Koni FSD + Eibach verlagingsveren

Ja het is weer een moeilijk issue bij mij.
Ik weet niet of mijn huidige schokdempers nu versleten zijn want ze zijn zijn nog even stug als 8 jaar geleden en de auto dijnt ook niet na als ik over een drempel ga.
Het is wel zo dat ze er al 252k km onder zitten en in mijn wijk zijn heel veel drempels.
De auto trilt bij het remmen maar heb al 2 keer de schijven en blokken vervangenen 3 keer de stabilisator stang rubbers, als ik check voor speling op het hele wiel voel ik ook niks dus ik denk dat het de schokdempers zijn..
Ik vind het belangrijker om achter te verlagen want het zit erg hoog op de achterwielen
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
@Philippe Mijn advies is om geen onderdelen te vervangen op basis van "wat je denkt" en/of vermoedens. (niet persoonlijk bedoeld). Het lijkt mij niet logisch dat je remmen trillen, als gevolg van slechte schokbrekers. In een andere post schrijf je dat je remmen minder trilden, nadat je ze beter had schoongemaakt. Imo schoon is schoon, en als je ze beter schoon hebt gemaakt, was het niet goed en is het misschien nog niet goed.

Wat betreft trillende remmen: Remschijven demonteren, wielnaaf roestvrij maken, remklauw (glijbussen) gangbaar maken en remvet gebruiken. Schokbrekers vervangen bij een km. stand van 250K is geen overbodige luxe. Alleen achter verlagen zou ik niet doen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
@Philippe Mijn advies is om geen onderdelen te vervangen op basis van "wat je denkt" en/of vermoedens. (niet persoonlijk bedoeld). Het lijkt mij niet logisch dat je remmen trillen, als gevolg van slechte schokbrekers. In een andere post schrijf je dat je remmen minder trilden, nadat je ze beter had schoongemaakt. Imo schoon is schoon, en als je ze beter schoon hebt gemaakt, was het niet goed en is het misschien nog niet goed.

Wat betreft trillende remmen: Remschijven demonteren, wielnaaf roestvrij maken, remklauw (glijbussen) gangbaar maken en remvet gebruiken. Schokbrekers vervangen bij een km. stand van 250K is geen overbodige luxe. Alleen achter verlagen zou ik niet doen.
met de remmen schoon maken in het andere topic bedoelde ik ook dat ik alles had gedemonteerd en schoon en roestvrij en ingevet heb, ik heb dit zelfs tot 2 keer toe gedaan
Het is alleen zo raar dat de remmen blijven trillen alleen as ik bij hogere snelheiden geleidelijk af rem dat het dan weg is, ik kan wel nieuwe schijven kopen maar wel zonde om schijven die er net 20k onder zitten al te vervangen.

ik heb net nog vrij hard over een bochtig gedeelte van de A2 gereden en er was geen enkel moment waarbij ik minder vertrouwen in het onderstel kreeg dus ik denk ook dat ik het zo laat, misschien dan wel nog die stabilisator stang met rubbers van 100 euro.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
@Philippe heb je ook aan de geleide bussen van je remklauw gedacht? Of die nog gangbaar zijn? Versleten draagarmrubbers kan ook een oorzaak zijn.
Ja ik heb die volledig na gekeken, na dat ik het had ingevet en gemonteerd heb ik ook de remklauw kunnen bewegen t.o.v de bussen om de werking nog eens te testen, het zat allemaal goed.

Ik heb verleden jaar ook nog eens de dealer erna laten kijken die hadden ook niks geks gevonden.

De remmen of de schijven worden ook nooit buitengewoon heet.

Ik heb 14 maanden geleden de onderste draagarmen vervangen omdat ik dacht dat dat het probleem was en de rubbers waren ook ingescheurd maar het trillen was na het vervangen helaas nogsteeds.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!