Krakende voorophanging Polo 2019

Beste MyPolo'ers,

Sinds 2019 in bezit van een prachtig (nieuw) AW Polotje, en deze gaat zo voor zijn 30,000 km beurt naar de dealer. Naast het feit dat de DSG bak zich af en toe wat bonkig wil gedragen vooral bij terugschakelen heb ik ook last van geluiden uit de voorophanging, met name als ik over hobbels heen rijd. Er schuift iets rond, is niet stil en voelt niet even soepel -- alsof er iets niet helemaal goed aangedraaid is. Doet de auto al sinds aanschaf. (ja, ik weet het, had er eerder iets mee moeten doen)

De dealer gaf aan dat 'kraakjes enzo' niet onder garantie meer vallen (Piepjes en kraakjes alleen binnen de eerste paar maanden of 10,000km), en dat ik waarschijnlijk zelf de diagnosekosten zal moeten betalen zonder oplossing van het probleem...

Is dit normaal?

Groet -- GoodMouse
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
Beste MyPolo'ers,

Sinds 2019 in bezit van een prachtig (nieuw) AW Polotje, en deze gaat zo voor zijn 30,000 km beurt naar de dealer. Naast het feit dat de DSG bak zich af en toe wat bonkig wil gedragen vooral bij terugschakelen heb ik ook last van geluiden uit de voorophanging, met name als ik over hobbels heen rijd. Er schuift iets rond, is niet stil en voelt niet even soepel -- alsof er iets niet helemaal goed aangedraaid is. Doet de auto al sinds aanschaf. (ja, ik weet het, had er eerder iets mee moeten doen)

De dealer gaf aan dat 'kraakjes enzo' niet onder garantie meer vallen (Piepjes en kraakjes alleen binnen de eerste paar maanden of 10,000km), en dat ik waarschijnlijk zelf de diagnosekosten zal moeten betalen zonder oplossing van het probleem...

Is dit normaal?

Groet -- GoodMouse
Andere dealer zoeken... of even importeur mailen en vragen hoe het zit.

Meestal krijg je maar weinig tijd vergoed vergeleken met wat er daadwerkelijk aan gewerkt is door de garage.
Ik denk dat ze hier denken :lekker doorberekenen aan de klant ipv zelf de overige uren vergoeden.

Wel een goede les bij problemen in de garantie periode... gelijk aan de bel trekken.
 
Had het niet beter kunnen zeggen... Ben er niet van te spreken dat er sprake is van diagnosekosten indien problemen niet onder garantie verholpen kunnen worden. Kunnen ze me best van te voren laten weten, dat iets niet onder garantie valt, voordat er diagnose op losgelaten word.

Gelukkig daar op tijd bij. Ben op zoek naar een andere dealer die wel transparantie biedt.
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
Ook omtrend de remmen: ze trillen in mijn auto bij hoge snelheid, en geven ongeleidelijke kracht bij lage snelheid. Al sinds begin dat ik de auto heb.

Valt volgens andere dealer niet (meer) onder garantie, dus laat er geen diagnose op los want we weten dat het niet opgelost gaat worden onder garantie en dan zou ik diagnose moeten betalen voor iets waarvan we al weten wat het probleem is -- dat soort transparantie waardeer ik wel, waarschijnlijk krijgt deze dealer mijn zaakjes.

Maar de grote les is inderdaad: problemen? meteen aan de bel trekken, niet wachten tot de eerste beurt.
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
Mijn polo uit oktober 2020 heeft ook krakende ophanging (soms wel soms niet) maar ik vermoed gewoon koude/stroeve rubbers. Daarnaast doet de DSG af en toe met terugschakelen inderdaad net alsof hij graag klappen krijgt van de koppeling ofzo..

Vaag, maar me voorloop polo had precies hetzelfde dus ik denk dat het redelijk normaal is hoor.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!