Kofferbak plaat zelf maken

iichel

Exclusive lid
12,866
4
8,081
283
Hallo iedereen,

Ik ben zelf wat aan het knutselen geweest, en ik wou mijn ervaringen daarover wel met jullie delen.
Het was ongeveer 2 uur werk, ik denk dat als je een beetje handig bent het wel in een uur te doen is.
Verf drogen duurt wel lang, pas om dat je auto niet gaat stinken door natte verf Stick Out Tongue

Het gaat om een plaat om een dubbele dubbele bodem te maken in de kofferbak van je 6R. Als het ware ontstaan 3 compartimenten:
- De gewone kofferbak
- Ruimte onder je kofferbak voor gereedschap / vloeistoffen / onderdelen / etc
- Ruimte voor je reservewiel / piepschuim insert met schuim en pomp

Benodigdheden:
- Een plaat van gewenst materiaal (ik heb MDF genomen, 18mm dik) van 100 x 70 cm
- Optioneel: balk van 200 cm voor H-profiel
- Spuitbus verf (ik heb Gamma Antraciet genomen)

Stappenplan:
- Zaag de plaat op maat met behulp van bijvoorbeeld een mal of een originele plaat (maten zijn ongeveer 95 x 65 cm, de rand aan de achterzijde is afgerond)
- Spuit de plaat eventueel in een gewenste kleur
- Optioneel: zaag de balkjes in op maat, ik heb genomen 55, 64 en 64 cm. Het beste kun je de balken die in de lengte komen iets korter maken dan de volle lengte. Anders kom je in de knel als je banken plat gaan.
- Passen, meten, mooi afwerken en geniet van je resultaat.

Voordelen:
- Extra ruimte
- Kosten efficient (ik was 25 euro kwijt)
- Het werkt als een origneel, dus valt ook in de klemmetjes als je hem schuin rechtop zet (zie 2e foto)

Resultaat:

Plaatjes (klikbaar)

Plaat
s8off4X.jpg

Klik hier voor groot

H profiel

1G40Quz.jpg

Klik hier voor groot
 
Tipje van mijn kant: even bij een audiowinkel een rolletje subwooferstof halen om de plaat mee te bekleden.
Die is meestal nagenoeg gelijk aan de stof die al in je kofferbakruimte zit.
Dit ziet er net wat netter uit dan zwarte verf. ;)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!