Hallo allemaal,
Een nieuw forumlid erbij, inmiddels toe aan mijn 4e Polo. (Polo 1 en 2, en de 6R Polo Bluemotion. En sinds vorige week een Polo BlueGT, die door JDEngineering vandaag een duwtje in de rug heeft gekregen, en bij de eerste drie versnellingen blijft hij nu op 4 cilinders rijden.)
Heb al goede ervaringen met JDEngineering achter de rug, nl met vorige auto's zoals een Fabia 1.9TDI, en een VW Transporter IV.
De 6R Bluemotion (75pk, 2010) was een auto met motorische problemen, en wel veel. Binnen 150.000 km 3x een nieuwe EGR-klep en meer ellende. Die Bluemotion heeft het verder wel voor zijn kiezen gehad, met een kapotte carterpan door een stuk betonpuin op een nachtelijke weg. (Yep, geen geweldige koplampen besteld, die standaard gloeipitjes zijn meer om gezien te worden dan om zelf wat te zien.)
Toch had de wagen ook (heel) goeie kanten, als je hem kende kon je er errug zuinig mee rijden (Mijn jaargemiddelde was van 2010 tot 2015 zo'n 1 op 23, (Oosten des lands, rustige wegen) totdat ik bredere banden bestelde, waarna het verbruik zakte naar rond de 1 op 20) In Nederland een vrij bedaagde auto, hoewel ik het nooit vervelend vond om wat meer te schakelen, en dan kwam je heus wel met het verkeer mee. En in de Alpen op bergweggetjes omhoog zelfs een behoorlijk snelle wagen, met zijn 75pk én 180NM koppel
En nu dan de BlueGT (van 2013). Ik ben na een verhuizing veel minder gaan rijden (van 30.000 terug naar 15.000km/jaar).
Een benzineauto was wel een voor de hand liggende optie. Scheelt belasting, en hoe! En in de BlueGT vind ik twee werelden vermengd: Erg zuinig als je dat wil, op lange ritten is 1 op 20 mogelijk. En met zijn huidige 200PK is hij snel zat, al moet dat wel aan de pomp betaald worden!
Binnen mooie combinatie van blauw alcantara en licht leer. Dashboard nu zwart met pianolak, (was matzwart in Bluemotion 2010). Net iets mooier, vind ik.
En het is dik genieten van het comfort van de stoel, en de trekkracht in alle versnellingen. Ik heb gekozen voor een exemplaar met een handbak, 6 versnellingen, nadat ik toch wel wat alarmerende dingen over de DSG had gelezen.
Een mooie optie van de BlueGT is dat hij ook een temperatuurweergave voor de olie heeft. Dus: Eerst lekker warm laten worden, en dan pas het vermogen aanspreken.
Ik laat vast nog wel van me horen, want hoe fijn de wagen ook is, er komen zeker wel een paar vraagjes aan.
Hartelijke groet voor iedereen
Frank
Een nieuw forumlid erbij, inmiddels toe aan mijn 4e Polo. (Polo 1 en 2, en de 6R Polo Bluemotion. En sinds vorige week een Polo BlueGT, die door JDEngineering vandaag een duwtje in de rug heeft gekregen, en bij de eerste drie versnellingen blijft hij nu op 4 cilinders rijden.)
Heb al goede ervaringen met JDEngineering achter de rug, nl met vorige auto's zoals een Fabia 1.9TDI, en een VW Transporter IV.
De 6R Bluemotion (75pk, 2010) was een auto met motorische problemen, en wel veel. Binnen 150.000 km 3x een nieuwe EGR-klep en meer ellende. Die Bluemotion heeft het verder wel voor zijn kiezen gehad, met een kapotte carterpan door een stuk betonpuin op een nachtelijke weg. (Yep, geen geweldige koplampen besteld, die standaard gloeipitjes zijn meer om gezien te worden dan om zelf wat te zien.)
Toch had de wagen ook (heel) goeie kanten, als je hem kende kon je er errug zuinig mee rijden (Mijn jaargemiddelde was van 2010 tot 2015 zo'n 1 op 23, (Oosten des lands, rustige wegen) totdat ik bredere banden bestelde, waarna het verbruik zakte naar rond de 1 op 20) In Nederland een vrij bedaagde auto, hoewel ik het nooit vervelend vond om wat meer te schakelen, en dan kwam je heus wel met het verkeer mee. En in de Alpen op bergweggetjes omhoog zelfs een behoorlijk snelle wagen, met zijn 75pk én 180NM koppel
En nu dan de BlueGT (van 2013). Ik ben na een verhuizing veel minder gaan rijden (van 30.000 terug naar 15.000km/jaar).
Een benzineauto was wel een voor de hand liggende optie. Scheelt belasting, en hoe! En in de BlueGT vind ik twee werelden vermengd: Erg zuinig als je dat wil, op lange ritten is 1 op 20 mogelijk. En met zijn huidige 200PK is hij snel zat, al moet dat wel aan de pomp betaald worden!
Binnen mooie combinatie van blauw alcantara en licht leer. Dashboard nu zwart met pianolak, (was matzwart in Bluemotion 2010). Net iets mooier, vind ik.
En het is dik genieten van het comfort van de stoel, en de trekkracht in alle versnellingen. Ik heb gekozen voor een exemplaar met een handbak, 6 versnellingen, nadat ik toch wel wat alarmerende dingen over de DSG had gelezen.
Een mooie optie van de BlueGT is dat hij ook een temperatuurweergave voor de olie heeft. Dus: Eerst lekker warm laten worden, en dan pas het vermogen aanspreken.
Ik laat vast nog wel van me horen, want hoe fijn de wagen ook is, er komen zeker wel een paar vraagjes aan.
Hartelijke groet voor iedereen
Frank
Bijlagen
Volkswagen
Polo 6R