Kilometerteller-unit, cockpit- hulp gevraagd! Polo 6r

Dag allen,

Zoals sommigen weten is er afgelopen maandag ingebroken (2de keer in 5 maanden) in mijn mooie Polo 6r 1.6 tdi R-line.
Het gevolg van deze inbraak is dat (natuurlijk) mijn zijruit kapot is, veel glasvalschade aan de stoelen, (nieuw)lederenstuur en de deur, mijn kilometerteller-unit weg is :sweatsmile: en ze gepoogd hebben mijn xenonlampen weg te nemen. De motorkap stond namelijk open maar de lampen zaten er nog in.

Zonder een kilometerteller-unit kan een Polo niet rijden aangezien de startonderbreker zijn werk dan doet. Mijn vraag is dan ook al volgt;
Welke niet standaard Polo teller kan er in mijn Polo? Ik ben opzoek naar een GTI/Blue-gt teller, een met groter multifunctioneel scherm in de teller en met extra koel- en brandstofmeter.
Ik heb twee Volkswagendealers gebeld en die kunnen me het antwoord niet geven. Ze zeggen dat in principe alle tellers wel passen maar op het moment dat je hem inleerd met behulp van de computer en hij verbinding maakt met de fabriek dat je er dan pas achter komt of het kan. Er viel geen pijl op te trekken volgens de heren monteurs.
Wie is het succesvol gelukt een andere teller er in te zetten of wie kan mij helpen?
 
  • Leuk
Waarderingen: tl_buis
Ik heb een GTI teller in mn TDI gebouwd. Een BlueGT/WRC teller zal ook gewoon passen van een 6R. Van een 6C past niet.

Zulke tellers zijn redelijk zeldzaam, je moet net geluk hebben.
Een gebruikte teller inbouwen wordt niet door de dealer gedaan, alleen eentje die een km-stand van 0 heeft.

Op eBay Duitsland staat er eentje te koop met 0km
http://www.ebay.de/itm/161626904606?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649

Bedankt @iichel voor je bericht! Maar zou deze niet origineel gewoon te verkrijgen zijn bij de dealer (verzekeringskwestie)? Plus, hoe weet ik of deze versie zal functioneren in mijn Polo?
 
je kunt het proberen om het bij de dealer in te kopen, maar ik ben bang dat die je alleen een 1.6TDI teller gaat leveren. maar dat kun je altijd vragen.

in principe is het zo dat iedere 6R teller uitwisselbaar is. dus een bluemotion TDI teller past in een GTI en andersom.
een teller maakt het niet uit of het een diesel of benzine is, die geeft gewoon de canbus data weer.
sleutels zijn ook gewoon uitwisselbaar, de transponder in de sleutel kan met iedere tacho praten
 
je kunt het proberen om het bij de dealer in te kopen, maar ik ben bang dat die je alleen een 1.6TDI teller gaat leveren. maar dat kun je altijd vragen.

in principe is het zo dat iedere 6R teller uitwisselbaar is. dus een bluemotion TDI teller past in een GTI en andersom.
een teller maakt het niet uit of het een diesel of benzine is, die geeft gewoon de canbus data weer.
sleutels zijn ook gewoon uitwisselbaar, de transponder in de sleutel kan met iedere tacho praten

Het klinkt heel logisch, morgen ga ik overleggen met de schadehersteller dus we shall see! Bedankt in ieder geval.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!