Led Dagrijverlichting

Wicko071

Bekend lid
2,069
468
102
Hallo,

Ik heb een VW Polo 1.2 TDi BM 2011.. Ik wil de dagrijverlichting verwisselen door led. Daar zit nu een gloeilamp in met een 1156 fitting.

Mijn vraag is of iemand hier al zoiets heeft verwisseld?

Zoja, welke led heb jij gebruikt? Want er zijn zoveel soorten led verlichting..

Voorheen had ik voor de stadslichten ook led gebruikt, alleen kreeg ik toen een melding op me dashboard dat er een lampje kapot was, dit omdat de led nl weinig stroom gebruikt.

Zou zonde zijn als ik voor me dagrijverlichting een led bestel en weer een melding op me dashboard krijg..

Ik hoor het gauw van jullie, alvast bedankt!
 
voor je drl gewoon een lamp met ba20d(dacht ik) fitting kopen en monteren. op drl zit geen storingcontrole normaal gezien, tenzij het bij bm weer anders is.

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
nee ik heb van de paar weken terug op mijn bm ook twee led high power drl ingezet en hij stoort niet alleen moet je wel je draadjes omwisselen op de stekker waar de lamp ingaat want anders denk je strx dat de lampen kapot zijn.... veel succes
 
dank... ja klopt maar het zou toch zo moeten zijn dat bij de gewone lampen met fitting het puntje de plus is... anders heb je rare leds.
Bij T10 (steek) kun je ze wel verkeerd om doen, Ik merk ze daarom (kijk binnen even wat de plus en min is met een voeding)
Ik heb alle lampen vervangen door LED's behalve de koplampen (en mist en bochten)... er zijn wel LED's voor koplampen welke fel genoeg zijn maar deze hebben teveel strooilicht omdat de reflectoren zo gemaakt zijn dat de verlichting van één punt komt
 
Oke ff een update.. Ik heb mijn dagrijverlichting en mistlampen vervangen door led. het werkt prima en belangrijkste: zonder storing! Binnenkort de normale lampen vervangen door BiXenon en dan klaar is kees.

Voor degene die opzoek zijn naar goedkope lampjes kijk ff op, www.miniinthebox.com/nl/auto-led-lampen_c3103.. Echt een aanrader! :grin:

Bij de Halfords was 1 zo een lamp voor de dagrijverlichting 12 euro.. Op de site kon ik ze krijgen voor 5 euro per 2..

Vage is dat de ene x wel afleverkosten aan zijn verbonden en de andere x weer niet.. :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 2 BA15S 15 LEDS is de DRL zitten. Zoals HOUZ74 zegt: Eerst proberen, dan wisselen. IK heb een Polo uit 2010 en daar was het niet nodig.
Ze zitten er al 2 jaar in en branden nog steeds. Ze knipperen wel bij het starten maar dit is normaal en geeft geen storing op cd CAN bus
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!