Koelventilator werkt niet meer Polo 9N 2004

Goedemiddag beste forumleden,

Sinds gisterenmiddag viel op dat de koelvloeistof temperatuur oploopt tijdens stationair draaien van de auto richting de 110/120/130 graden. Zodra je gaat rijden, zakt de temperatuur weer terug naar 90 graden en blijft hier ook hangen. Sta je weer een paar minuten stil, dan loopt hij langzaam weer op.

Normaal gesproken als de airco aanstaat, dan hoor ik koelventilator blazen maar deze blijft uit. Ik heb de zekeringen al gecontroleerd aan ze zijkant van het dashboard en deze zijn allemaal in orde.

Hebben jullie wellicht ideeën/tips wat ik nog kan proberen?

Het betreft een Polo 1.4 (BKY) 75 PK uit 2004 met een enkele koelvin.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Volkswagen  Polo 9N Athene 
Goedemiddag beste forumleden,

Sinds gisterenmiddag viel op dat de koelvloeistof temperatuur oploopt tijdens stationair draaien van de auto richting de 110/120/130 graden. Zodra je gaat rijden, zakt de temperatuur weer terug naar 90 graden en blijft hier ook hangen. Sta je weer een paar minuten stil, dan loopt hij langzaam weer op.

Normaal gesproken als de airco aanstaat, dan hoor ik koelventilator blazen maar deze blijft uit. Ik heb de zekeringen al gecontroleerd aan ze zijkant van het dashboard en deze zijn allemaal in orde.

Hebben jullie wellicht ideeën/tips wat ik nog kan proberen?

Het betreft een Polo 1.4 (BKY) 75 PK uit 2004 met een enkele koelvin.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Als de fan niet aangaat met de airco aan stationair is daar hoe dan ook iets mis

@Pigeon wat bedoel je precies met je thermostaat die in je radiator zit? De stekker zit gewoon goed gemonteerd zie ik. Het viel wel op dat hij niet helemaal goed vast zat, hij lekte ook iets koelvloeistof. Dit is nu verholpen door hem wat strakker aan te draaien. De FAN werkt alleen nog steeds niet.

@iichel

Waar kan ik de koelvin relais vinden? De zekeringenkast heb ik gevonden, daar geen kapotte zekeringen gezien. Heb ook al onder het dashboard gekeken maar zie daar geen relais zitten. Wel een plastic zak, geen idee wat die daar doet? :-P

Als de fan niet aangaat met de airco aan stationair is daar hoe dan ook iets mis
Ja daar ben ik ook bang voor. Alleen de vraag nu is wat er dan mis is. Het valt ook op de als de airco aanstaat het toerental niet omhoog gaat. Dit was wel altijd het geval. De airco koelt wel perfect, want de lucht die eruit komt is ijskoud.

Je hoort de motor ook wat meer 'brommen' zodra de airco wordt ingeschakeld maar de FAN reageert er niet op. Heb de FAN ook al een paar duwtjes gegeven maar ook dan springt hij niet aan.

Ja daar ben ik ook bang voor. Alleen de vraag nu is wat er dan mis is. Het valt ook op de als de airco aanstaat het toerental niet omhoog gaat. Dit was wel altijd het geval. De airco koelt wel perfect, want de lucht die eruit komt is ijskoud.

Je hoort de motor ook wat meer 'brommen' zodra de airco wordt ingeschakeld maar de FAN reageert er niet op. Heb de FAN ook al een paar duwtjes gegeven maar ook dan springt hij niet aan.
meten, het is de bedrading/componenten daarvan of de ventilator. Misschien heb je wel een foutcode?

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!