Laatste ronde voor de VW Polo

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Erg spijtig... waarom heeft men niet gekozen voor een E-Polo? Daarenboven, de elektrificatie komt te vroeg en is ook niet te realiseren. Zelfs al zou er genoeg energie voorhanden zijn, hoe ga je ooit het wagenpark van een ganse stad opladen? Om nog maar te zwijgen van de ecologische en humanitaire voetafdruk van elektrische auto’s.
 
Volkswagen  Polo R-Line '16  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Erg spijtig... waarom heeft men niet gekozen voor een E-Polo? Daarenboven, de elektrificatie komt te vroeg en is ook niet te realiseren. Zelfs al zou er genoeg energie voorhanden zijn, hoe ga je ooit het wagenpark van een ganse stad opladen? Om nog maar te zwijgen van de ecologische en humanitaire voetafdruk van elektrische auto’s.
Dusdit. We lopen veeel te hard van stapel.
 
Polo  6c  Verkocht 
Elektrische auto's zijn beter voor de lokale uitstoot, maar het klimaat redden en 100% "groen" zijn met je tesla of ID3 is klinklare onzin. Uit een aantal studies is gebleken dat bij de productie van elektrische auto's vervuilender is dan een vergelijkbare fossiele auto. Daar komt nog eens bij dat mijn persoonlijke "stroometiket" bestaat uit meer dan 40% fossiele stroom (grootste gedeelte aardgas en kolen) dat natuurlijk ook per kWh weer uitstoot met zich meebrengt. Ja, elektrische auto's zijn minder milieuvervuilend, maar pas na een x aantal kilometers én het werkt pas echt als de stroom die hiervoor wordt opgewekt ook daadwerkelijk 100% "groen" is.

De eerste generatie Toyota Prius moest je bijna 700.000 kilometer mee rijden om zuiniger te zijn dan een gewone auto, en dit geldt voor wel meer "hybride" auto's. De milieu impact van elektrische auto's, en vooral Plug-in hybrides wordt vele malen mooier gemaakt dan het daadwerkelijk is. Ik ben daarentegen niet tegen de elektrische auto, integendeel, het rijdt heerlijk comfortabel en met de grote accupakketten van tegenwoordig is de "range anxiety" vrijwel helemaal weg. Het moet alleen wat beter in de praktijk worden uitgevoerd...
 
Elektrische auto's zijn beter voor de lokale uitstoot, maar het klimaat redden en 100% "groen" zijn met je tesla of ID3 is klinklare onzin. Uit een aantal studies is gebleken dat bij de productie van elektrische auto's vervuilender is dan een vergelijkbare fossiele auto. Daar komt nog eens bij dat mijn persoonlijke "stroometiket" bestaat uit meer dan 40% fossiele stroom (grootste gedeelte aardgas en kolen) dat natuurlijk ook per kWh weer uitstoot met zich meebrengt. Ja, elektrische auto's zijn minder milieuvervuilend, maar pas na een x aantal kilometers én het werkt pas echt als de stroom die hiervoor wordt opgewekt ook daadwerkelijk 100% "groen" is.

De eerste generatie Toyota Prius moest je bijna 700.000 kilometer mee rijden om zuiniger te zijn dan een gewone auto, en dit geldt voor wel meer "hybride" auto's. De milieu impact van elektrische auto's, en vooral Plug-in hybrides wordt vele malen mooier gemaakt dan het daadwerkelijk is. Ik ben daarentegen niet tegen de elektrische auto, integendeel, het rijdt heerlijk comfortabel en met de grote accupakketten van tegenwoordig is de "range anxiety" vrijwel helemaal weg. Het moet alleen wat beter in de praktijk worden uitgevoerd...
Zelfde als zonnepanelen, leuk die 5 euro besparing per maand maar ze weten nogsteeds niet wat ze over 30/40 jaar met al die afgeschreven zonnepanelen, en hun bijbehoren niet-recyclebare chemische radio actieve afval gaan doen
 
Polo  6c  Verkocht 
Hier een interessant artikel uit een nieuw onderzoek is de restafval van een electrische auto slechts te grote van een voetbal wat niet recyclebaar is..

Na recyclage gaat van de batterij van een gemiddelde EV (aan het einde van zijn levenscyclus) gaat zo’n 30 kilo grondstoffen verloren. Een peulenschil op het totaalgewicht van zo’n accu, die rond de 500 kilo kan wegen. Een auto met een verbrandingsmotor verbrandt tijdens zijn levenscyclus echter zo’n 17.000 liter olie. Volgens T&E betekent dit dat het verbruik van grondstoffen door een fossiele wagen op die manier een 300 keer zwaardere milieu-impact heeft dan de productie en recyclage van een batterij voor een EV.

 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Zelfde als zonnepanelen, leuk die 5 euro besparing per maand maar ze weten nogsteeds niet wat ze over 30/40 jaar met al die afgeschreven zonnepanelen, en hun bijbehoren niet-recyclebare chemische radio actieve afval gaan doen
Gevalletje "dat is een probleem voor de jongere generatie". Als ik even snel het kenteken van één van de Tesla Model 3's die ik voor mijn werk heb moeten rijden in Finnik invoer, staat bij de statistieken onderaan dat de gemiddelde eigenaar in 1963 geboren is. Nu is een Tesla Model 3 de elektrische auto die het meeste "jonge" mensen aantrekt (onder de 40), en zelfs bij deze is de gemiddelde leeftijd van de eigenaar nog 58 jaar oud...

Het overgrote gedeelte van de elektrische auto's wordt gekocht en gereden door mensen die geen tot weinig last meer gaan hebben van de gevolgen als al deze auto's gerecycled moeten worden. De "jongeren" zitten als er geen goede oplossing voor kan worden gevonden met de gebakken peren, zoals met wel meer dingen het geval is...

p.s. dit is geen haat naar 50+ers hoor Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Hier een interessant artikel uit een nieuw onderzoek is de restafval van een electrische auto slechts te grote van een voetbal wat niet recyclebaar is..

Na recyclage gaat van de batterij van een gemiddelde EV (aan het einde van zijn levenscyclus) gaat zo’n 30 kilo grondstoffen verloren. Een peulenschil op het totaalgewicht van zo’n accu, die rond de 500 kilo kan wegen. Een auto met een verbrandingsmotor verbrandt tijdens zijn levenscyclus echter zo’n 17.000 liter olie. Volgens T&E betekent dit dat het verbruik van grondstoffen door een fossiele wagen op die manier een 300 keer zwaardere milieu-impact heeft dan de productie en recyclage van een batterij voor een EV.

Onderzocht door groenlinks zeker?
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Haha
Waarderingen: Jay511
Onderzocht door groenlinks zeker?
Haha

nee wat ik lees is het onafhankelijke non profit organisatie een adviesbureau. Voor verschillende opdrachtgevers. Bv ANWB, of autofabrikanten. Zij hebben ook het dieselschandaal onthuld, etc.


Dit is kennelijk hun eigen onderzoek niet in opdracht van..



Credibility is our key asset. We are a non-profit organisation and politically independent. We combine the power of robust, science-based evidence and a deep understanding of transport with memorable communications and impactful advocacy.

Our staff in Brussels, Rome, Madrid, Berlin, Warsaw and London collaborate with our 63 national member and supporter organisations in 24 countries across Europe. All together our members and supporters represent more than 3.5 million people.

We coordinate the International Coalition for Sustainable Aviation (ICSA), which has observer status at the International Civil Aviation Organisation (ICAO) and are members of the Clean Shipping Coalition (CSC), which has observer status at the International Maritime Organisation (IMO).

We hold a seat on the board of ECOS, and are members of the Green 10 group of European environmental NGOs, Agora Verkehrswende, the Platform for Electromobility, the Coalition for Energy Savings, the Renewable Grids Initiative and the Electrification Alliance.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Betekent 'laatste ronde' nu dan ook dat er deze zomer zo'n beetje ook echt een nieuw model komt dan? Dat lijkt nogal een vaag iets (snap ook wel dat ze de huidige Polo ook nog willen verkopen tot die tijd).
 
VW  Polo 6R  1.2TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!