kofferbakverlichting

Hallo medeforumers,

toen ik mijn polo kocht werkte de kofferbakverlichting niet. De dealer zei dat hij het wel zou checken als ik weer langs kwam voor een beurt. Alleen daar is de polo nog niet aan toe en het irriteert me nogal. (Ik ga de polo ook niet langs brengen om enkel de verlichting te laten maken). Een paar weken geleden werkte de verlichting opeens maar dat was van korte duur. Het lampje is overigens niet kapot.

Kan iemand mij vertellen wat de kofferbakverlichting triggert? Hoort deze altijd te werken als de kofferklep geopend is. Waar loopt de kabel van dit lampje heen. Misschien dat ik deze op een breukje kan checken. En heeft iemand nog een ander idee waarom de verlichting niet zou kunnen werken?

Alvast bedankt,
svennuh
 
Bedoel je de unit van de verlichting? Deze heb ik eruit gehaald verschillende lampjes geprobeerd en het stekkertje opnieuw vastgeklikt. Als je microschakelaar bedoelt, waar zit die en hoe krijg ik hem los?
 
Laatst bewerkt:
Is de kabel niet toevallig beschadigd?

Die loopt aan de binnenzijde van de kofferbak, 'achter de bumper langs'. Die kun je vinden door het plastic paneel eruit te klikken bij de vergrendeling van het 'oogje' van het slot.
1 kabeltje loopt daar naar de kentekenverlichting (en evt trekhaak/pdc), en een stukje loopt door naar rechts. Da's het kabeltje van de verlichting. Je kunt evt de bekleding links en rechts eruit halen, en het kabeltje + aansluiting doormeten.
De kabelboom zit aangesloten links in de kofferbak, achter de bekleding. (1 schroefje onderin losdraaien en dan klik je hem er uit, wel voorzichtig).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!