Kleine koelvloeistof lekkage

Beste forum leden,

Gisteren kreeg ik een melding dat ik mijn koelvloeistof peil moest checken. Ik ben ermee naar de garage gegaan en heb het bij laten vullen.
Heb voor volgende week woensdag een afspraak want, er zit een klein lek bij het koelhuis bij de cilinderkop. Ik kon er op google niks over vinden dus hier maar even de vragen stellen:

- Op welke kosten kan ik rekenen bij het vervangen hiervan.
- Wat houd dat koelhuis in? Ik heb erop gegoogeld en kwam bij radiateur uit, ik weet niet of dat een synoniem is.

Ik kijk uit naar jullie reacties!
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
  • Leuk
Waarderingen: H11
Oliefilterhuis als je dat bedoelt? Ik heb die 2 weken geleden vervangen.

Het is sws een best prijzige reparatie, maar ook hier geldt rond kijken, want het kan per garage wel flink schelen.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Olie filterhuis word gekoeld door koelvloeistof. Deze gaan nog wel eens lekken maar dit is vooral bij een 1.2 TDI oftewel een diesel.

Ik denk dat jij de waterpomp bedoelt, aan de kant de multi riem/distributie ect.
Waterpomp is wel een veel voorkomende klacht dat deze gaat lekken of herrie maken.

Kosten vallen we mee, 1uurtje werk ongeveer
 
  • Leuk
Waarderingen: lennaert720
Olie filterhuis word gekoeld door koelvloeistof. Deze gaan nog wel eens lekken maar dit is vooral bij een 1.2 TDI oftewel een diesel.

Ik denk dat jij de waterpomp bedoelt, aan de kant de multi riem/distributie ect.
Waterpomp is wel een veel voorkomende klacht dat deze gaat lekken of herrie maken.

Kosten vallen we mee, 1uurtje werk ongeveer
Dat zou kunnen idd. De monteur had het over het koelwaterhuis naast de cilinderkop. Het loopt ook niet hard leeg mocht ermee doorrijden. Vandaag nog gecheckt zit nog steeds goed vol. Dus het zal een klein lek zijn.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!