Koplampen LED verlichting 4800K?

Beste Leden,

Ik heb een vraag, ik wil mijn stadslicht en mijn groot licht vervangen door LED

dus deze lampen 0o___o0 nu weet ik dat in die grote een H4 fitting zit en nu kwam ik op deze lampen

Het zijn 3 verschillende lampen qua prijs maar de omschrijving is het zelfde, heeft iemand hier ervaring mee? wat is kwaliteitsverschil?

en 4800K? voorbeelden?

Volkswagen  Polo 9N 
Algemeen:
Ik rijd zelf rond met CREE LED lampen. Dat heeft veel meer output dan SMD en een langere levensduur.
Nadeel is dat ze actief gekoeld moeten worden en een externe module hebben, net als bij xenon.
De lampen die je zelf aanhaalt zijn resp. 400, 400 en 250 lumen.
Een beetje halogeen doet het dubbele en een beetje xenon doet 3000 lumen per zijde.

Wat ik zo op het internet lees:

Dimlicht is bij jou H7 (knop helemaal naar rechts draaien)
Groot licht is H1 (richtingaanwijzer naar je toe halen of van je af duwen)
Stadslicht moet je vervangen door W5W (T10) LED lampjes.

Stadslicht brandt tegelijk met je dimlicht. Geel dimlicht + LED stadslicht staat gek.

hmm, bedankt voor de reacties

Er zitten nu standaard lampjes in, wat ik wil is helderder licht (meer wit i.p.v. geel) toen kwam ik uit op led of xenon. maar ik heb geen zin om allemaal modules in te bouwen zoals xenon.

Wat is dan de beste keuze? LED? en welke heb ik dan nodig? ik wil alle lampen aan de voorkant van mijn auto dan vervangen.
knipperlichten kan je kopen met led er in dus dat vervalt. en ik heb geen mistlampen.

wat raden jullie aan? ik ben niet zo bekent met verlichting of elektra.

Volkswagen  Polo 9N 
Je kunt xenon look lampen proberen als je toch wit licht wilt.

Dit zijn halogeen lampen met een coating waardoor het witter is.

$_84.JPG

Ik heb het zelf wel een tijdje gehad, in afwachting van mijn xenon setjes. Het is lang niet gek :)

Moet zeggen dat ik dit wel redelijk accuraat vind:

20130515214533_1396.jpg

Top :)

Bedankt voor de duidelijke info hier heb ik wat aan.

Weet je toevallig ook waar ik die kan bestelen en tot hoeveel K is het beste? ook i.v.m. politie

Volkswagen  Polo 9N 
Ik heb nog een stuk of 4 (? sowieso 2...) H7 lampjes liggen in 6000K, die mag je wel proberen.
Ik haal ze altijd van eBay af, dan betaal je een paar euro voor 10 lampjes. (zoekwoorden: xenon look h1 of xenon look h7)
Hetzelfde kun je doen voor je stadslichtjes.

Je kunt ze ook bij xenonlamp.nl vandaan halen. Dat zal kwalitatief beter zijn en vaak krijg je er meteen stadslampjes bij.

Voor zover ik weet is alles t/m 6000K sowieso legaal.
Daarna weet ik het niet. Ik rijd zelf met 6000K xenon als grootlicht en 6000K LED als dimlicht rond en dat is prima APK legaal.
De richtlijn is dat je geen blauw licht mag uitstralen, maar de interpretatie is soms nogal wazig.

Voor het beste zicht raadt men vaak 4300K aan. 5000K is wit wit wit licht. 6000K is wit met een vleugje blauw.
Als ik het over zou doen zou ik zelf 5000K erin zetten, maar het is heel persoonlijk.

Zag ze net bij de Makro hangen alleen stond er geen ????K op. :(
Alleen Philips xenon white maar of dat dan de juiste is...

Volkswagen  '03 Polo 9N 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!