KVS niveau lampje knippert

Hallo,

Als ik s'morgens mijn auto start gaat het lampje van de
koelvloeistof piepen en knipperen. Hij lijkt dit alleen te doen
als het iets kouder is want heb er pas sinds kort last van
en s'middags is er geen probleem. Eerder was het over
als ik de auto een keer uit deed en opnieuw startte.

Niveau is vanzelf sprekend gecontroleerd en op peil.

Kunnen de sensoren in het KVS potje stuk gaan?
Lijken mij gewoon 2 staafjes die door het water contact
maken...
Iemand die mij wat meer kan vertellen?
 
Dat gezeur heb ik ook gehad... Radiateur lekte op de aansluiting van de flens op de radiateur zelf, was voor mijn auto een bijzonder dure grap.

Ik zeg stap één, systeem onder druk laten zetten!
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Een sensor kan stuk gaan, ja. Misschien dat ie net onder kritiek niveau zit (koudere vloeistof = minder volume) en daarom de foutmelding alleen geeft in de ochtend.

Je zegt gecontroleerd en op peil. Is hij net strak aan bij het streepje, na controle met een koude (of niet gestarte) motor?

overigens wel een gek lampje, dat ie gaat piepen ;)
 
Vanmorgen na herstarten kwam het weer terug. Alleen snap ik jou lekkage aan je rad niet, ik heb totaal geen lekkage
en ook geen te lage niveaustand in het potje. Ook niet bij draaiende motor. En als ik een uur later mn dop eraf draai
staat alles nog onder druk dus geen lekkage.
 
Wat je zegt klopt iichel, alleen zou hij dan tijdens het rijden wanneer hij op 90 graden komt
moeten stoppen omdat de vloeistof dan wel is uitgezet lijkt mij.
Wat betreft de sensor, wat kan hier stuk aan gaan als dit alleen de 2 staafjes betreft?
 
Vanmorgen na herstarten kwam het weer terug. Alleen snap ik jou lekkage aan je rad niet, ik heb totaal geen lekkage
en ook geen te lage niveaustand in het potje. Ook niet bij draaiende motor. En als ik een uur later mn dop eraf draai
staat alles nog onder druk dus geen lekkage.


Ik kon ook geen lekkage ontdekken, ging heel erg langzaam, meer zweten.
maar ik had dan weer wel last van eens in de zoveel tijd het niveau op min. En smiddags was het dan weer max. Heb wel over een paar maanden een liter bij kunnen mikken.

Als jij niks mist kan het zeker die sensor zijn. Zit in het potje gegoten, dat betekent dus een nieuw potje als je dat wilt vervangen.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Volgens mij is de sensor heel erg gevoelig, ik heb ik dit ook wel eens. Vooral als de auto schuin staat tijdens het starten. Het systeem zit gewoon vol en is helemaal droog.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!