Kriebels naar wat anders... Blue GT of R-line?

David97

Bekend lid
974
524
133
Beste leden,

Na een klein jaar mijn rode Polo te hebben gereden, kriebelt het toch om de auto te verkopen, en een iets jongere Polo voor terug te kopen. Want zeg nou zelf, wat rijden ze fijn!

Nu rij ik twee keer per week van Noord Brabant naar Utrecht. Op zondagavond is dat niet zo'n probleem, maar de donderdagmiddag heb je gegarandeerd file! Dan zou een DSG toch een stuk fijner zijn!
Dat is ook een van de beweegredenen die ik heb.

Kort samengevat zijn er 2 leuke uitvoeringen wat binnen het budget passen:

Polo Blue GT, of een 1.2 TSI DSG R-Line

140pk in de Blue GT is wel heerlijk, maar binnen deze prijscategorie vaak handgeschakeld.

Graag hoor ik jullie bevindingen!

Met vriendelijke groet
David

20180713_141814-01.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Deze keuze die ik gemaakt heb... Geen idee hoe een Blue-GT rijdt hoor. Maar cilinderuitschakeling blijf ik graag bij weg! Zag dat je bij een dealer werkt(te). Komt er niets binnen op korte termijn... Wellicht iets waar je nog niet aan hebt gedacht.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI DSG Highline R-line (110)pk 
Deze keuze die ik gemaakt heb... Geen idee hoe een Blue-GT rijdt hoor. Maar cilinderuitschakeling blijf ik graag bij weg! Zag dat je bij een dealer werkt(te). Komt er niets binnen op korte termijn... Wellicht iets waar je nog niet aan hebt gedacht.

Er komt op korte termijn een prachtige handgeschakelde Blue GT binnen als het goed is! Vandaar dat ik begin te twijfelen. Aangezien ik dus op zoek was naar een R-line met 1.2 TSI en DSG.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Cilinder uitschakeling in de Blue GT werkt feilloos. Ik zie in een hoop online reviews beweerd worden dat de motor zou gaan brommen als her ingeschakeld wordt, maar persoonlijk merk ik er niets van. Ik rijd een Blue GT met DSG en ik kan me voorstellen dat die DSG de keuze bepaalt. Ik zou niet meer zonder willen.
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: expor en David97
Helaas valt een Blue GT met DSG niet binnen het budget. Prijstechnisch is er idd de keuze tussen een handgeschakelde Blue GT, of een leuke 1.2 TSI met DSG. (R-line bijvoorbeeld.)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Voor die ene file per week zou ik het fijn bij die BlueGT houden ;) Heb hem zelf ook gehad en 2j lang door de spits gemoeten, geen moment spijt van gehad. De jaren erna was het vooral korte afstand dus dan was het helemaal geen probleem uiteraard. Tevens doet een simpele stage 1 al 190-200pk (brandstof afhankelijk) met een heerlijke bak koppel. De auto is hartstikke zuinig i.c.m. cylinder-uitschakeling, en die werkte voor mij idd feilloos, 120k km inclusief chip!
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Dus het is goedkoper om een rline te kopen dan alles zelf te retrofitten?

Jahoor. Alleen een set Mallory velgen ben je al ongeveer €1.200,- kwijt. Dan komen er nog bumpers bij met spuitkosten. Of je moet ze toevallig in Flash Red vinden.
Dan nog een spoiler, kappen in de bumper, R-Line stuurwiel, grille etc...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Voor die ene file per week zou ik het fijn bij die BlueGT houden ;) Heb hem zelf ook gehad en 2j lang door de spits gemoeten, geen moment spijt van gehad. De jaren erna was het vooral korte afstand dus dan was het helemaal geen probleem uiteraard. Tevens doet een simpele stage 1 al 190-200pk (brandstof afhankelijk) met een heerlijke bak koppel. De auto is hartstikke zuinig i.c.m. cylinder-uitschakeling, en die werkte voor mij idd feilloos, 120k km inclusief chip!

Okay super! Neem het mee in mijn beslissing!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Ik zou echt voor de Blue GT gaan als ik de keus zou moeten maken!
Heb zelf een handgeschakelde omdat ik het zelf schakelen simpelweg leuker vind rijden dan een automaat/dsg (maar dat is echt puur een persoonlijke voorkeur).

Moet eerlijk zeggen dat ik de cilinderuitschakeling wel voelde/hoorde, maar ik ben dan ook echt een pietje precies wat dat betreft. Gevraagd aan vrienden die meereden en die zeiden niks te merken.

Ik heb de cilinderuitschakeling bij het chiptunen uit laten zetten. En wat rijdt de Blue GT na een chip kuurtje lekker zeg!
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Ik heb een week of 3 geleden proef gereden in de polo AW met dsg bak.
Dat was de eerste keer dat ik met een auto reed met dsg bak maar ik was meteen verkocht.
Ik vindt dat echt fantastisch rijden.
Die cilinder uitschakeling bij de blue gt hoor/lees ik geen negatieve dingen.

Mischien nog een belangrijk puntje om te weten, de blue gt blokjes hebben weer een distributieriem en de 1.2 tsi een ketting en die willen nog wellis oprekken.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Jahoor. Alleen een set Mallory velgen ben je al ongeveer €1.200,- kwijt. Dan komen er nog bumpers bij met spuitkosten. Of je moet ze toevallig in Flash Red vinden.
Dan nog een spoiler, kappen in de bumper, R-Line stuurwiel, grille etc...


noo dan koop jij op de verkeerde plek je onderdelen o_O
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!