Levertijd

Iemand nog updates, of beter nog, zijn Polo al op mogen halen?

Boot lijkt inmiddels te zijn aangekomen in Emden (DE). Via via begrepen dat ze in de loop van de dagen/volgende week richting PON gebracht worden, en daarna richting dealer. Binnenkomst dealer nog steeds 1e week augustus, zover bekend.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: BramGS
Ik ben nog steeds wachtende, dealer heeft gisteren laten weten dat binnenkomst nog steeds op volgende week staat! Kan niet wachten, heb al flinke plannen met de Polo voor de rest van de zomer!
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 TSI 
Ik ben nog steeds wachtende, dealer heeft gisteren laten weten dat binnenkomst nog steeds op volgende week staat! Kan niet wachten, heb al flinke plannen met de Polo voor de rest van de zomer!

Goed zo! Hopelijk nog 2 weken voor mij! Je gaat lekker veel touren of meer qua tuning plannen?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Het einde is in zicht. Ik hoop ook op een 2-3 weken tot de wagen er is. Fijn dat jullie boten hebben opgezocht zodat ik dat niet moest doen :sweatsmile:.

Klopt! Al weet ik nooit 100% zeker of jouw, of mijn Polo er ook daadwerkelijk op staat. Dit is gewoon een boot die toevallig uit de haven bij de VW fabriek vertrokken is, en aan is gekomen in de buurt van de verwachtte leverdatum.

Het blijft vaag.. Zo hoor ik van anderen dat hun Polo op 12 juni op de boot is gegaan, terwijl er volgens marinetraffic etc. nooit een boot rond die datum vertrokken is bij ZA.

Ook dat de dealer bevestigde dat de boot was aangekomen in Emden, terwijl volgens de tracking dit Bremerhaven was.

Het blijft vaag en maar een indicatie
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Klopt! Al weet ik nooit 100% zeker of jouw, of mijn Polo er ook daadwerkelijk op staat. Dit is gewoon een boot die toevallig uit de haven bij de VW fabriek vertrokken is, en aan is gekomen in de buurt van de verwachtte leverdatum.

Het blijft vaag.. Zo hoor ik van anderen dat hun Polo op 12 juni op de boot is gegaan, terwijl er volgens marinetraffic etc. nooit een boot rond die datum vertrokken is bij ZA.

Ook dat de dealer bevestigde dat de boot was aangekomen in Emden, terwijl volgens de tracking dit Bremerhaven was.

Het blijft vaag en maar een indicatie
Mijn verkoper kon me enkel zeggen dat hij begin augustus bij D'Ieteren zou toekomen (Belgische versie van Pon), of hij nu op dezelfde boot stond zullen we nooit weten maar gewoon dat extra beetje informatie maakt de 6 maanden wachttijd iets dragelijker.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
Mijn verkoper kon me enkel zeggen dat hij begin augustus bij D'Ieteren zou toekomen (Belgische versie van Pon), of hij nu op dezelfde boot stond zullen we nooit weten maar gewoon dat extra beetje informatie maakt de 6 maanden wachttijd iets dragelijker.

Inderdaad, zolang je maar genoeg op de hoogte gehouden word, zodat je merkt dat er voortgang is. Als je nooit iets hoort voelt het net of er niks gebeurd.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Goed zo! Hopelijk nog 2 weken voor mij! Je gaat lekker veel touren of meer qua tuning plannen?
Ik ga er mee door Zwitserland - en later in augustus - Noorwegen rijden (mits corona het niet toelaat nu er van alles weer aan t gebeuren is, maar ik ben hoopvol). Voor beide landen ben ik bezig routes uit te stippelen, daarbij zo veel mogelijk gebruik makend van de bezienswaardigheden en bergroutes die er zijn. Als je het wat lijkt moet je maar eens voor Zwitserland "the grand tour" opzoeken en voor Noorwegen de "18 national scenic routes". Echt niet normaal wat voor wegen je daarin tegen komt. Google maar eens afbeeldingen van de Trollstigen en Atlantic road in Noorwegen, dan weet je genoeg :)
Meteen flink inrijden dus, heb voorheen alleen in een VW UP met 65pk en Passat met 150pk gereden, ben heel erg benieuwd hoe anders dit gaat aanvoelen. En dan zijn er niet veel betere plekken waar je dat kunt doen denk ik, genieten dus! Jij al plannen met je Polo?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 TSI 
Klopt! Al weet ik nooit 100% zeker of jouw, of mijn Polo er ook daadwerkelijk op staat. Dit is gewoon een boot die toevallig uit de haven bij de VW fabriek vertrokken is, en aan is gekomen in de buurt van de verwachtte leverdatum.

Het blijft vaag.. Zo hoor ik van anderen dat hun Polo op 12 juni op de boot is gegaan, terwijl er volgens marinetraffic etc. nooit een boot rond die datum vertrokken is bij ZA.

Ook dat de dealer bevestigde dat de boot was aangekomen in Emden, terwijl volgens de tracking dit Bremerhaven was.

Het blijft vaag en maar een indicatie

Het blijft een beetje giswerk inderdaad. Ik vond het ook maar een wazig verhaal over het verloop van de laatste maanden. Ik had met Marinetraffic ook die boten in de gaten gehouden en dat was toch echt wel Emden, zoals je dealer zei. Zag namelijk dat de boot van Emden naar Bremershaven is gegaan, waarbij ze waarschijnlijk dan veel uitladen al in Emden. Moet dan ook wel die Glovis Spirit geweest zijn van ons. Hopelijk geeft dat je wat meer zekerheid hahah
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 TSI 
Ik ga er mee door Zwitserland - en later in augustus - Noorwegen rijden (mits corona het niet toelaat nu er van alles weer aan t gebeuren is, maar ik ben hoopvol). Voor beide landen ben ik bezig routes uit te stippelen, daarbij zo veel mogelijk gebruik makend van de bezienswaardigheden en bergroutes die er zijn. Als je het wat lijkt moet je maar eens voor Zwitserland "the grand tour" opzoeken en voor Noorwegen de "18 national scenic routes". Echt niet normaal wat voor wegen je daarin tegen komt. Google maar eens afbeeldingen van de Trollstigen en Atlantic road in Noorwegen, dan weet je genoeg :)
Meteen flink inrijden dus, heb voorheen alleen in een VW UP met 65pk en Passat met 150pk gereden, ben heel erg benieuwd hoe anders dit gaat aanvoelen. En dan zijn er niet veel betere plekken waar je dat kunt doen denk ik, genieten dus! Jij al plannen met je Polo?

Vet hoor! Nee heb zelf niet heel veel plannen nog. Gewoon er lekker van genieten en de eerste maand rustig inrijden. Ik rijd nu in een 60Pk Mii dus verwacht dat die 95pk straks al een hele verbetering moet zijn :) erger me nu al aan de traagheid van mn huidige auto
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Het blijft een beetje giswerk inderdaad. Ik vond het ook maar een wazig verhaal over het verloop van de laatste maanden. Ik had met Marinetraffic ook die boten in de gaten gehouden en dat was toch echt wel Emden, zoals je dealer zei. Zag namelijk dat de boot van Emden naar Bremershaven is gegaan, waarbij ze waarschijnlijk dan veel uitladen al in Emden. Moet dan ook wel die Glovis Spirit geweest zijn van ons. Hopelijk geeft dat je wat meer zekerheid hahah


Het was niet mijn dealer die dit gezegd had, maar ging over een auto van iemand anders. Mijn dealer heeft nooit vermeld wanneer de auto op transport ging. Heeft ook nooit vermeld dat de auto geproduceerd was. Hij heeft me laatst alleen de verwachtte leverweek doorgegeven, waarvan ik er vanuit ging dat ie dus op transport zou staan, omdat de leverweek een aantal maanden onbekend was.

Volgens mijn dealer zou de transporttijd normaal gesproken ook 2 weken bedragen. Wat met de boot nooit kan haha..

De onzekerheid was dus juist groter, maar ik ga gewoon uit van de leverweek en dat is bijna!
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
En hoe bevalt ie
Jazeker, geweldig! Ik reed eerder al 2 jaar een Highline maar dat was geen DSG en ook miste ik toen het R-Line pakket. Nu enorm veel baat bij de DSG. Ik wil nooit meer anders ;) Wel merk ik dat ik de Driving profilen zelden of nooit gebruik. En ik vraag mij af of de 95pk ook met chiptuning nog van wat meer power voorzien kan worden, zonder al te veel inlevering van verbruik en garantie?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Zojuist een update gekregen van de dealer:

Volgens de fabriek komt de auto in week 32 naar Nederland. De auto komt dan binnen bij de importeur. Zij moeten de auto naar ons opsturen en een week later kunnen wij gaan leveren. Dit betekent dat de auto rond week 34/35 klaar is om aan u geleverd te worden.


Nog een paar weekjes wachten dus :grin:
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.6 TDI 95pk 
Zojuist een update gekregen van de dealer:

Volgens de fabriek komt de auto in week 32 naar Nederland. De auto komt dan binnen bij de importeur. Zij moeten de auto naar ons opsturen en een week later kunnen wij gaan leveren. Dit betekent dat de auto rond week 34/35 klaar is om aan u geleverd te worden.


Nog een paar weekjes wachten dus :grin:

Hmm.. De laatste update die ik van mijn dealer kreeg begin juli was dat de aanleverweek (de week dat de dealer de auto ontvangt) week 32 was. Oftewel ik ging er vanuit dat ik de mijne week 33 al op zou kunnen halen.

Aangezien we bij een soort van dezelfde dealer zitten vermoed ik dat dit ook voor mijn auto geld. Ik wacht op de update vanuit mijn dealer.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik weet dat er een aantal leden waren die hun Polo afgelopen weken zouden ontvangen, hebben jullie hem al opgehaald of zijn er al mensen die een afspraak gemaakt hebben?

Foto's delen van de nieuwe auto zou leuk zijn
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Hoi!

ik volg jullie al even op de voeten want mijn polo sta ik ook op te wachten .

dealer gaf aan dat ie in week 33 in productie zou gaan en +- week 42 geleverd kon worden. Echter kreeg ik vd week te horen dat ie al in productie is! Ik hoop zelf dat ie snel binnenkomt uiteraard!

Ohja, het is een business R-Line 115PK DSG FlameRed met eigenlijk alle opties en de bonneville velgen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!