Klapperen onder de kap!

Aangezien ik toch een GTI rij en mannen en auto's net jongens zijn dacht ik ook even testen wat dit bommetje doet en kan.

Ik dus even de snelweg op richting Duitsland, boven de 160 begint er wat te klapperen onder de kap.

De snelweg maar weer terug richting huis om te onderzoeken wat het nou is.
Nu denk ik dat de afdekplaat op de motor is, 2 rubbertjes waarmee hij goed vastgeklikt zou moeten zitten zijn gescheurd en doen dus niet meer wat ze moeten doen.

Morgen maar langs de dealer om 2 rubbertjes te halen á 5€ ofzo!

Mocht iemand dit ook ervaren zoek het daar maar eens.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 
Je weet zeker dat het onder de kap, dus in je motorruimte is? Niet de afdekplaat onder je motor, tegen de onderkant van je auto?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Je weet zeker dat het onder de kap, dus in je motorruimte is? Niet de afdekplaat onder je motor, tegen de onderkant van je auto?
Heb de afdekplaat er even afgehaald en zal morgen onderweg naar dealer even een D-tour maken via snelweg om andere dingen uit te sluiten
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Helaas wat voorbarig met de oplossing, voor ik naar dealer wilde maar even snelweg gepakt en helaas hetzelfde geklapper nog aanwezig.

Het komt echt uit de motorruimte en begint bij 160, nu rijdt ik dat niet dagelijks maar het stoort mij gewoon!
Ik kan verder niks vinden wat dit zou kunnen veroorzaken behalve misschien wat Sal zei over de afdekplaat onderzijde.

Die ga ik met de APK eind Augustus wel even bekijken als hij toch op brug staat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Helaas wat voorbarig met de oplossing, voor ik naar dealer wilde maar even snelweg gepakt en helaas hetzelfde geklapper nog aanwezig.

Het komt echt uit de motorruimte en begint bij 160, nu rijdt ik dat niet dagelijks maar het stoort mij gewoon!
Ik kan verder niks vinden wat dit zou kunnen veroorzaken behalve misschien wat Sal zei over de afdekplaat onderzijde.

Die ga ik met de APK eind Augustus wel even bekijken als hij toch op brug staat.
Als je weer gaat rijden, kan het handig zijn als er iemand 100/150 meter achter je rijdt, die kan dan (als dat het is) je onderplaat zien "klapperen".
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Als je weer gaat rijden, kan het handig zijn als er iemand 100/150 meter achter je rijdt, die kan dan (als dat het is) je onderplaat zien "klapperen".
Ik heb even op de grond gelegen om te kijken of de bodemplaat toevallig los zit, en jawel de achterkant vd bodemplaat zit los en kan het klapperen gewoon nabootsen door te bewegen.

Thnx voor je advies Sal, toevallig ervaring mee omdat dit je ingeving was?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik heb dit wel eens mee gemaakt, reed door een scherpe bocht over een klaverblad en hoorde een "klap" onder de auto. Hierna was alles boven de 120 een boel geklapper onder de auto. Bleek ook dat de achterste bevestigingspunten van de motorbeschermplaat los zaten. Deze vast gezet met een tywrap en probleem was opgelost!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Rico1971
zie je veel op de snelweg, met name de polo'tjes, losse plaat
Klopt helemaal, daarom ga ik volgende week een nieuwe plaat eronder zetten.

Wat ik erg slecht vind is dat de plaat gescheurd is en nog maar met 4 schroeven vastzit. De rest is zoek, evenals de plaatjes waar de schroeven in gaan.

Hoe kan een garage je zo de weg op laten gaan. Hoe kan het dat ze al die schroeven kwijtraken en niet een nieuw schroefje pakken.

Heb dus bij VW om een setje nieuwe schroefjes en plaatjes gevraagd en bij winparts een nieuwe plaat gekocht
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
Klopt helemaal, daarom ga ik volgende week een nieuwe plaat eronder zetten.

Wat ik erg slecht vind is dat de plaat gescheurd is en nog maar met 4 schroeven vastzit. De rest is zoek, evenals de plaatjes waar de schroeven in gaan.

Hoe kan een garage je zo de weg op laten gaan. Hoe kan het dat ze al die schroeven kwijtraken en niet een nieuw schroefje pakken.

Heb dus bij VW om een setje nieuwe schroefjes en plaatjes gevraagd en bij winparts een nieuwe plaat gekocht
Ik weet niet hoe oud jou auto is, maar als die 10+ jaar is is het vrij normaal omdat die bodemplaat bij elke beurt eronder uit komt en met weersinvloeden word het ook allemaal poreus.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Ik weet niet hoe oud jou auto is, maar als die 10+ jaar is is het vrij normaal omdat die bodemplaat bij elke beurt eronder uit komt en met weersinvloeden word het ook allemaal poreus.
Klopt, maar ik vind het vooral bijzonder dat ze hem er half weer onder zetten zonder wat te zeggen. Terwijl ze een volledige check van de auto gedaan zouden hebben. Ik heb liever een monteur die zegt, ik zou eraan denken dat je de bodemplaat een keer vervangt in plaats van dat ik een drempel afrij en hij er half onder blijkt te hangen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
  • Leuk
Waarderingen: iichel en Sal
Bodemplaat vast gezet waren 2 schroeven los, 1 weer gewoon vast kunnen draaien en de andere mbv tiewrap vast.

Komende week naar Duitsland was dus geen overbodige luxe om te doen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!