Lambdasonde en remslijtage indicator

Beste forum leden, even 2 enigma’s waarbij ik wel wat hulp kan gebruiken.
Allereerst de lambdasonde, heb ik bij andere auto’s weleens eerder vervangen en is niet moeilijk.
Maar bij mijn polo is er iets raars aan de hand.
Volgens mij zit er geen origineel op en zij er draadjes door gelust. Er komen 6 draden uit de auto en er zitten 5 draden aangesloten, 1 hangt los.
3 in de stekker en 2 doorgelust.
Dacht haal gewoon een 6 polig lambdasondetje en sluit alles netjes opnieuw aan. Echter kan ik nergens een geschikte 6 polige vinden. Wel 5 polig. Zou t dan toch 5 polig zijn? En dat 6e draadje dan?
Het andere euvel ik dat dat lampje van de remslijtage indicator maar blijft branden, zelfs na vervanging van achterremblokjes met slijtage indicator. Heb t al 2 kee nagelopen maar alles zit zoals het hoort. Iemand een idee waar ik overheen kijk?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 
Ik denk dat ik wel weet waar je overheen kijkt met je remmen.

De voorremmen vermoedelijk. Meestal zit de indicator namelijk op de vooras. Immers je voorremmen slijten sneller dan de achterremmen en moeten ook het meeste werk doen.

Je kan de draad even doorverbinden op elkaar. En dan zou het lampje uit zijn. Indien niet vermoed ik een draadbreuk. Of er zit ergens een stekker die niet daar moet zitten en je zit dus aan de verkeerde as te sleutelen
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik denk dat ik wel weet waar je overheen kijkt met je remmen.

De voorremmen vermoedelijk. Meestal zit de indicator namelijk op de vooras. Immers je voorremmen slijten sneller dan de achterremmen en moeten ook het meeste werk doen.

Je kan de draad even doorverbinden op elkaar. En dan zou het lampje uit zijn. Indien niet vermoed ik een draadbreuk. Of er zit ergens een stekker die niet daar moet zitten en je zit dus aan de verkeerde as te sleutelen

Top thnx. Voor zit echter geen sensor of aansluiting. Achter wel en zit aangesloten.
Doorverbinden bedoel je dan de stekker vanuit d auto gezien. ?
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 
Si. Maar raar 9 van de 10 zitten op de vooras.
Is de kabel van de auto oem? Niet aan geknutseld?

Als het goed is is het een 2 polige stekker. Met een paperclip of zo iets. Zou het resultaat moeten geven dat het lampje uit gaat
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Als het achter zit moet het er voor ook op zitten, bij mijn 9N zat het er in elk geval wel!

Waar het vaak mis gaat is in de stekkerverbinding aan de zijde van de auto (remblokken heb je al vervangen en die kant van de stekker zal dan goed zijn) Ik heb er destijds zelf voor gekozen de stekker (aan de auto-zijde) er af te knippen, de draden aan elkaar te solderen. Dan werkt het systeem niet meer maar in mijn geval werd de auto goed onderhouden en had ik het daarbij dus niet nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: vanroy
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!