Koppeling geluid

Hallo Jay
hoe is het verder afgelopen ? ik heb exact dezelfde probleem met mijn 6R 1.0 MPI
koppeling intrappen , wordt het geluid dan minder ( bijna niet te horen ),, koppeling los ( in zn vrije staat ) dan hoor ik het geluid
als motor warm is is het weer bijna niet te horen..
voordat ik onderdelen laat vervangen wil ik graag even jullie mening/ervaring vragen
@weller Welkom op het forum. Het geluid dat je versnellingsbak maakt zoals jij het omschrijft, is niet iets om je zorgen over te maken.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: weller
bedankt voor het meedenken,
ik kwam vandaag dichterbij de oorzaak,maar nog niet met zekerheid gevonden,
kan iemand vertellen wat de naam van de onderdelen zijn ( die schakel mechanisme op de bak zit,,) ,verbonden aan schakelpook..en functie van die sensor ( C ) ?
als ik "A "richting de pijl duw ( ongeveer 0,5 ~1 cm )dan gaat het geluid weg,, als motor warm is dan is loopt hij perfect,, bijna geen geluid,,,ik wil voor de zekerheid even de nieveau van versnellingsbak olie checken,, kan iemand het vertellen hoe ? welke olie geschikt is ( dealer geef geen onderdelen nummers ).
motorcode is CHBY ,heeft iemand ETKA of Elsavin ? kan een schema en onderdelen nummer van olie delen ?
video is niet van mij maar geluid en plek zijn exact dezelfde:
 

Bijlagen

  • 41453984-769b-4295-a7cd-c30e2591f644.jpg
    41453984-769b-4295-a7cd-c30e2591f644.jpg
    259.5 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Volkswagen Polo 1.0 MPI Comfortline Business R  6C1  1.0 MPI 75pk ( motorcode CHYB ) 
C op de foto is geen sensor,,het is achteruit verlichting schakelaar..die schakel mechanisme zorgt voor schakelen van versnellingen 1t/m 5 en achteruit
het is nu tot zo ver wat ik kon achterhalen, ik denkt dat de probleem toch in de tandwielen zit,, ik zal olie verversen om het uit te sluiten.
ik ga niet versnellingsbak vervangen omdat het nu goed werkt ( behalve dat geluid)
 
Volkswagen Polo 1.0 MPI Comfortline Business R  6C1  1.0 MPI 75pk ( motorcode CHYB ) 
weet iemand hoeveel liter olie deze versnellingsbak nodig heeft ? ik heb het gezocht en kwam heel verschillende informatie tegen,,1.3 lt,,,1.7 liter en 2.1 liter
het gaat om plolo1.0 mpi bij 2017,motorcode:CHYB ,versnellinsgbak code: QAD
 
Volkswagen Polo 1.0 MPI Comfortline Business R  6C1  1.0 MPI 75pk ( motorcode CHYB ) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!