LED stadslicht legaal?

De titel zegt het eigenlijk al…is LED stadslicht (T10 W5W) legaal of mag dat ook al niet(zoals bijv. H4 en H7) led.

 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Officieel mag je geen led lampen in een halogeen koplamp plaatsen. Op verpakkingen van bijvoorbeeld Philips en Osram staat ook vaak: alleen voor offroad gebruik. (Osram heeft een h7 led lamp die in een paar auto's legaal zijn)

En een w5w lampje is nou niet echt verblindend Stick Out Tongue zoals @Peet_B al aangeeft, geen haan die er naar kraait.
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Officieel mag je geen led lampen in een halogeen koplamp plaatsen. Op verpakkingen van bijvoorbeeld Philips en Osram staat ook vaak: alleen voor offroad gebruik. (Osram heeft een h7 led lamp die in een paar auto's legaal zijn)

En een w5w lampje is nou niet echt verblindend Stick Out Tongue zoals @Peet_B al aangeeft, geen haan die er naar kraait.
Tegenwoordig heeft Osram zelfs H7 LED peertjes die legaal zijn om te gebruiken in iedere koplamp! Zijn wel aan de prijzige kant trouwens…
 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R
Tegenwoordig heeft Osram zelfs H7 LED peertjes die legaal zijn om te gebruiken in iedere koplamp! Zijn wel aan de prijzige kant trouwens…
Zelf heb ik laatst de Osram night breaker H7 led geplaatst. lampen zijn wel aan de prijzige kant maar wat een fantastische verlichting!
In Duitsland gelden er behoorlijke strenge regels als het gaat om modificaties aan een auto. Er is maar een klein lijstje van auto's die officieel de H7 leds mag inbouwen waarvoor een ABG (Allgemeine Bauartgenehmigung) is vrijgegeven.

Bovenstaand is een beetje off-topic maar in Nederland zijn ze nog niet zo streng als het gaat om aanpassingen zoals verlichting. Ik zou lekker de W5W lampjes vervangen voor led (y)
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
  • Leuk
Waarderingen: lennaert720 en 6CRline
Vet! Geeft dat hetzelfde effect als je lampen vervangen met led?
Het geeft veel meer licht dan standaard halogeen peertjes, maar de keerzijde is dat veel mensen deze upgrade doen terwijl hun lampen ergens in het luchtledige staan te schijnen met als gevolg dat tegenliggers nóg meer last van slecht afgestelde koplampen hebben. Ikzelf heb mijn koplampen opengemaakt en er projectoren ingezet die een mooie “snijlijn” hebben waardoor ik meer zicht heb en anderen niet verblind :)
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Het geeft veel meer licht dan standaard halogeen peertjes, maar de keerzijde is dat veel mensen deze upgrade doen terwijl hun lampen ergens in het luchtledige staan te schijnen met als gevolg dat tegenliggers nóg meer last van slecht afgestelde koplampen hebben. Ikzelf heb mijn koplampen opengemaakt en er projectoren ingezet die een mooie “snijlijn” hebben waardoor ik meer zicht heb en anderen niet verblind :)
Dat zou ik ook wel willen. Wat kost zoiets?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dat zou ik ook wel willen. Wat kost zoiets?
Geen idee eigenlijk. Ik heb de projectoren bij Ali gekocht en was inclusief dagrijverlichting en knipperlicht rond de €75,- maar dan heb je alleen de losse lenzen. Inbouwen etc. Heb ik zelf gedaan (koplamp opensplijten en in de behuizing zagen enzo). Zijn wel aftermarket koplampen voor de polo te koop met projectoren trouwens, maar deze zijn best prijzig. Hier een Linkje naar een setje!
 
Geen idee eigenlijk. Ik heb de projectoren bij Ali gekocht en was inclusief dagrijverlichting en knipperlicht rond de €75,- maar dan heb je alleen de losse lenzen. Inbouwen etc. Heb ik zelf gedaan (koplamp opensplijten en in de behuizing zagen enzo). Zijn wel aftermarket koplampen voor de polo te koop met projectoren trouwens, maar deze zijn best prijzig. Hier een Linkje naar een setje!
Wordt te ingewikkeld voor mij helaas. Is dit misschien makkelijk te installeren denk je?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Zou dan je enige optie zijn, maar dan heb je ook geen melding meer over de overige koplampen geloof ik!
Van de week was mijn linker dimlicht kaduuk, kreeg ik ook geen melding van. Maandend daarvoor kreeg ik wel een melding maar was er niks kapot qua verlichting. Melding ging ook weer weg na 2 dagen, zeer bijzonder.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!