Koppeling vervangen 2000+ euro???

Hallo mede Polo rijders!

Enige tijd geleden heb ik bij mijn lokale garage een vrijblijvende offerte aangevraagd voor een nieuwe koppeling om alvast hiervan een idee te krijgen.
Nu heb ik mij laten vertellen dat de koppeling voor mijn Polo (5-XVB-15) niet meer wordt gemaakt door eerdere problemen en er dus een ombouwset besteld moet worden. Deze ombouwset bevat een koppeling, aandrijfas en vliegwiel. Ook is er codering nodig. De onderdelen alleen zouden al 1200,- euro kosten + uren om het te installeren.

Vandaar dat mijn garagehouder adviseerde de wagen tijdig te verkopen, maar eigenlijk wil ik dat liever niet.
Klopt de constatering van mijn lokale garage, of is hier een andere oplossing voor? Ik wil eigenlijk mijn mooie Polo'tje nog niet gedag zeggen.

Alvast bedankt voor de reactie(s)!
 
De oude koppelingsplaat is nog wel te krijgen als het goed is, dat is de 04B141031A. Het is wel zo dat officieel de boel omgebouwd moet worden naar vast vliegwiel + andere koppeling/drukgroep en een massieve as links. Of juist hol. Omdat er wat problemen zijn met het tweemassa systeem.


Vroeg of laat gaat je tweemassa vliegwiel een keer kapot, dat is een slijtageonderdeel tegenwoordig, dus dan kun je alsnog de hele set aftikken.Maar het is inderdaad wel veel geld. Er is een TPI voor, 2039968, maar VW zal waarschijnlijk niets vergoeden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jurre_N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!