Led h7 inbouwen AW

Je ziet het verschil tussen halogeen en led al wel duidelijk op de foto! Heb je al kunnen zien of je veel strooilicht hebt?

Nee, wacht nog even een half uurtje tot het donker is, dan even testritje maken. Zit alleen links nog led maar dan heb ik alvast een beeld ervan. Ik heb ze er op de manier zoals topledverlichting voor het beste lichtbeeld adviseerde erin gestopt.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Hierbij het resultaat in het donker. Ik vind voor mijzelf het lichtbeeld persoonlijk goed, ongeveer wat ik ook had in mijn oude Polo 6n met led, maar dat was nog een ouderwetse reflector lamp ipv een heldere.

Het licht word wel wat verstrooit, dit zie je bijvoorbeeld op de zijgevel van de woning. Ik ben bang dat dit misschien verblindend werkt voor tegenliggers al is het verstrooide licht niet fel. Volgens topledverlichting zou het niet verblindend zijn als ik hem er goed in had zitten.

Aan de andere kant; tegenwoordig genoeg mensen die led erg hinderlijk vinden ook OEM led.

Bij 1 Foto staat de hoogteregeling op 1 (hoogst) en andere 3 (laagst). De andere foto is met grootlicht. Maar het verschil is er!
 

Bijlagen

  • 20200904_211740.jpg
    20200904_211740.jpg
    605.5 KB · Weergaven: 84
  • 20200904_211454.jpg
    20200904_211454.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 86
  • 20200904_211526.jpg
    20200904_211526.jpg
    671.7 KB · Weergaven: 79
  • 20200904_211537.jpg
    20200904_211537.jpg
    523.9 KB · Weergaven: 72
  • 20200904_211546.jpg
    20200904_211546.jpg
    634.2 KB · Weergaven: 71
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Nee, wacht nog even een half uurtje tot het donker is, dan even testritje maken. Zit alleen links nog led maar dan heb ik alvast een beeld ervan. Ik heb ze er op de manier zoals topledverlichting voor het beste lichtbeeld adviseerde erin gestopt.
Wat was de beste manier om de lampjes erin te stoppen dan ik he'd ze gewoon rechtstaand gemonteerd
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Wat was de beste manier om de lampjes erin te stoppen dan ik he'd ze gewoon rechtstaand gemonteerd

Ik citeer "Draai de LED lamp zo in de fitting dat de LED's (LED chips) op de LED lamp links en rechts in de koplampunits schijnen (bij de H4 fitting naar boven en onder, dimlicht boven en grootlicht onder). Dan onstaat het beste lichtbeeld. De LED's dienen dus niet naar boven en beneden in de reflector- of projectorkoplamp te schijnen"

Ik heb hem er dus recht ingestopt zodat ie naar links en rechts schijnt
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Dan had ik ze toch ook inderdaad er goed inzitten

En wat vind je van het lichtbeeld dat ze jouw geven? Geen last van seinende tegenliggers?

Bij een ander setje had ik dat wel in mn oude auto, veel tegenliggers die dachten dat ik groot licht had aan staan. Bij een APK hebben ze met een schroevendraaier de lampen nog wat extra naar beneden bijgesteld. Toen nooit meer seinende mensen gehad.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Hierbij het resultaat in het donker. Ik vind voor mijzelf het lichtbeeld persoonlijk goed, ongeveer wat ik ook had in mijn oude Polo 6n met led, maar dat was nog een ouderwetse reflector lamp ipv een heldere.

Het licht word wel wat verstrooit, dit zie je bijvoorbeeld op de zijgevel van de woning. Ik ben bang dat dit misschien verblindend werkt voor tegenliggers al is het verstrooide licht niet fel. Volgens topledverlichting zou het niet verblindend zijn als ik hem er goed in had zitten.

Aan de andere kant; tegenwoordig genoeg mensen die led erg hinderlijk vinden ook OEM led.

Bij 1 Foto staat de hoogteregeling op 1 (hoogst) en andere 3 (laagst). De andere foto is met grootlicht. Maar het verschil is er!
Lastig te zien hoeveel strooilicht je hebt, kan je op korte afstand tegen een glad oppervlak schijnen? Dan zie je goed of er een duidelijke lijn zichtbaar is aan de bovenkant van het lichtbeeld.
 
En wat vind je van het lichtbeeld dat ze jouw geven? Geen last van seinende tegenliggers?

Bij een ander setje had ik dat wel in mn oude auto, veel tegenliggers die dachten dat ik groot licht had aan staan. Bij een APK hebben ze met een schroevendraaier de lampen nog wat extra naar beneden bijgesteld. Toen nooit meer seinende mensen gehad.
Nee ik heb geen seinende tegenliggers gehad dus zal het wel goed zijn
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Help!! Tijdens het inbouwen van mijn linkerled is de fitting (ring ) van de led h7 uit mn handen gevallen en ligt nu ergens in de motorruimte.... ik kan nu niet verder omdat de led nu niet bevestigd kan worden. Ik wil vanmiddag nog die led er in hebben, anders moet ik de andere lamp weer terug ombouwen naar halogeen.

1. Is het erg dat er nu iets los ligt in de motorruimte (op de grond), denk zelf dat het er tijdens het rijden via he5 gat uitvalt.. maar dan ben ik het alsnog kwijt.

Ik kan m niet vinden , zitten teveel dingen in de weg en zou er sowieso niet bij kunnen

Wat een blunder. Wat nu?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Krijg m met geen mogelijkheid gevonden. Ook de motor aan gehad om te luisteren of ik door de trilling van de motor het ringetje hoorde trillen, niks.. drie kwartier aan het zoeken geweest ergens op de bodemplaat moet ie liggen. Ik kan geen onderdelen uit elkaar halen om beter te kunnen zoeken. Word dus ergens een nieuw ringetje vandaan toveren zodat ie er zsm in kan. Gelukkig heb ik nog geen verlichting nodig dit weekend
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Iemand die weet hoe zo'n ringetje heet waar de lamp uiteindelijk ik kan zodat ie vast zit? Hopelijk kan ik ergens een los ringetje halen , geen idee of bestellen nog
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
H7 Adapter of koplamp adapter?

Ja h7 adapter, als ik daar op Google zijn er een paar dingen die er op lijken (ook wel lampvoet genoemd) maar ook aantal andere dingen die het niet zijn. Liefst haal ik het ergens op in een winkel maar denk niet dat ze dit los in een winkel verkopen. Dus hooguit dat ik dinsdag weer verder kan.

Die dingen zijn overigens net zo duur als 1 led lampje
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Welke adapter je preci
Ja h7 adapter, als ik daar op Google zijn er een paar dingen die er op lijken (ook wel lampvoet genoemd) maar ook aantal andere dingen die het niet zijn. Liefst haal ik het ergens op in een winkel maar denk niet dat ze dit los in een winkel verkopen. Dus hooguit dat ik dinsdag weer verder kan.

Die dingen zijn overigens net zo duur als 1 led lampje
Je zou xenonlamp.nl kunnen vragen of zij weten welke je nodig hebt. Zij verkopen die dingen ook.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
En stel dat het uiteindelijke lichtbeeld niet goed is, omdat het hier om een reflector koplamp gaat, is het dan een idee om ledjes met een lens te gebruiken? Misschien dat dat hetzelfde effect heeft als een normale led in een projector koplamp?

Bijvoorbeeld: https://www.dennisdeal.com/products...MI65rf6MvS6wIV1ed3Ch3U2gYhEAQYBCABEgJ6mPD_BwE

Is weliswaar geen canbus, maar volgens mij kan ik met mijn Carista app gewoon het type lampje waar de auto op controleert aanpassen naar Halogeenz Led, Xenon etc.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Zo ziet mijn lichtbeeld eruit met leds. Ik heb ook een reflector koplamp. Perfect lichtbeeld. Ledjes schijnen inderdaad naar links en rechts.

Ik zou niet weten waarom jouw ledjes zoveel strooilicht geven terwijl je ze naar eigenzeggen goed hebt gemonteerd. Welke lampjes heb jij precies gemonteerd? Je kan beter voortaan wat meer research doen, en wat meer geld neerleggen voor wat beter spul. Het aanbod in nederland is beperkt en overpriced. Je kan prima op aliexpress ledjes kopen, zolang je goed oplet wat je koopt.

Is dit wat je zoekt? https://www.topledverlichting.nl/we.../detail/262/mercedes-vw-led-adapters-set.html
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200906-195421_Gallery.jpg
    Screenshot_20200906-195421_Gallery.jpg
    94.6 KB · Weergaven: 33
  • Screenshot_20200906-195421_Gallery.jpg
    Screenshot_20200906-195421_Gallery.jpg
    94.6 KB · Weergaven: 32
Polo  6c  Verkocht 
En die link die jij stuurt, ff zonder grap, dat zijn de laatste ledjes die je ooit moet inbouwen. Zoals je ziet schijnen de ledjes naar alle kanten licht, wat verwacht je? Een goed lichtbeeld gaat het niet opleveren. Zorg dat je ledlampjes op PRECIES dezelfde plek hun licht stralen als een halogeen lampje. Ff een voorbeeld van degene die ik heb gemonteerd: (dit zijn andere lampjes dan die op topledverlichting, deze waren goedkoper en naar mijn mening beter)

Nogmaals WEET WAT JE KOOPT!
 

Bijlagen

  • IMG-20200829-WA0026.jpeg
    IMG-20200829-WA0026.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 35
Polo  6c  Verkocht 
Zo ziet mijn lichtbeeld eruit met leds. Ik heb ook een reflector koplamp. Perfect lichtbeeld. Ledjes schijnen inderdaad naar links en rechts.

Ik zou niet weten waarom jouw ledjes zoveel strooilicht geven terwijl je ze naar eigenzeggen goed hebt gemonteerd. Welke lampjes heb jij precies gemonteerd? Je kan beter voortaan wat meer research doen, en wat meer geld neerleggen voor wat beter spul. Het aanbod in nederland is beperkt en overpriced. Je kan prima op aliexpress ledjes kopen, zolang je goed oplet wat je koopt.

Is dit wat je zoekt? https://www.topledverlichting.nl/we.../detail/262/mercedes-vw-led-adapters-set.html

In mijn oude Polo 6N had ik veel goedkopere niet-canbus leds via AliExpress. Deze gaven vrijwel geen strooilicht, maar dat was een andere koplamp namelijk een niet heldere reflectorkoplamp (zo'n ouderwetse).

De huidige set is van topledverlichting en verwachtte daar betere kwaliteit van dan van Ali. Er zijn ook dure setjes van 100 euro etc. maar dat heb ik niet hier voor over, zeker nu het zo moeizaam gaat en als ik niet weet wat ik er van kan verwachten.

Misschien dat ik ze gewoon nog beter moet afstellen..

Die link die je stu uur t is niet helemaal wat ik zoek. Wel een adapter inderdaad maar niet die, de mijne moet mee4 Rond zijn , heb geen klemmetjes aan de zijkant nodig.

En als het lichtbeeld echt niet goed komt dan moe5 ik misschien maar naar halogeen overschakelen en dan zo'n Philips whitevision o.i.d. maar heb liever wel wat fellere lampen maar ook lampen die wel redelijk lang meegaan , die combinatie vind je helaas niet vaak bij halogeen
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!