Lekkende airco?

Ik heb gemerkt dat ik soms een of meerdere druppels voel vallen binnen in de auto, terwijl de ramen dicht zijn en er geen sprake lijkt te zijn van lekkage. Nu las ik iets over een Ford waarbij de afvoer van condenswater verstopt was, wat zorgde dat vocht van de airco ook als druppels binnen in de auto terechtkwam. Zou dat bij mijn polo ook kunnen, en zo ja, zou ik dat zelf kunnen checken op een of andere manier? Of hebben jullie ideeën wat andere oorzaken zouden kunnen zijn?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Zijn je autoramen vaak beslagen? Even de bekleding een stukje lostrekken om te voelen of de vloerbedekking er onder ook nat is. Heb meerdere Polo's gehad die lek waren, zelfs zo vaak dat het een wonder mag heten dat ik nog geen ander merk rijd. Probleem met lekkage is is dat het zo lastig te achterhalen is waar het water vandaan komt, dat de oplossing in de papieren gaat lopen.

Ik hoop voor je dat je airco lek is maar ik denk aan water.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Zijn je autoramen vaak beslagen? Even de bekleding een stukje lostrekken om te voelen of de vloerbedekking er onder ook nat is. Heb meerdere Polo's gehad die lek waren, zelfs zo vaak dat het een wonder mag heten dat ik nog geen ander merk rijd. Probleem met lekkage is is dat het zo lastig te achterhalen is waar het water vandaan komt, dat de oplossing in de papieren gaat lopen.

Ik hoop voor je dat je airco lek is maar ik denk aan water.
Dat opzich niet, stoelen lijken wel soms vochtig, en de bekleding die tegen het dak aan zit laat op twee plaatsen tegelijk plotseling los.. Als er water door het dak lekt zou dat de oorzaak wellicht kunnen zijn. Wist zelf niet dat dat überhaupt kon gebeuren bij auto’s, dus goede tip, dankjewel
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!