Welkom op MyPolo!


Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Lambdasonde en remslijtage indicator

Discussie in '(2001-2005) Volkswagen Polo 9N' gestart door vanroy, 25 aug 2018.

  1. vanroy

    vanroy New Member

    Lid geworden:
    25 aug 2018

    3
    0
    1
    Beste forum leden, even 2 enigma’s waarbij ik wel wat hulp kan gebruiken.
    Allereerst de lambdasonde, heb ik bij andere auto’s weleens eerder vervangen en is niet moeilijk.
    Maar bij mijn polo is er iets raars aan de hand.
    Volgens mij zit er geen origineel op en zij er draadjes door gelust. Er komen 6 draden uit de auto en er zitten 5 draden aangesloten, 1 hangt los.
    3 in de stekker en 2 doorgelust.
    Dacht haal gewoon een 6 polig lambdasondetje en sluit alles netjes opnieuw aan. Echter kan ik nergens een geschikte 6 polige vinden. Wel 5 polig. Zou t dan toch 5 polig zijn? En dat 6e draadje dan?
    Het andere euvel ik dat dat lampje van de remslijtage indicator maar blijft branden, zelfs na vervanging van achterremblokjes met slijtage indicator. Heb t al 2 kee nagelopen maar alles zit zoals het hoort. Iemand een idee waar ik overheen kijk?
    Alvast bedankt voor jullie hulp.
     

    Volkswagen Polo 9n 1.4

  2. Google AdSense Advertenties



    Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Emiel van Putten

    Emiel van Putten Active Member

    Lid geworden:
    17 feb 2017

    585
    157
    43
    Ik denk dat ik wel weet waar je overheen kijkt met je remmen.

    De voorremmen vermoedelijk. Meestal zit de indicator namelijk op de vooras. Immers je voorremmen slijten sneller dan de achterremmen en moeten ook het meeste werk doen.

    Je kan de draad even doorverbinden op elkaar. En dan zou het lampje uit zijn. Indien niet vermoed ik een draadbreuk. Of er zit ergens een stekker die niet daar moet zitten en je zit dus aan de verkeerde as te sleutelen
     

    VW 6C 1.4TDI DSG

  4. vanroy

    vanroy New Member

    Lid geworden:
    25 aug 2018

    3
    0
    1
    Top thnx. Voor zit echter geen sensor of aansluiting. Achter wel en zit aangesloten.
    Doorverbinden bedoel je dan de stekker vanuit d auto gezien. ?
     

    Volkswagen Polo 9n 1.4

  5. Emiel van Putten

    Emiel van Putten Active Member

    Lid geworden:
    17 feb 2017

    585
    157
    43
    Si. Maar raar 9 van de 10 zitten op de vooras.
    Is de kabel van de auto oem? Niet aan geknutseld?

    Als het goed is is het een 2 polige stekker. Met een paperclip of zo iets. Zou het resultaat moeten geven dat het lampje uit gaat
     

    VW 6C 1.4TDI DSG

  6. vanroy

    vanroy New Member

    Lid geworden:
    25 aug 2018

    3
    0
    1
    Ga het maandag ff proberen. Heel erg bedankt!
     

    Volkswagen Polo 9n 1.4

  7. Johan

    Administrator VCDS Support

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Locatie:
    Purmerend

    3.751
    258
    83
    Als het achter zit moet het er voor ook op zitten, bij mijn 9N zat het er in elk geval wel!

    Waar het vaak mis gaat is in de stekkerverbinding aan de zijde van de auto (remblokken heb je al vervangen en die kant van de stekker zal dan goed zijn) Ik heb er destijds zelf voor gekozen de stekker (aan de auto-zijde) er af te knippen, de draden aan elkaar te solderen. Dan werkt het systeem niet meer maar in mijn geval werd de auto goed onderhouden en had ik het daarbij dus niet nodig.
     

    Volkswagen Golf GTI Pirelli 1.8 8v 112pk

    vanroy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie