Lekkende airco?

Peet_B

Bekend lid
Spritmonitor.de
328
234
72
Ik reed zojuist op de snelweg, en ineens kwam er flink wat waterdamp (denk ik) uit mijn luchtroosters, en verdween zodra ik de airco uitzette. Ik heb net even onder de motorkap gekeken en zag dat er een slangetje met een flinke hoeveelheid geelgroene vloeistof besmeerd was (zie foto). Ik gok dat dit onderdeel is van de airco. Sinds ik de auto heb (ongeveer een maand) hoor ik iedere keer als ik de airco aanzet alsof er lucht in het systeem zit. Daarnaast merk ik duidelijk dat hij goed werkt bij wat hogere snelheden, maar binnen de bebouwde kom en vooral bij stilstand is de lucht niet meer echt koud... Weet iemand of dit gerelateerd is aan elkaar?31C633DB-2AB3-4205-9DCF-6057B6389B11.jpeg
 
vermoedelijk heeft dit wel met elkaar te maken. De witte damp in de auto kan veroorzaakt worden door een bevroren airco die ineens weer opwarmt omdat deze uitgeschakeld word. Dit kan weer komen omdat de airco lek is/leeg gelopen is.

Mijn advies is om de lekkage nu op te sporen en deze te verhelpen. Hierna de airco afvullen en het probleem moet opgelost zijn!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Dat gele spul is UV-vloeistof om lekkage op te sporen en bij deze slang heb je geen speciale bril nodig om te zien dat hij lek is en zo te zien lekt hij al even
 
Volkswagen  Polo AW/FL GTI  2.0TSI 207PK 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Ook aan te raden de airco niet meer aan te zetten tot dat het systeem hersteld en opnieuw gevuld is. In het aircogas zit ook olie die ervoor zorgt dat je aircopomp enige tijd goed blijft draaien.
Pomp zonder olie laten draaien = no bueno
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!