Kraak bij veren

Het onderstel van mijn Polo kraakt ook erg bij drempels. Vooral bij koud weer. Mijn garage heeft de rubbers van de stabilisatorstang vernieuwd. Dat hielp niet. Gisteren hebben ze de fusee kogels vernieuwd. Het kraken blijft hetzelfde. Ik vind dit erg jammer. De garage zegt: "gelukkig wordt het warmer weer". :oops:

Soms lijkt het wel dat het kraken zowel van voren als van achteren komt. Begrijp ik nu uit eerdere berichten dat inspuiten van de draagarm rubbers met WD40 niet veel zal helpen?
Kan iemand mij helpen?
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
Het onderstel van mijn Polo kraakt ook erg bij drempels. Vooral bij koud weer. Mijn garage heeft de rubbers van de stabilisatorstang vernieuwd. Dat hielp niet. Gisteren hebben ze de fusee kogels vernieuwd. Het kraken blijft hetzelfde. Ik vind dit erg jammer. De garage zegt: "gelukkig wordt het warmer weer". :oops:

Soms lijkt het wel dat het kraken zowel van voren als van achteren komt. Begrijp ik nu uit eerdere berichten dat inspuiten van de draagarm rubbers met WD40 niet veel zal helpen?
Kan iemand mij helpen?
Fuseekogels vervangen voor kraken is onzin. Draagarmrubbers voor kunnen het zijn, achter kunnen het de rubbers van de schokdempers of van de achteras zijn. Heel soms komt het kraken van de schokdempers zelf, maar zelden
 
Ja, die fuseekogels vond ik ook al vreemd. Begrijp ik nu uit eerdere berichten dat inspuiten van de draagarm rubbers met WD40 niet veel zal helpen?
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
Ja, die fuseekogels vond ik ook al vreemd. Begrijp ik nu uit eerdere berichten dat inspuiten van de draagarm rubbers met WD40 niet veel zal helpen?
Nee wd40 is geen eens een smeermiddel en is er binnen de kortste keren uit. Je verhelpt het door te vervangen, eventueel bij het vervangen goed invetten met siliconenvet of een ander rubberbestendig vet. Het is ook altijd de vraag of een garage de juiste stabilisator rubbers gebruikt want voor de polo 6r zijn er verschillende maten en het is niet altijd gelijk duidelijk welke maat je nodig hebt
 
  • Leuk
Waarderingen: Rickkert
Nee wd40 is geen eens een smeermiddel en is er binnen de kortste keren uit. Je verhelpt het door te vervangen, eventueel bij het vervangen goed invetten met siliconenvet of een ander rubberbestendig vet. Het is ook altijd de vraag of een garage de juiste stabilisator rubbers gebruikt want voor de polo 6r zijn er verschillende maten en het is niet altijd gelijk duidelijk welke maat je nodig hebt
Mijn garage vertrouw ik niet meer gezien ze
de fuseekogels maar vervangen hebben.
Is er iemand die mij kan helpen met het vervangen van de rubbers. Ik heb zelf niet de kennis en ook geen brug. Uiteraard betaal ik ervoor
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
Andries heeft bij mijn Polo de draagarmen vervangen ivm versleten rubbers en de stabilisator rubbers losgehaald en opnieuw gemonteerd met een goede laag siliconenvet. Nu is het kraken van het onderstel geheel verdwenen. Alsof ik een nieuwe auto heb. (Mijn garage had de stabilisator rubbers vervangen en nieuwe fusee kogels. Hij bleef kraken. Nu dat Andries de draagarmen vervangen heeft is het kraken eindelijk weg)
 

Bijlagen

  • Nieuwe draagarm polo theo 1.jpg
    Nieuwe draagarm polo theo 1.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 13
  • Nieuwe draagarm polo theo.jpg
    Nieuwe draagarm polo theo.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 12
  • rubber stabilisatorstang ingevet.jpg
    rubber stabilisatorstang ingevet.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 13
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
  • Leuk
Waarderingen: M4YN3
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!