Geen idee wat je in je koplamp hebt zitten qua lampjes en lampvoetjes.
Ik heb het voor de H4 lampjes en W5W gedaan.
Het enigste wat mij is opgevallen is dat bij H4Leds het groot en dim licht niet tegelijk aan kan.
Terwijl dat bij H4 halogeen wel kan als je de groot licht hendel naar je toe haalt.
Hendel van je af gaat werkt wel normaal dat gaat alleen groot licht aan.
Daar heeft een led engineer over na zitten denken.
De Adac heeft een heel net artikel geschreven over retrofit replacement leds.
Der ADAC hat den Praxistest gemacht und überprüft, wie sich H4-, H7- oder H1-LED-Lampen nachrüsten lassen.
www.adac.de
De handhaving en regels zijn nu in Nederland hieromtrent al heel lang ook hetzelfde, Duitsland liep hiermee een klein beetje voorop.
Het werkt met
atterisatie of attesten.
Bij de apk mag het geen probleem zijn dat je deze erin hebt zitten.
Er zit meer papierwerk bij de atterisatie van koplampunits en ledlampjes als bij de gehele aftermarket CNG installatie R110
die ik in mijn daily driver heb. Alleen de CNG installatie ziet vrijwel niemand zitten.
Koplampen zie je wel elke dag.
Weet je niet waar je mee bezig bent. Doe het niet zelf.
Zelf zou ik Philips kiezen wegens het kleinere formaat led. En het nogal hogere temperatuur bereik van -40 tot 105°C.
Het light beeld met leds is vind ik scherper als met halogeen gloeidraadjes.
Schijnbaar zijn de leds in dat lampje 11342U60B2X2 zo geplaatst dat het beeld scherper is als met het halogeen gloeidraadje.
De Osram W5W heeft een slecht light beeld heel veel strooi licht. Ik plaats daar een 90Ohm belastings-weerstand van 10W overheen.
Om licht flitsen vanuit de koplampunit te voorkomen door onboard spanningspieken of jes vanuit de generator of door andere onderdelen in de auto. De dimlicht ledlampen hebben dat niet nodig het opgenomen vermogen is daar hoog genoeg dat een piek of piekje niet zal opvallen.
Daar zet je de check in de bcm uit. Als deze nog aanstaat.
Zoek je op mijn berichtjes dat kom je eigenlijk alle informatie tegen die je nodig hebt rondom retrofit-leds.
En ja het kan plug- and play. Daar heb je meer dan 50% kans op dat het goed gaat.
Overigens je kunt handiger met forums omgaan er is een zoek functie.