Koude motor en zenuwachtige gasrespons

Ik heb hier persoonlijk met mijn 6c 1.4tdi geen last van. Als ik hem start met temperaturen rond de 0 graden (veel kouder is het nog niet geweest) gaat hij gelijk naar het normale stationair toerental en blijft daar. Auto reageert ook doodnormaal op gasgeven. Misschien toch een AW dingetje?

Een AW 2.0 TSI (met OPF) dingetje dan, de 1.0 heeft hier geen last van.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Met de huidige AW nergens last van eerlijk gezegd. Met mijn vorige Polo 6C 1.2 TSI 90PK was het een drama de eerste meters geen vermogen ratelen en schudden. Paar 100 meters verder en alles was weg!
 
tba  tba  tba 
Met de huidige AW nergens last van eerlijk gezegd. Met mijn vorige Polo 6C 1.2 TSI 90PK was het een drama de eerste meters geen vermogen ratelen en schudden. Paar 100 meters verder en alles was weg!
De laatste tijd ook met de AW last van vreemd ervoor nooit gehad. KM stand is nu 39500. En natuurlijk snap ik met de kou dat hij even wat hoger loopt en dat is best normaal is maar waarom heb ik dit vorige winter niet gehad dan??
 
tba  tba  tba 
Hier geen last van met de 1.0 TSI. Wat wel mijn verbazing wekt, is dat het koelwater wel erg snel naar de 90 graden gaat (koude start na 5 minuten al). Bij mijn vorige Golf en mijn huidige Megane, duurde dit zeker wel 15 minuten.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Hier geen last van met de 1.0 TSI. Wat wel mijn verbazing wekt, is dat het koelwater wel erg snel naar de 90 graden gaat (koude start na 5 minuten al). Bij mijn vorige Golf en mijn huidige Megane, duurde dit zeker wel 15 minuten.
Is toch alleen maar goed? Er zit in de nieuwe polo's heel weinig koelvloeistof vergeleken met oudere auto's. Mijne (diesel) is ook binnen notime op de 90 graden.
 
Polo  6c  Verkocht 
Al sinds het begin ervaar ik tijdens het koud wegrijden dat de gasrespons best zenuwachtig verloopt. Auto is lastig te doseren qua opvoeren van de snelheid tussen de 1000 en 2000 toeren per minuut. Dat merk je tijdens het wegrijden uit de woonwijk. Het is niet dat hij hikt, maar een klein tikje extra op het gaspedaal zorgt ervoor dat hij ineens iets harder versnelt dan dat je wilt. Een tikje extra zorgt ervoor dat je weer sneller rijdt dan normaal en wanneer je dan je voet het pedaal laat vieren dan voel je een drop qua snelheid. Wanneer je eenmaal de motor voldoende warmte laat ontwikkelen dus door even later 50km/u te rijden, dan is het euvel weg en rijdt de auto zoals hij zou moeten. Zou ik hier iets mee moeten of is dit normaal? Een en ander is al aangepast via VAGCOM destijds. De auto heeft intussen een kleine 10.000km gelopen.
Is opwarmfase van de katalysator en is dus normaal. Mijn Gti 2.0 tsi doet dat ook..
 
Volkswagen  Polo Aw  2.0 GTI, -1.0 tsi 115 highline dsg 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!