kevin6r :: 2010 Volkswagen Polo 6r

Review:

BWR23Z - Sway bar - 24mm heavy duty blade Adjustable Fineline imports

Montage is simpel dmv 2 beugels om de achteras en 2 bouten bij de schokbreker. +- 20 min

Op moment staat deze in de meest agressieve stand en dat is te merken, icm een eibach schroefset is het weggedrag echt fenomenaal te noemen.
Rotondes rond gaan kan gewoon met 50 km/h en een klaverblad met 110 is ook goed te doen. Je hebt echt het idee dat de auto met 4 wielen stuurt zo mooi gaat deze de bocht om :)

Ik vond het verschil zeer goed merkbaar. Op moment dat ik ook een 6R komt deze er zeker onder.
 
Toevallig ook een hobbelweggetje geprobeerd? Op mijn werk (en hier in de buurt) is de weg namelijk zacht gezegd 'oneven' Stick Out Tongue En als de achterveren dan aan elkaar gekoppeld zit zal het waarschijnlijk nog veel stugger worden aan de achterkant, of viel dat mee?
 
@ Dave: Ik vind dat het nu zelfs minder opvalt dat de achterkant stug is, op de een of andere manier wordt het weggedrag veel vloeiender, zelfs op slechte wegen.

EDIT:

Zelfs in de regen rijden is belachelijk, de hoeveelheid grip is werkelijk opmerkelijk!

EDIT 2:

Ik rijd trouwens op Nankang banden :mrgreen:
 
Nette upgrade ! Wat ik me afvraag is of je die beugels niet heen en weer hoort schuiven ? Heb dit namelijk vaker gelezen. Het zit natuurlijk vast aan je schokbrekers aan de zijkant maar in het midden waar hij op je as zit kan hij in principe heen en weer schuiven toch ?
 
(_)==()====()====(_)
wiel beugels wiel

Beetje stom gemaakt maar je ARB zit vast tussen je wielen. En die hangt aan de beugels. Maar hij kan toch iets schuiven op die beugels met het torderen van je achter kant. Hierdoor kan in sommige gevallen een geluid ontstaan met sturen.
 
Jup, zitten inderdaad zo vast als ik ze kreeg, zou wat zijn als je as zo tordeert dat je wielen merkbaar zijlings bewegen (lijkt me niet echt prettig rijden op de limiet).

Overigens zijn die 2 rubbers ook gesmeerd met vet
 
Heerlijk resultaat kevin!Big Grin
En idd de complimenten aan emiel voor het werk!

En @polodave, zijn er in jullie omgeving niet zulke mensen te vinden die dat ook kunnen?;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!