Led h7 inbouwen AW

Zojuist probeerde ik mij Led h7 van topledverlichting in te bouwen. Helaas is het niet gelukt. De zon ging onder dus het werd te donker en frustrerend.

In eerste instantie dacht ik dat het een kwestie was van rubberen afdek dop erafhalen en erin pluggen, maar blijkbaar moet je tegenwoordig hele koplamp unit demonteren. Dat kostte mij de enige moeite maar na een hele tijd wringen ging deze er eindelijk uit.

Ik wilde het ledje erin plaatsen, maar heb het idee dat ie niet goed blijft vastzitten. Ik zet het voetje (losgehaald van de lamp) in de koplamphouder en daarna het lampje erin. Op zich lijkt ie dan goed te zitten. Alleen door de bijbehorende adapter is er geen plek (denk ik) voor de rubberen afdek dop.. en bovendien toch bang dat ie niet goed vastzit en los gaat bungelen. zie de foto.

Is er een manier om toch de dop erop te doen of hoe hebben jullie dit gedaan? Of gebruiken jullie helemaal geen dop meer? Volgens het boekje kan dit kortsluiting door vocht en water veroorzaken en is het slecht voor de lamp als de dop er niet op zit.

Ik zou de dop erop kunnen zetten door een stukje uit het rubber te snijden, maar dit wil ik voorkomen omdat het ook terug moet naar originele staat.
 

Bijlagen

  • 20200901_204132.jpg
    20200901_204132.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 113
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Als ik de handleiding van topledverlichting mag geloven kan de afdek dop er gewoon op.. lijkt alsof je de kabels en adapter moet doortrekken via de binnenkant (waar ik het op mijn foto naar buiten doe)?

Edit: afbeelding 9 is dezelfde als 1 dus met halogeen lampje. Is dus niet hoe het bij mij kan.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200901-210738_Chrome.jpg
    Screenshot_20200901-210738_Chrome.jpg
    226 KB · Weergaven: 82
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Goed ertussen stoppen inderdaad. Afdekdop moet er echt op!

Heb jij er ook eentje met zo'n adapter en paste hij bij jou wel? Zoals je op de foto ziet is er niet echt plek voor die hele adapter omdat die fan zowat alle ruimte inneemt. Zou eventueel nog de fitting er tussen kunnen proppen en het rubber uitsnijden zodat de stekkertjes erdoor kunnen, de adapter ligt dan weliswaar buiten maar zou waterdicht zijn.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Heb jij er ook eentje met zo'n adapter en paste hij bij jou wel? Zoals je op de foto ziet is er niet echt plek voor die hele adapter omdat die fan zowat alle ruimte inneemt. Zou eventueel nog de fitting er tussen kunnen proppen en het rubber uitsnijden zodat de stekkertjes erdoor kunnen, de adapter ligt dan weliswaar buiten maar zou waterdicht zijn.
Ik heb een 6R maar bij mij was het ook even 'proppen' in de unit. Het zou er in moeten passen. Ik zou niet gaan snijden in de dop hoor, dat kan nooit goed zijn...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Ik heb zelf van topledverlichting de set met vinnen, dit zou er allemaal in moeten passen. Echter is het vrij krap en kwam de CANBUS vast te zitten. Dus ik heb er voor gekozen om de kabels buiten de dop te laten en de dop zo ver als kan op gedaan.
Maar inderdaad, de houder is wat fragiel waardoor de lamp wat los zit. Daar heb ik bij andere fittingen geen last van, waaronder de mistlampen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
Je kan gewoon diepere afdekdoppen bestellen voor de polo. Ook op topledverlichting volgensmij. Dan is je probleem gelijk permanent opgelost en is het goed waterdicht.

Dat zou een mooie oplossing zijn. Eens kijken of die grotere doppen dan niet in de knoei komen met de ruimte in de motorkap, want die is ook erg beperkt merkte ik. Als de lamp er in zit dan zit de normale dop van de H7 dimlicht al zowat tegen de ruitenvloeistof en slangen aan.

Edit: die zou van de knipperlichten zijn uit mn hoofd bedoel ik, maar alsnog beperkte ruimte, maar misschien het proberen waard
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Dat zou een mooie oplossing zijn. Eens kijken of die grotere doppen dan niet in de knoei komen met de ruimte in de motorkap, want die is ook erg beperkt merkte ik. Als de lamp er in zit dan zit de normale dop van de H7 dimlicht al zowat tegen de ruitenvloeistof en slangen aan.

Edit: die zou van de knipperlichten zijn uit mn hoofd bedoel ik, maar alsnog beperkte ruimte, maar misschien het proberen waard
Het proberen waard toch, die dingen kosten de wereld niet. Wel goede diameter bestellen uiteraard
 
Polo  6c  Verkocht 
Ik heb de universele afdek dop van topledverlichting besteld. Zit ook een opening in waardoor er wat kabels in de binnenruimte kunnen blijven. Maar ik verwacht dat de adapter/weerstand wel buiten blijft hangen, maar die zou waterdicht zijn als het goed is.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Beste is gewoon alles wegwerken in je unit zodat de dop alles afsluit

Mee eens, maar zoals je op de foto ziet is er niet echt veel plek voor die adapter. De fitting zou nog wel passen misschien. Of het zit echt allemaal in elkaar gepropt en het lampje niet goed in de geleiding. Had een filmpje op YT gezien waarbij iemand het er gewoon allemaal ingepompt had alle kabels , en het lampje niet eens vast zat zoals de h7 halogeen vast zou zitten
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Mee eens, maar zoals je op de foto ziet is er niet echt veel plek voor die adapter. De fitting zou nog wel passen misschien. Of het zit echt allemaal in elkaar gepropt en het lampje niet goed in de geleiding. Had een filmpje op YT gezien waarbij iemand het er gewoon allemaal ingepompt had alle kabels , en het lampje niet eens vast zat zoals de h7 halogeen vast zou zitten
Als je nou EERST de adapter erin propt en dan de lamp in zn fitting? Zo heb ik het ook gedaan bij mijn 6c. Weet niet hoeveel ruimte er in dat gat is bij jou?
 
Polo  6c  Verkocht 
Ben het nu nogmaals aan het proberen. Met de universele doppen kan ik enkel de lamp zelf afdekken , niet de adapter en niet het kroonsteentje (fitting). Ik heb geprobeerd de fitting i n het gaat te duwen. Toen was ik hem kwijt. Half uur bezig geweest om hem uit het gat te krijgen wat bijna niet meer lukte. Ik wil het lampje ook simpel kunnen terugbrengen wanneer het nodig is naar het origineel . Dus zou fijn zijn als ik geen dingen wegprop en er vervolgens niet meer uitkrijg
 

Bijlagen

  • 20200904_195129.jpg
    20200904_195129.jpg
    1 MB · Weergaven: 64
  • 20200904_192037.jpg
    20200904_192037.jpg
    896.9 KB · Weergaven: 63
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Het is gelukt aan de rechterkant. Weliswaar geen afdek dop om de weerstand/adapter en fitting nog. Geen idee of dat een ramp is, maar er zijn genoeg kabels in de motorruimte die open en bloot liggen (sommige met omhulsel en andere weer niet) en die kunnen ook nat worden lijkt me. Overigens had ik in mijn oude Polo 6N voor ruim 2 jaar geen afdekdoppen gebruikt, zonder problemen.

Hierbij ook een before/after foto met rechts Led. Op camera zie je het verschil niet goed.

Morgen verder met de linkerkant!
 

Bijlagen

  • 20200904_200657.jpg
    20200904_200657.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 90
  • 20200904_200315.jpg
    20200904_200315.jpg
    1,007 KB · Weergaven: 89
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!