Koude lucht uit het rooster bij verwarmen

Goedemiddag allemaal, de eerste paar duizen km zitten er alweer op met de gti! Echt een leuke auto, maar daar gaat het nu niet om met dit koude weer is het fijn als het aangenaam is in de auto nu valt mij op dat bij langere afstanden of wanneer de auto binnen redelijk op temp is dat het omcirkelde rooster behoorlijk koude lucht blaast, ook valt mij op dat bij de voeten altijd warmelucht geblazen word ook als de bovenste rooster koudere lucht blazen, nu weet ik dat er een hoop techniek in het clima systeem zit en dat dat ding vast een stuk slimmer is dan dat ik ben op gebied van temperatuur regelen, maar ik vind het best hinderlijk dat er koude lucht uit dat rooster komt, als het eene rooster echter koude lucht begint te blazen worden de andere 3 uitblazen ook kouder dit vind ik ook niet zo chill. Ik het de clima als gereset en een zelftest laten doen dit heeft niets geholpen, ook heb ik geen foutcodes, bij de dealer is er ff snel gekeken omdat ik voor wat anders langs moest komen ook hun hadden zo geen antwoord paraat... tevens lijkt het dat de lucht minder hard blaast als voorheen.. (maar ik kan natuurlijk ook spoken zien he) zijn er mensen die hier mischien ervaring mee hebben of al eerder iets over gehoord hebben? Ik heb al wat rond gelezen op het forum maar kon zo niets vinden..
Ik heb de lucht eigelijk altijd naar de voeten/hoofd en voorruit staan, wanneer ik de voeten en de voorruit uit zet word het probleem wel minder, maar het eene rooster blijft koudere lucht blazen.
 

Bijlagen

  • 4FBA6875-5059-4127-8C03-4A6E2C69ED4A.jpeg
    4FBA6875-5059-4127-8C03-4A6E2C69ED4A.jpeg
    262.1 KB · Weergaven: 54
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Lucht in de auto verplaatst zich,
net als de wind buiten.
De auto draait regelmatig een ventilatie rondje.
En als je tegen het standaard programma van de kachel in gaat ga je het wel sneller voelen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Lucht in de auto verplaatst zich,
net als de wind buiten.
De auto draait regelmatig een ventilatie rondje.
En als je tegen het standaard programma van de kachel in gaat ga je het wel sneller voelen.
Maar dan zou de uitgeblazen lucht toch niet mogen verschillen in temperatuur met het rooster dat er vast naast zit?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Maar dan zou de uitgeblazen lucht toch niet mogen verschillen in temperatuur met het rooster dat er vast naast zit?
AW heeft verschillende temperaturen voor bestuurder en passagier,
denk dat dat nu wel gescheiden aangevoerd word. (t.o.v. vorige modellen)
Zou dus zomaar kunnen dat de thermostaat voor de bestuurders kant kuren heeft,
of de regelklep.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
AW heeft verschillende temperaturen voor bestuurder en passagier,
denk dat dat nu wel gescheiden aangevoerd word. (t.o.v. vorige modellen)
Zou dus zomaar kunnen dat de thermostaat voor de bestuurders kant kuren heeft,
of de regelklep.
Kijk dat zet me weer aan het denken, kun je zoiets controlleren? Uitlezen geeft geen foutcodes namelijk
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Zat nog s naar je plaatje te kijken,
kan best zijn dat het rituals balkje voor een rare luchtstroom zorgt dat de sensor daar door valse waardes meet.
Die al eens weg gehaald?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Zat nog s naar je plaatje te kijken,
kan best zijn dat het rituals balkje voor een rare luchtstroom zorgt dat de sensor daar door valse waardes meet.
Die al eens weg gehaald?
Eigelijk nog niet gedaan maar t gaat on de uitblas ernaast die kei koud word, toen ik de auto opgehaad heb en naar huis heb gereden (dik 7 uur) was er niets aan de hand en ook de dagen ernaa niet.. zal t voor de gein eens proberen
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Zat nog s naar je plaatje te kijken,
kan best zijn dat het rituals balkje voor een rare luchtstroom zorgt dat de sensor daar door valse waardes meet.
Die al eens weg gehaald?
Afgelopen 2 dagen geprobeerd zonder rituals in de uitblaas dit maakt helemaal niets uit.. lucht blijft koud
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Ik ben verre van een expert op dit gebied, maar als de airco aan staat, blaast die koude lucht. Samen met de airco en de installatie die warme lucht in de auto blaast, zorgt de climatronic voor de door jou gekozen temperatuur. Dat er koude lucht in de auto wordt gebracht, is dan ook niet raar. Dat die koude lucht uit slechts 1 ventilatie opening komt, is wellicht vreemd, zeker met de opmerking over de gescheiden temperatuurregeling in het achterhoofd... Van de andere kant; ik weet niet hoe lang je je Polo al hebt en het is pas een paar dagen echt koud, waardoor jouw "probleem" misschien nu pas opvalt.
Ik zie de meerwaarde van de airco aan laten staan met deze kou niet en gebruik hem alleen om de ruiten te ontwasemen. De climatronic staat wel aan (op "auto") en alleen de ventilator gaat nu automatisch harder of zachter blazen om de ingestelde temperatuur te handhaven.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Ik ben verre van een expert op dit gebied, maar als de airco aan staat, blaast die koude lucht. Samen met de airco en de installatie die warme lucht in de auto blaast, zorgt de climatronic voor de door jou gekozen temperatuur. Dat er koude lucht in de auto wordt gebracht, is dan ook niet raar. Dat die koude lucht uit slechts 1 ventilatie opening komt, is wellicht vreemd, zeker met de opmerking over de gescheiden temperatuurregeling in het achterhoofd... Van de andere kant; ik weet niet hoe lang je je Polo al hebt en het is pas een paar dagen echt koud, waardoor jouw "probleem" misschien nu pas opvalt.
Ik zie de meerwaarde van de airco aan laten staan met deze kou niet en gebruik hem alleen om de ruiten te ontwasemen. De climatronic staat wel aan (op "auto") en alleen de ventilator gaat nu automatisch harder of zachter blazen om de ingestelde temperatuur te handhaven.
Ik laat mn airco altijd aan, wanneer er geen koudevraag is draait mijn pomp we mee maar ontrekt deze geen warmte uit de lucht, dit is ten goed evan je airco pomp. Daarnaast vind ik de droge lucht in de auto fijner als klamme vochtige lucht, dat is het mooie van een airco die ontrekt vocht uit je auto en wat je zegt het ontwasen van je ruiten. Het is dus niet zo dat wanneer je de airco aan hebt dat er ook koude lucht uit komt, je airco kan ook zn ding doen bij 21 graden! Rij de polo nu 2 weken maar heb altijd de kachel wel aan ik merk het nu vooral omdat ik constand koude lucht uit t rooster op mn arm/been krijg
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Weer wat uitgesloten dus.
Zou m dan bij de dealer neer zetten.
Zou (nog net) garantie moeten zijn.

Lijkt mij niet normaal.
Mijn GTI heeft het iig niet.
Jaa daar zit ik ook aan te denken maar stiekem ben ik altijd een beetje bang voor dealers.. je bent de auto meerdere dagen kwijt en vaak proberen ze toch wel onder garantie uit te komen.. moet wel zeggen dat ik met deze auto naar de dealer in duitsland ga. Tot nu toe 100x betere ervaring mee. Maarja eerst maar eens zien dat ik de fabrieksgarantie verlengen die verloopt de 11e
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!