Lekkage bij rechter portier

Mijn Polo 3 uit 2000 heeft last van lekkage. Het lijkt zich te verzamelen op de vloer achter de bijrijdersstoel, of dat is wellicht het laagste punt. Als je op de foto kijkt zie je een opgedroogd stroompje over de drempel heen komen, dus ongetwijfeld komt het (onder andere?) daar vandaan. Zou dit via raam naar binnen kunnen sijpelen of een kier ergens? Kweste van rubbers vervangen?

Screenshot 2024-01-05 at 12.33.41.pngIMG_1046.JPG
 
Volkswagen  Polo  1.4-16V 
Mijn Polo 3 uit 2000 heeft last van lekkage. Het lijkt zich te verzamelen op de vloer achter de bijrijdersstoel, of dat is wellicht het laagste punt. Als je op de foto kijkt zie je een opgedroogd stroompje over de drempel heen komen, dus ongetwijfeld komt het (onder andere?) daar vandaan. Zou dit via raam naar binnen kunnen sijpelen of een kier ergens? Kweste van rubbers vervangen?

Screenshot 2024-01-05 at 12.33.41.pngIMG_1046.JPG
Zijn de afwateringsgaatjes onderaan in de portieren open?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
Thanks voor de reacties. Even een slechte foto gemaakt van de onderzijde portier. Er zitten enkele die rubberen nopjes en links enkele ovalen openingen, dat zijn neem ik aan de afwateringsgaatjes? Ik zal eens kijken of die verstopt zijn.

En ik zal de schuimrubberen binnenplaat checken op lekkage, nog nooit eerder gedaan, maar we zullen zien.
@_Maarten_ als daar water in zit, is het dan een afsluitrubber issue?

Screenshot 2024-01-05 at 15.56.37.png
 
Volkswagen  Polo  1.4-16V 
Je kan sowieso nakijken of je afwatergaatjes allemaal vrij en open zijn.
Via het schuimrubber wil er nog wel eens water binnenkomen.
Deze zit geplakt op je portier.
Na verloop van tijd wordt de aanhechting minder en dan kan je wateroverlast krijgen.

Wat ook nog kan is dat het via je achterlichten binnenkomt.
Na je het lek boven hebt ben je nog wel even zoet met droog krijgen.
De matten onder je vloermat zuigen zich helemaal vol,
 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
Die matten heb ik er al uitgehaald, die hebben echt water opgezogen als een spons.

Via kofferbak / achterlichten lijkt me niet heel waarschijnlijk want de auto staat op een heeeele lichte helling geparkeerd met de voorkant naar 'boven'.

Hoe krijg ik die deurpanelen eraf, gewoon een kwestie van er vanaf trekken met beleid? (ik zie nergens schroeven oid).
EDIT: Ik zal deze video checken:

@_Maarten_ het geplakte schuimrubber wat je bedoeld is te zien vanaf 2:53 in de video, klopt dat?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4-16V 
Update: auto naar garage gebracht; ze hebben de deur nagekeken, ook de deurrubbers, maar dat zag er goed uit. Ze zagen wel dat er openingen waren bij beide achterlichten, dus die hebben ze gekit. We zullen zien.
 
Volkswagen  Polo  1.4-16V 
Update: auto naar garage gebracht; ze hebben de deur nagekeken, ook de deurrubbers, maar dat zag er goed uit. Ze zagen wel dat er openingen waren bij beide achterlichten, dus die hebben ze gekit. We zullen zien.
Het kunnen ook de clips achter de bumper zijn in het chassis of de onluchtingsroosters. Bovenin de auto kan het inderdaad bij de achterlichten vandaan komen of het derde remlicht, dat komt ook regelmatig voor
 
Watertest gedaan met verwijderd deurpaneel en nadat ik de afwateringsgaten nog eens had gecheckt.
Lijkt me vrij duidelijk dat het aan de schuimrubberen afdichting ligt die kapot is (althanks, ik hoop dat ik die niet zelf heb stuk gemaakt tijdens deurpaneel verwijderen, maar ik denk het niet). Op de 2e foto is duidelijk te zien dat het water er tussen afdichting en binnenkant portier uit stroomt.

Screenshot 2024-01-25 at 13.51.10.pngScreenshot 2024-01-25 at 13.50.34.png
Weet iemand
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4-16V 
@_Maarten_ heb je enig idee welke (waterbestendige) tape, lijm of kit ik het beste kan gebruiken om het te repareren / vast te zetten? Ik heb Bison universele lijm in huis, maar weet niet of dat gaat houden i.v.m. water.

kit universal 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4-16V 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!