Levertijden GTI ...... ;-(

Helaas ..... Het ziet ernaar uit dat ik dit jaar niet in mijn GTI zal rijden.
Dit geheel tegen de verwachting in. Even chronologisch:
- verzoek leasemij te bestellen begin juni
(geen auto's met lange levertijd was het verzoek, dus de Lexus CT viel af)
- begin juli de knoop,doorgehakt en de bestelling aan de leasemij doorgegeven
(GTI/5drs/exe plus/pakket met xenon en schuifdak/reflex silver)
- dealer krijgt deze bestelling door begin augustus (!)
- brief van leasemij met bevestiging bestelling + opmerking dat verwachte levering in 2012 is
- navraag bij dealer die aangeeft dit jaar te leveren ( voor medio november, nml einddatum leveren leasemij)
- dealer informeert mij dat productieweek 40 staat ingepland en dat betekent uiterlijk in week 45 rijden
- auto is er niet in week 43
- auto is er niet in week 44
- auto is er niet in week 45
- auto is er niet in week 46
- navraag bij dealer levert geen info op, we hebben een chassisnummer. Auto gefabriceerd in week 40.
- na wat bellen weet dealer dat auto nog steeds niet bij Pon staat, maar ergens in D
- morgen uiterste datum levering leasemij 2011

Besef me nu dat ik bij iedere VAG auto (twee Audi's en twee VW's) langnheb moeten wachten.
 
@joepa, ik weet niet welke leasemij je hebt, maar flink klagen wil nog wel eens helpen, collega krijgt zijn gti gewoon in dec.
Ze hebben de uitzondering gemaakt omdat ze er 5 weken over deden voordat dealer de bevestiging kreeg en kon bestellen. Terwijl dat via andere leasemij binnen een week kon.

Succes!
 
Joepa4 zei:
Gaat hier om ING carlease, niet de meest flexibele. Ga ze morgen even bellen en aandringen op levering in 2011. For what it is worth ...
Moet lukken en dat weet ik uit ervaring.... Bij mijn voorbeeld ging het nl ook om ing car lease, die lopen sowieso te kloten met hun doorloop tijden.
Blijven aandringen, klagen etc. Het is nl helemaal onzinnig dat die auto straks 1,5 maand niks staat te doen.
 
Leveringsdatum bekend : 2012 !

Inmiddels is er wat meer duidelijk. De auto is inderdaad in week 40 geproduceerd, maar alle vervolgdata (transport PON / transport dealer) zijn onbekend. Wel heeft de dealer doorgekregen dat de auto sinds deze week in Leusden staat. Aangezien ING Car Lease niet meer in 2011 wil leveren blijft die daar staan. Met dealer (A-Point) afgesproken dat hij zsm in 2012 de auto gaat uitleveren .....

Volgens dealer worden er sinds kort ook Polo's (GTI) in Duistland gemaakt. Was voor hem ook nieuw. Dus wie weet heb ik trage Duitser....

Dus ik heb besteld in week 27, de leasemij zet bestelling door in week 31. Rijden in week 1 !
Blijf het bijzonder vinden hoe het hele bestelproces met een auto gaat. Spelen veel

Ach, ik stuur nog rustig 4 weken in mijn A4, is mij de afgelopen 5 jaar goed bevallen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!