weem
Lid
Tot dusver nog geen problemen gehad met de 6R, eerste beurt achter de rug zonder bijzonderheden maar nu heeft zich na 32.000 km waarschijnlijk toch het eerste euvel voorgedaan.
Sinds een week of twee is een duidelijk zoemend/gierend geluid te horen bij gas geven in z'n vrij (tijdens het rijden wordt het grotendeels overstemd door bandenlawaai en windgeruis), geen storingsmeldingen verder maar wel een behoorlijk irritant geluid, vooral bij lage snelheden in het stadsverkeer.
Ik vertrouwde het niet helemaal, bang dat er iets mis was met een van de aandrijfbanden, dynamo of turbo dus vandaag maar bij de express service langsgeweest. De monteur kon het geluid zelf ook meteen horen en dacht eerst aan de airco, maar het geluid bleef na het uitschakelen daarvan.
Hij verdenkt nu de waterpomp maar omdat er geen gelegenheid was vandaag een diepgaander onderzoek te doen moet ik 'm morgen terugbrengen, als het goed is wordt alles onder de garantie vergoed. Op m'n opmerking/vraag dat het wel wat ongebruikelijk lijkt dat de waterpomp nu al kapot/gaar lijkt te zijn had ie geen antwoord, was voor zover hij meende ook geen bekend zwak punt, maar ja, weet niet of ie het achterste van z'n tong liet zien.
Blijft merkwaardig dus, iemand anders die dit probleem heeft gehad, of wat de mogelijke oorzaak kan zijn? Lijkt me toch niet dat dit gerelateerd kan zijn aan de tuning of het sport luchtfilter die ik heb aangebracht.
Sinds een week of twee is een duidelijk zoemend/gierend geluid te horen bij gas geven in z'n vrij (tijdens het rijden wordt het grotendeels overstemd door bandenlawaai en windgeruis), geen storingsmeldingen verder maar wel een behoorlijk irritant geluid, vooral bij lage snelheden in het stadsverkeer.
Ik vertrouwde het niet helemaal, bang dat er iets mis was met een van de aandrijfbanden, dynamo of turbo dus vandaag maar bij de express service langsgeweest. De monteur kon het geluid zelf ook meteen horen en dacht eerst aan de airco, maar het geluid bleef na het uitschakelen daarvan.
Hij verdenkt nu de waterpomp maar omdat er geen gelegenheid was vandaag een diepgaander onderzoek te doen moet ik 'm morgen terugbrengen, als het goed is wordt alles onder de garantie vergoed. Op m'n opmerking/vraag dat het wel wat ongebruikelijk lijkt dat de waterpomp nu al kapot/gaar lijkt te zijn had ie geen antwoord, was voor zover hij meende ook geen bekend zwak punt, maar ja, weet niet of ie het achterste van z'n tong liet zien.
Blijft merkwaardig dus, iemand anders die dit probleem heeft gehad, of wat de mogelijke oorzaak kan zijn? Lijkt me toch niet dat dit gerelateerd kan zijn aan de tuning of het sport luchtfilter die ik heb aangebracht.