Koni FSD + Eibach verlagingsveren

Hallo allemaal,

Recent heb ik mijn onderstel aangepast naar Koni FSD dempers met Eibach verlagingsveren.
Wegligging is super, maar comfort is zo goed als weg. Ik weet dat je met verlagingsveren altijd iets comfort inlevert, maar dit is naar mijn mening wel erg veel ;).
Ik lees op verschillende forums dat het ook wordt afgeraden om FSD dempers te combineren met verlagingsveren (lekker op tijd)…
Dit ivm de eigenschappen van een FSD demper.

Hebben jullie tips voor andere dempers icm Eibach verlagingsveren? Ik rijd veel km, dus iets comfort is wel belangrijk :)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI BM 
Bilstein of gewoon origineel? Ik heb zelf originele dempers met H&R gereden en dat was lekker stug, maar dat is niet jouw doel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Welke Eibach veren heb je? De pro kit (zwarte veren) of de sportline (rode veren)? De Sportline is wat lager maar ook harder.
Indien pro kit, kan je perfect de originele dempers gebruiken als die nog goed zijn, sportline zou ik idd kijken voor bilstein dempers (B6). Kan je natuurlijk ook doen icm de pro kit.
 
Helemaal wegdoen wat je er nu onder hebt, ik heb jaren met een KW schroefset gereden onder mijn polo 6R. Dat was zo comfortabel en je voelt gewoon dat de veer en demper op elkaar zijn afgestemd. Ga je geen spijt van krijgen
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR en DeeOow
Welke Eibach veren heb je? De pro kit (zwarte veren) of de sportline (rode veren)? De Sportline is wat lager maar ook harder.
Indien pro kit, kan je perfect de originele dempers gebruiken als die nog goed zijn, sportline zou ik idd kijken voor bilstein dempers (B6). Kan je natuurlijk ook doen icm de pro kit.
Ik rijd op de Pro Kit. Vanwaar raar je de B6 demper aan en bijvoorbeeld niet de B4?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI BM 
Helemaal wegdoen wat je er nu onder hebt, ik heb jaren met een KW schroefset gereden onder mijn polo 6R. Dat was zo comfortabel en je voelt gewoon dat de veer en demper op elkaar zijn afgestemd. Ga je geen spijt van krijgen
Bedankt voor je reactie.
Ik hoor daar inderdaad veel goede verhalen over!
Ligt alleen iets boven mijn budget…
Wellicht nog een andere tip met een iets lager budget?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI BM 
  • Leuk
Waarderingen: noenoe
Wat
B4 kan ook hoor, B4 is 'vervanging' van de originele schokdempers, B6 is iets 'sportiever' en meer voorzien voor kortere veren. Bilstein heeft ook zo'n kit de B12. Dat zijn eibach pro veren met B6 schokdempers (correct me if I'm wrong)
Oké top. Bedankt voor je tip.
Waar rijd je zelf mee momenteel? ;)
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI BM 
Bedankt voor je reactie.
Ik hoor daar inderdaad veel goede verhalen over!
Ligt alleen iets boven mijn budget…
Wellicht nog een andere tip met een iets lager budget?
Dan AP of ST, zelfde eigenschappen uit dezelfde fabriek maar een zachter prijsje
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Bedankt voor je reactie.
Ik hoor daar inderdaad veel goede verhalen over!
Ligt alleen iets boven mijn budget…
Wellicht nog een andere tip met een iets lager budget?
Triple S rij ik op, en nog meer die ik ken. Dikke prima!! Velen zeggen dat het Triple Stug maar ik vind het perfect rijden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik heb een paar verschillende sets geprobeerd op mijn 6r:

Mijn ervaring is dat ap verlagings set best wel stevig geveerd was(ik vond het soms veel te stug)

Volgende combi was eibach prokit en bilstein b4.
Een stuk beter dan de ap set…. Maar ik miste tegenover origineel veel comfort.

Mijn laatste combi was eibach prokit en originele dempers( ik had nieuwe sachs gekocht)
Dit was in mijn ogen de beste combi.
Daarna verkocht:) op originele veren en dat scheelde niet super veel tegen over de eibach
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Ik ben van plan om Sachs schokdempers aan te schaffen met Eibach Pro Kit veren. Nu zijn er echter meerdere types van Sachs, waaronder enkelpijp en dubbelpijp. Iemand enig idee welke schokdempers geschikt zijn voor de Polo?
Op kenteken krijg ik 4 verschillende types te zien die voor mijn kenteken zijn geschikt… en dat alleen voor de achteras ;)
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI BM 
Ik heb een paar verschillende sets geprobeerd op mijn 6r:

Mijn ervaring is dat ap verlagings set best wel stevig geveerd was(ik vond het soms veel te stug)

Volgende combi was eibach prokit en bilstein b4.
Een stuk beter dan de ap set…. Maar ik miste tegenover origineel veel comfort.

Mijn laatste combi was eibach prokit en originele dempers( ik had nieuwe sachs gekocht)
Dit was in mijn ogen de beste combi.
Daarna verkocht:) op originele veren en dat scheelde niet super veel tegen over de eibach
Hoi Robin,

Om hier maar even verder te gaan van mijn gesloten topic.
ik wil voor mijn onderstel hetzelfde doen als wat jij hebt gedaan met Sachs dempers en de Eibach pro-kit.
mijn standaard onderstel is al stug dus ik wil niet nog mer comfort inleveren.

Ik zie wel 2 verschillende pro-kits die op mijn auto passen en ik weet niet wat het verschil er tussen is.
en
en voor de Sachs ie ik ook verkillende schokdemper allemaal geschikt voor de 2011 Polo 6r 1.2 tsi 105pk
weet jij of iemand anders wat de juiste schokdempers en veren zijn of kan ik gewoon de goedkoopste pakken ? bij de pro kit scheelt het al zon 55 euro.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
Als je nu al vind dat je een stug onderstel heb zou ik er vanaf blijven.
Want het wordt zoizo een stuk stugger
Precies wat jij zegt Robin. Ik rijd nu met Sachs + Eibach Pro Kit. Ik vind het tot 100km/h goed te doen. Daarboven wordt het allemaal erg stuiteren en is het comfort voor een groot deel weg. Als je comfort belangrijker vind dan de looks, zou ik het verlagen afraden.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI BM 
Ik rijd zelf op Bilstein Evo S, onbedoeld de auto verlaagd maar toch zo veel mogelijk naar de OEM hoogte proberen te doen. Tot zover heb ik én de "stugge rijervaring", veel betere wegligging en (imo) niet al té veel ingeleverd op het comfort.

inleveren op het comfort is wel gebeurd, maar het valt toch gelukkig best mee in mijn geval :)
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!