Knipperend handremlampje

Goedeavond,

Ik heb af en toe tijdens het rijden als het vochtig weer is een storing in de auto het gaat om het handrem lampje die begint te knipperen en tegelijk gaat er ook een piepend geluid af in de auto, heb hem al een aantal x uitgelezen maar de auto blijft storings vrij, heb de remvloeistof al ververst met de hoop dat dit het zou oplossen maar hij blijft het doen. Heb ook al geprobeerd met de stekker van die remvloeistof niveau sensor er af of deze door verbonden maar dit veranderd ook niets, heb de storing al een paar maanden en hoop ondertussen er wel achter te komen wat er aan de hand is. Wat mij wel is opgevallen is dat het alleen maar is met nat weer ben namelijk in de zomervakantie nog met de auto naar spanje gereden en 4500 km lang geen storing gehad tot dat ik in nederland door een plas water reed aan het einde van de vakantie. Hopelijk weten jullie misschien waar ik nog verder zou kunnen zoeken.

Gr Davey

Het gaat om een volkswagen polo 6r 1.6 tdi 2010
 
Volkswagen  Polo 6r  1.6 tdi 90 pk 
Dat lampje indiceerd meestal dan een ABS fout, kapotte sensor of kapotte sensorring. Ik vind het gek dat er geen foutcodes zijn. Die zou het Abs systeem toch wel aan moeten geven.

Het kan ook zodanig met de ABS te maken hebben dat de auto merkt dat als je door een plas rijdt dat er 1 wiel stevig geremd wordt en dat er dan met ABS iets mis gaat waardoor de foutmelding ontstaat.

Als het mogelijk is dan raad ik aan om met een uitleeskast die de live wielsnelhden kan weergeven te rijden. Dan kun je voor alle vier de wielen zien hoe hard ze ronddraaien. Als je hier gekke dingen ziet bij 1 van de 4 dan weet je dat daar iets mis is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!