Led verlichting volkswagen polo (6C - 2014)

Beste forumleden,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Sinds november 2022 ben ik trotse eigenaar van een volkswagen polo 6C uit 2014. In de tussentijd ben ik bezig om de auto ‘eigen’ te maken. Zo heb ik carplay ingebouwd, een eblem achteruitrijcamera ingebouwd en achterlicht vervangen voor dynamische led verlichting (zie alle foto’s).

IMG_0091.jpeg
IMG_1171.jpeg

Nu ben ik al een tijdje aan het nadenken over led koplampen. De achterlichten waren plug & play en hoefde ik niet veel voor te doen. Ik heb begrepen dat dat met de koplampen vervangen naar led dit anders ligt. Nu is er veel informatie te vinden op dit forum hierover, maar dit gaat met name over de Polo 6R (ik heb begrepen dat bij een 6C bij sommige keuzes andere storingen komen). Daarnaast kan ik door alle keuzes de bomen het bos niet meer zien. Vandaar dit bericht. Onderstaand een aantal vragen die mij na wat research onbeantwoord blijven:

- Ik ben van plan de hele koplamp unit te vervangen voor een andere unit. Dit aangezien dit een Hallogene projector is en geen strooilicht wil. Onderstaand een foto van de unit die ik voor ogen heb. Is het zo dat middels deze wijziging dan door de APK kan komen met deze verlichting (uiteraard met de juiste afstelling). Of blijft het verboden/afhankelijk van de keurmeester?
7fb299d4-f765-4321-854a-194028f5e159.jpeg
- Tevens zie ik vaak voorbij komen dat je een foutmelding kan krijgen, middels canbus kan je dit vermijden. Hebben jullie tips voor canbusledverlichting voor de 6C? Zo ja, ontvang ik deze graag. Ook als jullie andere koplampenunits adviseren hoor ik dat graag!
- Tot slot zit in de 6C de verlichting die aanspringt bij afslaan (weet even niet hoe je dit noemt) kan ik deze ook vervangen voor LED? Of is dit een uitdaging? Welke adviseren jullie?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Volkswagen  Polo 6C (2014)  1.2 TSI 90PK 
Welkom! Mooie wagen, leuke updates uitgevoerd en in het verschiet.
Veel leesplezier en veilige km's gewenst! :cool:
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Welkom op het forum.

- Deze koplampen heb ik wel vaker voorbij zien komen. Geen idee of ze strooilicht geven. Mijn advies zou zijn koop een 2e hands orginele 6r xenon set of 6c led set. Hierbij moet wel wat aangepast worden qua stekkers en codering, maar geeft io het mooiste licht.
- Storingsmeldingen kunnen worden uitgecodeerd.
- Je bedoelt bochtverlichting?
De dagrijverlichting is w21w en mistlamp h8. Beide in led te verkrijgen.
Ik weet niet wat je hebt? Alleen bochtverlichting of ook een mistlamp.
Er zijn leds zonder canbusstoring of anders kan je het laten uitcoderen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: PeperoniNL
Welkom op het forum.

- Deze koplampen heb ik wel vaker voorbij zien komen. Geen idee of ze strooilicht geven. Mijn advies zou zijn koop een 2e hands orginele 6r xenon set of 6c led set. Hierbij moet wel wat aangepast worden qua stekkers en codering, maar geeft io het mooiste licht.
- Storingsmeldingen kunnen worden uitgecodeerd.
- Je bedoelt bochtverlichting?
De dagrijverlichting is w21w en mistlamp h8. Beide in led te verkrijgen.
Ik weet niet wat je hebt? Alleen bochtverlichting of ook een mistlamp.
Er zijn leds zonder canbusstoring of anders kan je het laten uitcoderen.
Dank voor je antwoord! Weet je toevallig waar je kan uitcoderen? Omgeving Haarlem!
 
Volkswagen  Polo 6C (2014)  1.2 TSI 90PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!