Koelvloeistof bijvullen of niet?

Hi allemaal,

Zie afbeelding voor huidige niveau koelvloeistof. Ik weet dat als de motor warm is, het uitzet, maar is het huidige niveau te laag en dient het nu bijgevuld te worden?

Ik weet niet zo goed tot hoever bijgevuld dient te worden, zodat ik, als de motor straks warm is, geen problemen krijg met een te goed gevuld expansievat :)

Iemand tips?
 

Bijlagen

  • IMG_6475.jpeg
    IMG_6475.jpeg
    569.4 KB · Weergaven: 27
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Thanks mensen. Onlangs grote beurt gehad, maar daar is dit blijkbaar niet bijgevuld....
Je zou zeggen van niet, of je hebt ergens een lek. In ieder geval even bijvullen tot het maximale streepje als de motor koud is en dan het niveau even in de gaten houden. Als die over tijd nagenoeg stabiel blijft weet je in ieder geval zeker dat je geen lek hebt en de garage bij de grote beurt het niet heeft bijgevuld. Weet je ook meteen naar welke garage je niet meer moet gaan als ze niet eens de koelvloeistof bijvullen.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Je zou zeggen van niet, of je hebt ergens een lek. In ieder geval even bijvullen tot het maximale streepje als de motor koud is en dan het niveau even in de gaten houden. Als die over tijd nagenoeg stabiel blijft weet je in ieder geval zeker dat je geen lek hebt en de garage bij de grote beurt het niet heeft bijgevuld. Weet je ook meteen naar welke garage je niet meer moet gaan als ze niet eens de koelvloeistof bijvullen.
Helder. Denk niet dat er een lek zit overigens, moet denk ik ieder 3/4 jaar bijvullen. Soms zit er een jaar tussen.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Helder. Denk niet dat er een lek zit overigens, moet denk ik ieder 3/4 jaar bijvullen. Soms zit er een jaar tussen.
kan de waterpomp zijn, de mijne lekte ook een heeeeeel zielig beetje, voorheen zo'n 100ml in 1 jaar. Als dat het is... Maar als je je riem moet vervangen sowieso pomp mee vervangen. Kan je trouwens best makkelijk zien, als hij koelvloeistof lekt, dan wordt er ergens iets roze!

Maar omtrent bijvullen? Bijvullen! G12 roze is prima, staat zelfs op het expansievat volgens mij!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
kan de waterpomp zijn, de mijne lekte ook een heeeeeel zielig beetje, voorheen zo'n 100ml in 1 jaar. Als dat het is... Maar als je je riem moet vervangen sowieso pomp mee vervangen. Kan je trouwens best makkelijk zien, als hij koelvloeistof lekt, dan wordt er ergens iets roze!

Maar omtrent bijvullen? Bijvullen! G12 roze is prima, staat zelfs op het expansievat volgens mij!
Thanks. Mijn waterpomp is reeds vervangen. Bedoel je deze?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!