knipperend voorgloeilampje en noodloop

Ik heb een Polo 6R 1.6TDI uit 2011 met +- 60k km. 2 weken geleden kreeg ik plots een knipperend voorgloeilampje en ging de auto in noodloop, dus begon heel traag te rijden (was op de autostrade). Paar dagen later is het nog eens gebeurd. Ik heb het probleem voorlopig nog niet terug gehad. Ik doe ook geen korte afstanden, woon-werk afstand is zo'n 50km.

Aan een computer gehangen maar geen foutmeldingen gevonden. De regeneratie is wel rond dat ogenblik gebeurt volgens de gegevens die uitgelezen zijn. Kan een officiële dealer misschien wel een foutcode vinden? De garage waar ik ben geweest werkt met zo'n soort universele software (wel professionele).

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of is het op deze manier echt gissen?
 
Auto is in panne gevallen toen ik net onderweg was om te laten uitlezen. Deze keer was contact uit en aan geen oplossing. Bij het opnieuw starten bleef het lampje pinken en schokte de auto enorm. Foutmelding na uitlezen was probleem met injector circuit. Na vervangen van de injector was het weg. Nu hopen op geen andere injector problemen.

Zelfde als sambir dus.
 
Vanmorgen t zelfde probleem. Noodloop heb ik niet echt gemerkt was 50meter voort tank station. Auto gelijk uitgelezen met een vag505 code P020300 kwam dr uit. Cilinder 3 injector circuit. Fout er uit gehaald alles op geschreven. Nu even afwachten. Maar ik vrees het ergste
 
Vw  Polo  1,6 tdi 90pk 6R/ 1.2 9N 
Op de weg naar huis na een km of 70 was het weer raak. Dit maal op de snelweg. Auto in noodloop en t lampje begon te knipperen. Ik naar de rechter baan en door gehobbeld naar de dealer. Zijn eerste idee was ook injector aan de hand van mijn foutcode. 2de vraag was of ik de update al had uit laten voeren. Mijn andwoord ja. Hij alles in geklopt en wat zegt de pc 100% coulance zowel arbeid als injector.

Kom ik er dus efu mooi mee weg. Morgen word hij vervangen dus ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Vw  Polo  1,6 tdi 90pk 6R/ 1.2 9N 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!