Koppelen telefoon

Hallo allemaal,

Ik heb vandeweek mijn nieuwe Polo gekregen, een 1.2 TSI DSG :)
Met executive plus pakket, dus ook telefoonvoorbereiding.
Echter krijg ik mijn Nokia E72 niet gekoppeld .... helaas.
De handleiding voor Mobiele Telefoon zat er niet bij en de lokale VW dealer kon die niet even snel boven water toveren.
Iemand die me kan vertellen wat normaalgesproken de procedure is voor het pairen van een telefoon ?
 
ik heb een BM met oa. executive plus pakket, ook ik heb een e72.

het enige wat ik heb moeten doen is bluetooth op de telefoon aanzetten en zoeken naar de auto.

voordat ik de showroom van de dealer uit was had ik de telefoon al gekoppeld, ging voor de rest vanzelf.

wel jammer dat die specifieke houders zo duur zijn, op ebay staan ze voor iets meer dan 100 eu :shock: bij een vw dealer in duitsland
 
Het is niet zo moeilijk...

Activeer het spraak menu (microfoontje op je stuur). Zeg: "Settings" dan "Bluetooth" (geloof ik), en dan "Bluetooth Visible". Je volkswagen handsfree is nu 3 minuten te koppelen met je telefoon.

Nu kan je op je E72 gaan zoeken naar Bluetooth apparaten, en deze koppelen met de VW PHONE. (code is standaard 0000, tenzij je die hebt veranderd).
 
okee, ook geen probleem. Probeer het volgende:

Voordat je je contact aanzet, beide knopjes op je bluetooth module (de i en de moersleutel) ingedrukt houden, en je contact aanzetten. Na een paar seconden mag je ze dan weer loslaten.

Als het goed is staat de RNS nu een paar minuten op zichtbaar, en moet je Nokia de VW PHONE moeten vinden.

Succes! :)
 
SilencerNL zei:
okee, ook geen probleem. Probeer het volgende:

Voordat je je contact aanzet, beide knopjes op je bluetooth module (de i en de moersleutel) ingedrukt houden, en je contact aanzetten. Na een paar seconden mag je ze dan weer loslaten.

Als het goed is staat de RNS nu een paar minuten op zichtbaar, en moet je Nokia de VW PHONE moeten vinden.

Succes! :)

Beste Silencer,

Ik heb NET (afgelopen zaterdag) mijn nieuwe Fully loaded VW Polo Bluemotion mogen ophalen, en ik ben er echt ZO SUPER blij mee. Het enigste probleem wat ik nu heb is dat ik net zoals de topic starter NIET de phone kan koppelen aan de auto.

Ik zat deze topic door te lezen en las jouw post, nou typ jij dat voordat je het contact aanzet je beide knopjes op je bluetooth module (de I en de moersleutel) ingedrukt moet houden. Nou heb ik echt overal gekeken maar ik kan die knopjes waar jij het over hebt ect niet vinden, heb geen idee waar dit zou moeten zijn.

Kan jij mij vertellen waar deze knopjes zitten? maby een pic laten zien of zo??

Super thanks

OWww en voordat ik het vergeet, ik heb wel de multifunctionele stuur bediening, en heb dus ook jouw 1e reactie geprobeerd, namelijk het microfoontje inhouden, maar als ik deze indruk dan gebeurt er helemaal niks, kweet niet of dit goed of slecht is??.
 
@DrDeathhand,
Deze bedoel ik, de pairing adapter:
vwbluetoothuniversalpairingadapter189x30-1.png


Voor het verhaal met het multifunctionele stuur bediening: Dat microfoontje hoef je niet in te houden, maar gewoon 1 keer indrukken als je je contact aan hebt staan. Dan begint er zo'n vrouw tegen je te praten. Je kan met haar 'praten' door haar simpele commando's te geven, zoals ik in mijn post hierboven had beschreven.

Let op, mijn auto praat engels tegen mij. Als je een duitse olga hebt, kan het zijn dat je ook duits terug moet praten :)
 
SilencerNL zei:
@DrDeathhand,
Deze bedoel ik, de pairing adapter:
vwbluetoothuniversalpairingadapter189x30-1.png


Voor het verhaal met het multifunctionele stuur bediening: Dat microfoontje hoef je niet in te houden, maar gewoon 1 keer indrukken als je je contact aan hebt staan. Dan begint er zo'n vrouw tegen je te praten. Je kan met haar 'praten' door haar simpele commando's te geven, zoals ik in mijn post hierboven had beschreven.

Let op, mijn auto praat engels tegen mij. Als je een duitse olga hebt, kan het zijn dat je ook duits terug moet praten :)

Beste Silencer,

Nou dat ene apparaatje heb ik indd niet :) en ummm, als ik me contact aanzet, en daarna het microfoontje indruk dan gebeurt er helemaal niks nada, en als ik bvb naar het telefoon menu ga, van de vw, dan staat er dat er geen telefoon verbonden is etc. Maar ik kan niet naar een setup menu of zo waar in ik kan instellen dat de Polo zichtbaar moet zijn.

Dus ik weet gewoon niet hoe ik me auto zichtbaar krijg. Alles bekeken in de boekies maar niks lijkt te werken :|
 
@DrDeathhand,

Vreemd, het lijkt er wel op dat je helemaal geen telefoon voorbereiding hebt... Aangezien je een 'Fully loaded' polo hebt gekocht, lijkt het me verstandig om even je dealert bellen? Heb je überhaupt wel een houder aan je dashboard, rechts van de radio? Of zit daar helemaal niks?

Edit: deze houder bedoel ik, daar zit bij mij de pairing adapter op geklikt:
5742596-1.jpg
 
SilencerNL zei:
@DrDeathhand,

Vreemd, het lijkt er wel op dat je helemaal geen telefoon voorbereiding hebt... Aangezien je een 'Fully loaded' polo hebt gekocht, lijkt het me verstandig om even je dealert bellen? Heb je überhaupt wel een houder aan je dashboard, rechts van de radio? Of zit daar helemaal niks?

Edit: deze houder bedoel ik, daar zit bij mij de pairing adapter op geklikt:
5742596-1.jpg

Beste Silencer,

Yeas, ik heb precies die houder, die je daar op de foto ziet staan, en op het stuur heb ik aan de linker kant netjes al die knoppies :| Wat je dus op deze foto NIET op het stuur ziet zitten :)
 
Maar dan nog de vraag, wat zit er OP die houder? ;)

(nb. Er hoort dus een adapter op die houder geklikt te zitten die voor de bluetooth verbinding zorgt...)

Edit: vooruit, nog een plaatje dan maar :)
[resize=500:amn9pphd]http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/9/5372/22053291/mtvplus-pairing1-3764808038480116604.jpg[/resize:amn9pphd]
 
SilencerNL zei:
Maar dan nog de vraag, wat zit er OP die houder? ;)

(nb. Er hoort dus een adapter op die houder geklikt te zitten die voor de bluetooth verbinding zorgt...)

Edit: vooruit, nog een plaatje dan maar :)
[resize=500:1bw6apgm]http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/9/5372/22053291/mtvplus-pairing1-3764808038480116604.jpg[/resize:1bw6apgm]

Beste Silencer,

Ahhhhhhh kijk eens aan, dan denk ik dat ik al weet wat het probleem is, ik heb namelijk die Adapter, die op die foto in die houder zit NIET gekregen... erg vreemd want ik heb dus wel die navi en etc wat je daar dus op de foto WEL ziet, alleen ik heb dus niet dat wat er ingeklikt zit.

Ik heb net een afsrpaak gemaakt met de VW dealer zodat ik er morgen langs kan, daar zullen ze dat ook waarsch wel zien en dan moet het goedkomen denk ik.

Maar zo'n adapter MOET er op zitten?? Dat gebeuren zit niet ingebouwd in de auto zelf??
 
SilencerNL zei:
Klopt, je MOET iets op die houder geklikt hebben. De RNS310 zelf geeft namelijk geen bluetooth module...

Ohhh nou LOLZ, das lekker een misser ahah, heb net effe de chef van de serviceafdeling gesproken. En effe overlegt over jouw fotos, hij zegt dat er ondertussen meedere modellen zijn van de 310 (qua uiterlijk amper te zien) en dat het nieuwere model niet die insteek module nodig heeft.

Dus ik ga morgen ochtend even langs, om met hem er na te kijken en uitsluitsel te krijgen, ik laat het je / iedereen nog weten hoe en wat! Super bedankt alvast voor de hulp!
 
SilencerNL zei:
okee, ook geen probleem. Probeer het volgende:

Voordat je je contact aanzet, beide knopjes op je bluetooth module (de i en de moersleutel) ingedrukt houden, en je contact aanzetten. Na een paar seconden mag je ze dan weer loslaten.

Als het goed is staat de RNS nu een paar minuten op zichtbaar, en moet je Nokia de VW PHONE moeten vinden.

Succes! :)

Bedankt voor je reactie; helaas heb ik geen blue tooth module. Ik zal me bij een dealer moeten vervoegen om de telefoon en de multi media box werkend te krijgen ....
Leuk hoor, executive plus pakket, alleen is het geen plug-and-play.
 
Hallo allemaal,

Ik heb ook een RNS310 met telefoon voorbereiding, en het klopt dat sommige RNS310 geen adapter nodig hebben. Mijn RNS310 kan ik gelijk met de telefoon koppelen, gewoon in het menu van de radio. Ik gebruik de adapter helemaal niet omdat de radio de bluetooth zelf ontvangt.

Maar ook bij VW weet men nog niet hoe de RNS310 werkt.
 
Bluemotion zei:
Hallo allemaal,

Ik heb ook een RNS310 met telefoon voorbereiding, en het klopt dat sommige RNS310 geen adapter nodig hebben. Mijn RNS310 kan ik gelijk met de telefoon koppelen, gewoon in het menu van de radio. Ik gebruik de adapter helemaal niet omdat de radio de bluetooth zelf ontvangt.

Maar ook bij VW weet men nog niet hoe de RNS310 werkt.

Beste MEneer Bluemotion,

Hoe heeft u dan connectie gemaakt met uw toestel?? Ben erg benieuwd!
 
DrDeathhand,

De telefoon koppelen met de RNS310: Zorg eerst dat je telefoon bluetooth staat ingeschakeld, Dan zet je de RNS310 aan en drukt op de knop PHONE op je radio, als het goed is krijg je dan het telefoon menu, en krijg je een melding op het scherm dat hij je telefoon gevonden heeft. Dan moet je op je telefoon de code invoeren voor de verbinding. En dan moet hij het doen als het goed is, bij mij in ieder geval wel.

Dit is zonder adapter.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!