik deze tegen:
https://www.xenonlamp.nl/dagrijverlichting-canbus-led-vervangingslampen

En voor het stadslicht deze:
https://www.xenonlamp.nl/stadslicht-6-highpower-canbus-2-0-led

Alleen voor het daglicht en stadslicht vind ik het vrij prijzig. Bij elkaar kom je op 70 euro om alleen het gele licht te verbannen. Heeft iemand anders goede ervaringen met andere lampen?

Als iemand nog andere goede ideeën heeft dan hoor ik het graag, ik rij veel in het buitengebied dus ik kan wel wat extra licht gebruiken:grin:
 
Ik heb voor mijn BM de zelfde H4 xenon set gekocht.. alles werkte perfect totdat op een dag ik hem aan deed en hij begon te knipperen.. hij schakelede continu tussen dim- en groot licht.. als ik mijn grootlicht aan deed bleef hij branden.. Contact opgenomen met xenon.nl en kreeg andere starters.. die starters vervangen en nu doen ze het weer.. Dus als je die gaat bestellen, mischien kan je dan dit verhaal ff voorstellen, zodat je ook andere starters krijgt.. En over dat grootlicht wat je vroeg..Volgensmij word het hoek groter, want bij het schakelen van grootlicht word de spiegel in de lamp uitgeklapt..
 
Ok bedankt voor de tip. Ik had je verhaal trouwens al wel gelezen maar nog niet gerealiseerd dat het om dezelfde xenon set gaat.

Bij groot licht heb je de dus niet meer licht, het wordt alleen anders verdeeld. Dan begrijp ik nu ook waarom er bij de 0-stand niet geseind kan worden, omdat dan alleen de spiegel uitklapt en de lamp niet brand, toch?
Om wat extra licht te hebben met grootlicht overweeg ik om de H4 te vervangen voor een H7 unit, en dan dus 2 xenon setjes te plaatsen. Kan ik zo een H7 unit plaatsen, is dit plug and play?
 
Ok, seinen met grootlicht werkt nog wel, helemaal goed!

De foto met grootlicht ziet er niet heel spectaculair uit, maar in een bosrijke omgeving ziet het er waarschijnlijk heel anders uit.
Met de H7 units wordt het wel flink duurder, 150 euro voor een setje en dan nog eens 150 euro voor de xenon. Dat is best veel geld voor alleen grootlicht, ik zal er eens over nadenken.

En wat betreft het mistlicht,zou ik daar zo maar mijn oude pilot ballasten voor kunnen gebruiken met nieuwe H8 lampen? Bij het starten trekt dit setje 60W, als het eenmaal brand is het 35W. Het originele mistlicht is 35W, zal dit goed gaan, iemand ervaring mee?
 
Tijdens het maken van de fotos was ik aan het rijden Stick Out Tongue.. hij is ook niet echt scherp.. Klopt, voor H7 units ben je gwn het dubbele kwijt als je wilt upgraden naar xenon.. Dan zou je beter voor dectane koplampen kunnen kiezen, kosten ongeveer 300 euro.. alleen moet je de grootluch met xenon vervangen.. en je hebt de gti look.. Over de mistlampen heb ik geen idee.. ik heb het nl zelf niet ervaren.. misschien is cree led daar een optie voor? Of
 
Die Dectane koplampen zijn toch niet zo'n succes? Of zijn de laatste generatie veel beter?
Ik heb die Dectanes vandaag ingebouwd. Volgende is H7 dimlicht vervangen door Xenon, nu halogeen. Heb met de originele koplampen tot voor kort Xenon gehad. Na een defect halogeen teruggestoken, wereld van verschil. Als het kan wil ik voortaan xenon.
:idea:
 
Ik heb de Piaa xtreme white plus lampen in het dimlicht zitten en geeft voor hij een veel sterker en helder lichtbeeld.. waardoor als ik tegenliggers heb ik mijn eigen lichtbundel kan blijven zien en ik dus zie waar ik heen ga. ( heb enige mate van nachtblindheid )
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i High Line 
Vandaag heb ik de H4 koplampen vervangen voor de H7 uitvoering. De H7 koplampen heb ik voorzien van xenon lampen, dim en groot licht
Om het resultaat goed te vergelijken heb ik foto's gemaakt waarbij alle instellingen van de camera voor elke foto identiek zijn.

Halogeen vs Xenon-2.jpg

De xenon lampen geven duidelijk meer licht maar ze staan ook iets hoger afgesteld.
Ondanks dat de xenon lampen speciale R-lampen zijn (voor reflectors) is het strooilicht toch nog aanzienlijk, gelukkig nog geen seinende tegenliggers gehad. Ik heb geen idee of ze door de APK komen maar de verstrooiing vindt ik persoonlijk toch te veel.
Grootlicht met dubbele (dim + groot) xenon lampen had ik ook meer van verwacht. Omdat het grootlicht setje een lampen storing veroorzaakt gaat deze er ook uit, hier komen "witte" halogeen lampen in.

Door het tegenvallende resultaat met de R-type xenon lamp ga ik waarschijnlijk mijn oude H4-units ombouwen met projector.
Deze week heb ik ook voor 42 euro een nieuwe koplampen set (solar) besteld met projector en led licht. Hier hadden ze de komma verkeerd geplaats, ze hadden 420 euro moeten kosten. De prijs was de volgende dag ook aangepast. Ze hebben aangegeven dat de lampen verstuurd zijn, ben benieuwd.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!