Krakende achtervering

Ja, ik geloof ook niet dat je dit thuis met alleen een doppenset voor elkaar krijgt.
En met alle respect, als je de locatie niet kan vinden of weet wat het is zou ik er al helemaal niet aan beginnen.
je zou de oude rubbers eruit kunnen boren/branden. Nieuwe rubbers monteren met een dikke laag olie. Als je een metalen strip neemt die over het gat in de achteras valt, daar een lang stuk draadeinde door steekt, kan je het rubber over dit draadeinde schuiven en met 2 moeren het rubber op zn plek "persen"
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: HBH46
je zou de oude rubbers eruit kunnen boren/branden. Nieuwe rubbers monteren met een dikke laag olie. Als je een metalen strip neemt die over het gat in de achteras valt, daar een lang stuk draadeinde door steekt, kan je het rubber over dit draadeinde schuiven en met 2 moeren het rubber op zn plek "persen"
Ik zag op een Duits filmpje dat iemand daarvoor een eenvoudig stukje trek- en persgereedschap had gefabriceerd, eveneens met een stuk draadeind, moeren, drukschalen, etc. Ben ondertussen tot de conclusie gekomen dat de beschikbaarheid van een brug in dit geval wel wenselijk is.
Er is niets mis met dingen te onderzoeken en het realiseerbare daarvan te behouden. Bedankt voor je zeer constructieve inbreng.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Blue Motion  1,2 TDI 
je zou de oude rubbers eruit kunnen boren/branden. Nieuwe rubbers monteren met een dikke laag olie. Als je een metalen strip neemt die over het gat in de achteras valt, daar een lang stuk draadeinde door steekt, kan je het rubber over dit draadeinde schuiven en met 2 moeren het rubber op zn plek "persen"
Tuurlijk alles kan,
Vergeet niet dat die rubbers serieus vast kunnen zitten.
Ik heb ook zat voor de deur op de grond gedaan.
Maar je moet wel weten wat je doet.
Waarschijnlijk moet je complete achteras zakken(denk ik) ga dat maar eens doen op één krikje
 
Tuurlijk alles kan,
Vergeet niet dat die rubbers serieus vast kunnen zitten.
Ik heb ook zat voor de deur op de grond gedaan.
Maar je moet wel weten wat je doet.
Waarschijnlijk moet je complete achteras zakken(denk ik) ga dat maar eens doen op één krikje
ja, nee, zo.

Ik gaf al aan dat het verstandig is om de auto te ondersteunen op een aantal blokken of stenen. Daarmee bedoelde ik dat dan de hele achterkant omhoog staat.

Ik begrijp ook zeer zeker wel dat rubbers goed vast kunnen zitten. DAar heb ik genoeg ervaring mee!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ja, nee, zo.

Ik gaf al aan dat het verstandig is om de auto te ondersteunen op een aantal blokken of stenen. Daarmee bedoelde ik dat dan de hele achterkant omhoog staat.

Ik begrijp ook zeer zeker wel dat rubbers goed vast kunnen zitten. DAar heb ik genoeg ervaring mee!
Wanneer je de achterkant van de carrosserie voldoende omhoog hebt gekrikt, ga je deze op een zekere en veilige manier ondersteunen met bijv. een geschikt blok hout. Dat is een standaard procedure en had ik ook zo van je begrepen. De krik die op deze manier weer vrij komt, kan men dan gebruiken voor andere 'ondersteunende' werkzaamheden. Dat heb ik destijds o.a. gedaan bij het vervangen van de schokbreker door 'het zaakje op te vangen' op het moment de schokbreker aan de bovenkant wordt los geschroefd. Er zijn meerdere zaken die met 1 krik kunnen, maar dat hoef ik jou niet meer te vertellen.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue Motion  1,2 TDI 
Dat heb ik ook op mijn lijstje staan @FFA en ik vroeg me af of dat eventueel mogelijk is zonder de gehele schokbreker eruit te nemen m.a.w. door hem onderaan op zijn plaats laten zitten. Ik hoop dat je dit morgen of zo ook even wilt meenemen in je feedback. Bij voorbaat dank!
Vandaag de rubbers vervangen. Heb de hele demper los gehad wat mij toch het makkelijkste lijkt. Hierdoor kun je makkelijk bij de bovenste bout zonder dat je de demper steeds in hoeft te drukken of te fixeren.

Zoveel extra werk is het niet om de onderste bout ook los te maken en het maakt het leven een stuk makkelijker!
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!