Koppelen telefoon

Bluemotion zei:
DrDeathhand,

De telefoon koppelen met de RNS310: Zorg eerst dat je telefoon bluetooth staat ingeschakeld, Dan zet je de RNS310 aan en drukt op de knop PHONE op je radio, als het goed is krijg je dan het telefoon menu, en krijg je een melding op het scherm dat hij je telefoon gevonden heeft. Dan moet je op je telefoon de code invoeren voor de verbinding. En dan moet hij het doen als het goed is, bij mij in ieder geval wel.

Dit is zonder adapter.

Beste MEneer Bluemotion,

Ik heb bij de dealer gestaan met me auto, ik heb de verkoper in me auto gehad die het probeerde te doen PRECIES zoals jij zei, en het lukte gewoon NIET , hebben een hele tijd gezeten maar het ging niet, de auto zegt gewoon bij dat menu NIKs gevonden.

Dus morgen gaan we het zien, ben erg benieuwd!
 
Menaz zei:
Ik hoop echt dat mijn RNS straks gewoon een ingebakken module heeft, want ik vind die losse module echt zó lelijk.

Ik hoop ook dat ik dat heb want eerlijk is eerlijk ik vind dat er ook echt niet uitzien.
En ik kan me ook niet voorstellen dat dat niet standaard is nu op de nieuwste blue motions
die uitkomen. En eigenlijk vanaf het begin al, zou toch gewoon ingebakken moeten zijn zo iets.
 
DrDeathhand,

Weet je ook wat de hardware en de software van je RNS310 is?

Deze moeten zijn: Hardware: H15, en de Software : 0351

Ook belangrijk is dat de juiste interface box gemonteerd is in de auto, dat is de box die onder de bijrijders stoel zit, er zijn namelijk verschillende boxen gemonteerd.
 
SilencerNL zei:
Okee, ik ben benieuwd hoe het dan in jouw auto gaat werken volgens de beste monteur :)

Hou me op de hoogte!

Nou, hier is de uitslag!! Ben vanochtend bij den dealer geweest, en wat was het nu?? Blijkbaar hadden ze bij aflevering vergeten door te geven aan de service afdeling, dat ik geen telefoonhouder zou gebruiken, maar me telefoon gewoon los zou gebruiken. Men moet dan met den computer, in de software van de car een verandering doorvoeren, zodat de cradle die in de auto zit niet aanstaat, waardoor dat het systeem automatisch via bluetooth gaat zoeken.

Zodra de servicemonteur dit had gedaan deed hij het echt binnen 2 seconde en kon ik zo connectie maken. Ik heb dus GEEN extra plugin module of iets in die trand nodig.

Hoop dat dit voor de andere mensen die hier mee lopen te klooien voldoende informatie is.
 
Mailtje van mijn dealer van zojuist:

In de bijlage de offerte zoals omschreven.

Ik kan je vertellen dat er per week 45 geen veranderingen gaan plaats vinden op de Polo GTI en dat er nog geen verandering is omtrent de telefoonvoorbereiding .

Dit heb ik voor alle zekerheid nog telefonisch besproken met PON onze importeur.

Dat betreft dan het achterwege kunnen laten van de touch-adapter. Ik snap er steeds minder van.
 
Menaz zei:
Thanks. En de BT op jouw RNS-310 werkt dus zonder dat er ook maar iets externs aan is gehangen? Dus echt op een ingebouwde BT-module zoals bij de RNS-315?

Bij mij werk hij ook zonder een adapter, dus zuiver en alleen op de RNS310.
nu zou ik eigenlijk de adapter houder willen verwijderen, die heeft toch geen functie meer, maar weet iemand of dat gemakkelijk gaat en zonder schade?
Groeten, Bluemotion.
 
Menaz zei:
Thanks. En de BT op jouw RNS-310 werkt dus zonder dat er ook maar iets externs aan is gehangen? Dus echt op een ingebouwde BT-module zoals bij de RNS-315?

Beste Menaz,

YEP!, ik heb wel zone telefoonhouder op het dash zitten, maar dat ding doet NIKS, zit niks in of weet ik veel wat, maar tsja dat krijg je als je de exec plus pakket neemt.

Verders is NU dus na het bezoek aan TB het enigste wat ik hoef te doen
auto aanzetten, phone aanzetten, VW PHone koppelen en klaar is kees.

Dus misschien dat jij met jouw car met deze gegevens ook gewoon naar je dealer moet gaan. Nou is het wel zo, heb ik ook op verschillende andere forums gelezen, dat deze functie pas ergens dacht ik in de begin maanden van 2011 in de VW Polo kwam, daarvoor was het met zone losse connectie module in de telefoonhouder werken. Maar nogmaals, ik zou het gewoon vragen bij je autodealer, die moeten het ZOOO kunnen zien.

De monteur bij mij ook, die kwam in de auto zitten, met zn computer, dan hangt ie een of andere module ergens onder bij het stuur, daarmee connect hij, en dan kan hij ZO uitlezen hoe het zit, is echt nou 5 mins werk.
 
Bluemotion zei:
Menaz zei:
Thanks. En de BT op jouw RNS-310 werkt dus zonder dat er ook maar iets externs aan is gehangen? Dus echt op een ingebouwde BT-module zoals bij de RNS-315?

Bij mij werk hij ook zonder een adapter, dus zuiver en alleen op de RNS310.
nu zou ik eigenlijk de adapter houder willen verwijderen, die heeft toch geen functie meer, maar weet iemand of dat gemakkelijk gaat en zonder schade?
Groeten, Bluemotion.

Beste Bluemotion,

Nou, die houder zou ik er lekker op laten zitten. Dat zorgt er namelijk voor dat je, je phone er aan kan hangen en tegelijk kan laten opladen. Je moet natuurlijk wel een houder hebben die bij je phone past maar dan is het klik je phone er in en opladen met die hap.

Als dat je niet boeit kan je die er maby bij je dealer aflaten monteren.
 
DrDeathhand zei:
Beste Menaz,

YEP!, ik heb wel zone telefoonhouder op het dash zitten, maar dat ding doet NIKS, zit niks in of weet ik veel wat, maar tsja dat krijg je als je de exec plus pakket neemt.

Verders is NU dus na het bezoek aan TB het enigste wat ik hoef te doen
auto aanzetten, phone aanzetten, VW Phone koppelen en klaar is kees.

Dus misschien dat jij met jouw car met deze gegevens ook gewoon naar je dealer moet gaan. Nou is het wel zo, heb ik ook op verschillende andere forums gelezen, dat deze functie pas ergens dacht ik in de begin maanden van 2011 in de VW Polo kwam, daarvoor was het met zone losse connectie module in de telefoonhouder werken. Maar nogmaals, ik zou het gewoon vragen bij je autodealer, die moeten het ZOOO kunnen zien.

De monteur bij mij ook, die kwam in de auto zitten, met zn computer, dan hangt ie een of andere module ergens onder bij het stuur, daarmee connect hij, en dan kan hij ZO uitlezen hoe het zit, is echt nou 5 mins werk.
Eigenlijk zou je voor de grap eens even onder je bijrijdersstoel moeten kijken of daar soms een Bluetoothmodule aanwezig is. Net als bij de Golf. Dit aangezien de RNS-310 geen ingebouwde BT-module heeft. Dat het bij werkt zonder Touch Adapter betekent dus dat er ergens in de wagen een BT-module aanwezig moet zijn. Onder de bijrijdersstoel is dan de meest voor de hand liggende plek.

Zoiets als dit:

HcAdsg2sE0rbcQOA==.jpg
 
Heeft de optie Telefoonvoorbereiding 'Plus' op de Polo nog toegevoegde waarde? Werkt de telefoon van volledig op de RNS-310 via de genoemde interfacebox (en niet via de buttugly adapter op het dash?).

Na het lezen van dit topic lijkt het erop dat de RNS-310 alles zelf kan. Maar zit die lelijke houder dan nog wel standaard o je dash geschroefd?

http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 0&start=25

Kwam deze trouwens ook nog tegen. Zeker wéér wat anders...

http://www.volkswagen.nl/volkswagen-rij ... _polo.html

Echt, hoe ingewikkeld kun je het maken als merk...
 
Hallo allemaal,
Ook ik heb sinds 2 dagen een polo 1.2 tsi dsg (van okt 2010), met een plus pakket en dus telefoonvoorb, mmi en zo'n afschuwelijke lelijke houder met adapter.
Mijn gsm (iphone) is dus geschakeld via de pairing adapter.
Maar als ik het instructieboekje bekijk, krijg ik het idee dat mijn gsm direct gekoppeld kan worden aan de RN 310 dus zonder de adapter.
Ik heb geen multifunctioneel stuurwiel (helaas!!)
Kan iemand mij helpen?
Mvg, peterfr.
 
Denk dat ik er wel uit ben. Laat lekker achteraf een RNS-315 en een armsteun monteren. Scheelt nog bijtelling ook. Moet ik alleen zien dat ik de multimedia-aansluitbox op de een of andere manier besteld krijg, want op de standaard RCD-210 is dat weer niet mogelijk... Aaargh!
 
Menaz zei:
DrDeathhand zei:
Beste Menaz,

YEP!, ik heb wel zone telefoonhouder op het dash zitten, maar dat ding doet NIKS, zit niks in of weet ik veel wat, maar tsja dat krijg je als je de exec plus pakket neemt.

Verders is NU dus na het bezoek aan TB het enigste wat ik hoef te doen
auto aanzetten, phone aanzetten, VW Phone koppelen en klaar is kees.

Dus misschien dat jij met jouw car met deze gegevens ook gewoon naar je dealer moet gaan. Nou is het wel zo, heb ik ook op verschillende andere forums gelezen, dat deze functie pas ergens dacht ik in de begin maanden van 2011 in de VW Polo kwam, daarvoor was het met zone losse connectie module in de telefoonhouder werken. Maar nogmaals, ik zou het gewoon vragen bij je autodealer, die moeten het ZOOO kunnen zien.

De monteur bij mij ook, die kwam in de auto zitten, met zn computer, dan hangt ie een of andere module ergens onder bij het stuur, daarmee connect hij, en dan kan hij ZO uitlezen hoe het zit, is echt nou 5 mins werk.
Eigenlijk zou je voor de grap eens even onder je bijrijdersstoel moeten kijken of daar soms een Bluetoothmodule aanwezig is. Net als bij de Golf. Dit aangezien de RNS-310 geen ingebouwde BT-module heeft. Dat het bij werkt zonder Touch Adapter betekent dus dat er ergens in de wagen een BT-module aanwezig moet zijn. Onder de bijrijdersstoel is dan de meest voor de hand liggende plek.

Zoiets als dit:

HcAdsg2sE0rbcQOA-1.jpg

Ik zal zeer binnen kort eens kijken onder de bijrijders stoel. Zou best kunnen hoor!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!