LED strip plaatsen onder deur en laten branden bij openen van de deur

Goedemiddag iedereen,

Ik heb een vraagje,

Ik wil graag een LED strip (plakstrip) monteren ondermijn deur, dus las ik mijn deur open dan dan de LED strip die ik onder mijn deur wil plakken gaat branden (tegelijk met mijn interieurverlichting. wie weet hoe dit moet en waar ik moet beginnen?

Zoiets als dit:
tn_leduitstap-0043.jpg


Ik heb een Polo 9N Comfortline uit 2002
 
Volkswagen  Polo 9N  1.2 12V 64PK 
Ik zou zeggen, kies een LED strip uit in je favoriete kleur. Het liefst op 12V

- Onder je deur plakken
- Kabeltje naar binnen leiden (onder deurpaneel door en via de connector in de deur of mooi weggewerkt op een andere manier)
- Aansluiten op de kabel van de interieur verlichting (meestal via de a-stijl links) en op de massa.
 
Check mijn garage, foto 7 :)

Heb zelf een LED-strip bij Conrad gekocht: LED-strip printplaat 330mm 12V koud-wit Bestnr.: 186666-89 voor 3,59 euro

Deze aan de onderkant bevestigd, draden via je speakerkabels naar binnen gehaald en vastgemaakt aan mijn voetverlichting. Werkt als een droom :)
 
Ik heb ze besteld :) ik heb een 9N geen 6R maakt dat wat uit met het aansluiten?

Ik ben echt een noob betreft elektro en dergelijke, @iichel A-style wat is dat? en hoe kom ik bij die kabel van interieurverlichting? en hoe sluit ik ze aan?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.2 12V 64PK 
- Onder je deur plakken
---------- Dat gaat me wel lukken ;)
- Kabeltje naar binnen leiden (onder deurpaneel door en via de connector in de deur of mooi weggewerkt op een andere manier)
---------- Moet ik dan mijn deurpaneel loshalen? en vervolgens de kabel door die zwarte flexibele buis mijn auto in geleiden?
- Aansluiten op de kabel van de interieur verlichting (meestal via de A-style links) en op de massa.
---------- A-style, zijn dat de balken links en rechts van je voorruit? hoe sluit ik die kabel aan op mijn binnenverlichting?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil graag weten waar ik aan begin en een mooie gedetailleerde how-to plaatsen.

jullie worden alvast hartelijk bedankt
 
Volkswagen  Polo 9N  1.2 12V 64PK 
- Onder je deur plakken
---------- Dat gaat me wel lukken ;)
- Kabeltje naar binnen leiden (onder deurpaneel door en via de connector in de deur of mooi weggewerkt op een andere manier)
---------- Moet ik dan mijn deurpaneel loshalen? en vervolgens de kabel door die zwarte flexibele buis mijn auto in geleiden?
- Aansluiten op de kabel van de interieur verlichting (meestal via de A-style links) en op de massa.
---------- A-style, zijn dat de balken links en rechts van je voorruit? hoe sluit ik die kabel aan op mijn binnenverlichting?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil graag weten waar ik aan begin en een mooie gedetailleerde how-to plaatsen.

jullie worden alvast hartelijk bedankt



- Klopt
- Klopt
- Ik heb de twee draden van de led strip gewoon gekoppeld aan de twee draden van mijn voetverlichting. D.m.v. zo'n kabelsplitter. Met een kroonsteentje zou het ook moeten lukken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!